Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 september 2010

<3

Av Lisa - 8 september 2010 21:31

Jo, det är väl mycket gnällande från min sida at the moment.

Fast alla som någonsin varit höggravida, med eller utan foglossning, bör hålla med mej om att gnället är befogat.

Men som sagt, väl mycket är det, tycker jag själv med. :P

Så här på kvällskvisten vill jag bara meddela all aer därute att jag har det för j*vla bra. :D

Jag bor där jag önskar, i ett förbannat snyggt hem. :D

Har en underbar man, en underbar son å snart en ny liten knatte i familjen.  

Så bara så ni vet, jag är sjukt nöjd med livet.

Egentligen. :D

Ville mest bara tala om det, för mej själv. :)


 


Av Lisa - 8 september 2010 21:11

Okej.

Vi måste gå till botten med det här.

Vem f*n kom på att det skulle vara små tunna band att hänga upp käderna med vid varje axel på tröjor/tunkor nu förtiden?

De jäklarna skaver ju hundra gånger än lapparna i nacken gjorde när man var liten?!

De går inte å klippa bort heller, utan den lilla snibben som blir kvar skaver en massa den med!

Dagens i-landsproblem? :)

Kanske, men jag blir galen på detta. :D

Av Lisa - 8 september 2010 19:10

Dålig dag.

Igen.

Viggo testar, bråkar å trotsar värre än värst å min ork å förmåga att hantera det hela är lika med noll.

Ond cirkel skulle jag kalla det.

Å så här kan vi bara inte ha det i många veckor till!

Tröttheten bara måste ju beror på graviditeten.

Annars får jag börja gå i terapi eller nått.

Å äta vitaminer tills de sprutar ur öronen på mej.

Jag kämpar verkligen.

Hela dagarna.

Ändå räcker jag allt annat än till just nu.


Nog ältat om det för nu.

Upptäckte till min stora glädje att Arga snickaren är tillbaka i kväll. :D

Underbart, jag älskar den mannen. :)

 


I morron är det redan torsdag igen.

Ska till barnmorskan(för sista gången, hoppas vi!) på förmiddagen å sen har vi playdate på lekplatsen på eftermiddagen.

Skönt, så kanske vi kan vara lite mer nöjda med dagen i morronkväll...


Så här innan jag avslutar tänker jag slänga in ett bra recept på lax.

Det går å använda vilken sorts lax som helst, fryst eller färsk, filé eller andra bitar.

Lägg fisken i en ugnsäker form, pressa över citronsaft, strö över basilika(jag tar en hel paket, fryst hackad..) å lägg på en rejäl klick smör.

Ställ in i ugenen i 200 grader i ca 10 minuter.

Ta utformen å lägg på ett gäng skivad champinjoner å tillsätt nån deciliter vitt vin å ställ in allt i ugnen i 10 minuter till.

Till detta brukar jag servera pressad potatis å ärtor. Skyn kring fisken funkar utmärkt som sås, annars kan man ha filsås till med.

När jag gör filsås blandar jag gräddfil(eller liknande) med majonäs(har jag ingen tar jag lite senap i stället..), hackat kokt ägg, citronsaft å hackad dill. :)

Smaklig måltid! :D

Av Lisa - 8 september 2010 12:48

Har varit på Öppnis, å nej, där är det verkligen inte tråkigt. :D

Massa mysiga barn å mammor. :D

Blev liiiiite jobbigt i dag när prästen kom å presenterade sej...

Hoppas vi kan undvika en disskussion om dop sen längre fram med.

Kan bli anigens pinsamt för min del, att jag är stammis på kyrkans öppna förskola, utan att ens döpa mina barn.:S


Nä, det som alltid är lika tråkigt är att jag känner mej pigg på hemvägen men så fort jag sätter nycklen i dörren är tröttheten tillbaka.

Hade verkligen behövt gör en massa.

Tvätta, städa å få ordning i vardagsrummet till exempel.

Men nä.

Kanske framåt etermiddagen.

Nu sitter jag i sängen med Viggos huvud lutat mot min axel å kollar på Nicke.

Underbart mysigt, men om man som jag är född med kroniskt dåligt samvete är det svårt å må bra när dagarna fylls av en massa tv å inaktivitet.

Må va hänt att det är tillfälligt, å vi mår bäst av det just nu, men det känns ädå inget vidare.

Snälla bebisen, kom nu..? :P


Av Lisa - 8 september 2010 08:32

Tror inte ens klockan var halv nio när jag stängde av min dator i går kväll till förmån för sängen.

Ändå hade jag hög besöksstatistik i går. Det tackar vi för, å ber om ursäkt för att jag bara gnäller just nu.

I dag är jag till å med trött på mej själv, redan.

Vaknade klockan sex i morse, så nån extra sömn var det inte precis tal om. Men jag har inte haft ont i halsen i natt åtminstone, är bara täppt å döv.

Viggo verkar dock klarat sej en dag till.

Inget snor där inte. :)


Vi ska masa oss till Öppna förskolan på förmiddagen å i kväll kommer Emelie å Snoff hit.

De ska få lax till middag å sen är jag sugen på att baka nån småkaka.

Förutom vetedegar(alltså bullar å dyl..) är det nog mitt svagaste bak-kort.

Konstigt att det ska va så svårt å lyckas med just detta, småkakor.

Får göra en djupdykning i bakböckerna här å se om jag hittar nått som ser gott, å enkelt ut. :D


Nu ska vi fixa oss i ordning lite, om Viggo kan slitas från Nicke Nyfiken vill säga. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards