Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Lisa - 7 september 2010 20:04

Tvi vad jag känner mej dassig.

Ont i ögonen, snorig å praktiskt taget döv.

Så förbannat störande att förkylningar alltid sätter sej i mina öron.

Man blir liksom ännu tröttare när man inte hör bra.


Vi trotsade i alla fall allt vad förkylningar heter å gick ner till Sandra å co när jag hade hämtat hem Viggo.

Gick väl sådär. Jag tyckte det var himla trevligt men Viggo var allmät bångstyrig å vägrade lyssna. :S

Han blir alltid sån när han varit nån annanstans.

Reagerar med trots mot mej.

Undrar om det är ett tecken på att vi spenderar för mycket tid i hop..?

Jag kan ju inte göra nått heller. Mer än kämpa men egentligen är jag på tok för slutkörd både mentalt å fysiskt.

Jävla skit rent ut sagt.

Det var drygt som det var utan förkylning!


Nu ska jag kolla lite på fotbollen, men sängen lockar extremt mycket...


Öppnis i morron om jag inte är för dålig.

Gonatt!


Av Lisa - 7 september 2010 13:18

Jo, Martin, vi behöver faktisk en frysbox!:D

 

Snälla? :)

Av Lisa - 7 september 2010 11:45

Ligger hemma i min säng.

Har lämnat Viggo hos farmor i Mörrum å varit en runda på Coop.

Försöker låta bli att ha dåligt samvete å känna mej stressad.

Men jag liksom vill hinna med så mycket innan jag ska hämta hem mitt barn igen.

Jo jag vet, jag ska vila, men jag måste ju äta lite å så med...

Usch ja, i bland blir jag så irriterad på mej själv.

Viggo har ju roligare där, när jag knappt kan andas å inte orkar ett piss.

Det är mest jag som saknar honom. :)


Nu ska jag lägga mej tillrätta med tidningen jag har köpt å njuta lite.

Om jag kan.

Eller ja, det måste jag kunna! :P

Av Lisa - 7 september 2010 09:56

Nä, det är väl synd å påstår att jag är en musikälskare.

Visst, jag fastnar för låtar å så.

Men det är ytterst sällan jag lyssnar på musik.

Det finns dock ett undantag för detta.

Den här mannen.




Av Lisa - 7 september 2010 08:28

När mörkret börjar falla tidigare i om kvällarna å hösten känns mer å mer påtaglig blir i allafall jag extra sugen på att införskaffa ett gäng med nya böcker.

Förr i världen(innan Viggos föddes närmare bestämt) var jag en riktig bokslukare.

Nu läser jag bara skönlitteratur om nån av mina favoritförfattare(Karin Wahlberg, Camilla Läckberg(som inte är såå bra längre...)) kommer med en ny bok.

Däremot hade jag gärna klickat hem dessa kokböcker på stört. :)

(bilderna är lånade från adlibris.se)

     


Å ja, jag läser mina kokböcker, från pärm till pärm å flera gånger om. :D

Allra helst vill jag ha Jamie-boken, har inte en enda av hans kokböcker, ännu, men gillar hans program. :)

No shit eller hur? Jag gillar alla program om mat å bak som visas på tv. Det är nästan det enda jag kollar på om jag ska va ärlig. :)

Å på tal om det glömde jag bort säsongspremiären av Halv åtta hos mej i går. :(

Hoppas jag inte gör samma misstag i kväll. :D


Förrutom kokböckerna vill jag faktiskt ha den enda (förrutom Gi- gourmet) bok av min idol å tillika GI-gurun Ola Lauritzson. :D

Så fort energin å kroppen tillåter ska jag anamma denna metod igen.

Jag saknar min kropp, å är som jag tidigare pängterat bara 25 år.

Barnen är viktigast å värt det, alla gånger, men jag är som de flesta andra, utseende-intresserad(inte fixerad altså! :P)








Det verkar va en buzz kring Charlotte Perellis träningsbok.

Den verkar ganska spännande, så även i min ögon. :)


  

Av Lisa - 7 september 2010 08:10

I natt har vi haft rena rama sjukstugan här.

Men tvärtom mot vad man kunde misstänka är det inte en två-åring pojke som håller familjen vaken om nätterna, utan en betydligt äldre make/pappa. :)

I går natt sa till å med Viggo till på skarpen: Sov nu pappa!

Skämt å sido.

Martin har hosta. Å är förkyld å dan precis som jag, inget han kan hjälpa ju.

Jag har haft ont i halsen i natt, men det känner jag inte av nu, tack å lov.

Bara näsan som är igenmurad.

Viggo verkar dock komma undan lindrigt. Inga symtom alls längre, vilket känns som huvudsaken. :D


Fick sms från Viggos farmor i går där hon erbjöd sej att ha honom ett par timmar i dag så jag kunde vila.

Eftersom jag hatar å lämna bort honom, speciellt för min egen skull, till vem det än må vara, svarade jag nej först.

Men nu har jag ångrat mej.

Klart pojken ska till farmor, för sin egen skull å leka med nån som tyar.

Frågade Viggo å han ville gladeligen dit, å äta pannkakor. :)

Ska passa på å handla lite, å sen ska jag faktiskt hem å lägga mej nån timme å kurera mej. :D


Om jag inte är jättemycket sämre sen i eftermiddag ska vi hem till Sandra å hennes grabbar på gatan nedanför leka lite. :D


Verkar bli en trevlig dag alltså. :D



Viggo kan faktiskt cykla. :D

 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards