Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Lisa - 9 september 2010 23:08

Nu har jag kämpat förgäves i nästan tre timmar.

Jag ger upp, får inte i gång min nya telefon. :(

Ska försöka sova i stället.

Kan behövas eftersom jag måste upp vid halv sex i morron.

Martin sover redan här jämte, men jag har en känsla av att jag själv inte lyckas lika lätt...

Gonatt!

Av Lisa - 9 september 2010 21:11

Många scenarion har passerat i mina tankar sedan jag kände att jag var gravid denna andra gång.

Just den situation jag befinner mej i nu har jag dock inte haft en tanke på.

Ska ärligt erkänna att jag fortfarande är minst sagt chockad.

Visst, det är inte hela världen, bebisen å jag mår ju bra, men detta besked å de olika sakerna som kan inträffa å som måste funderas på känns verkligen konstiga.

Jag ska strax packa bb-väskan, om i fall att vi blir kvar å får vår bebis under helgen, med eller utan snitt.





Nu till nått helt annat, jag fick sms-avisering i tisdags om ett DHL-levererat paket som fanns å hämtas på Klockans grill.

Jag har trott att det var Blingokläderna å inte prioriterat detta.

I kväll innan jag körde hem till Anna för att delta i yttligare ett Me&I-party, hämtade jag detta paket, som visade sej innehålla min iphone 4. :D

Detta innebär för er mina kära vänner, att om jag lyckas få i gång den rackare i kväll, att ni blir uppdaterade om ALLT som händer i morron. :D

Ja, kalla mej gärna bloggskadad, men this is me. :)


Nä, den där väskan skulle packas.

Frågan är hur mycket jag ska asa med mej?

Å om vi ska packa grejer till Martin med.

Svin-jobbigt å inte veta om vi blir kvar...

Av Lisa - 9 september 2010 16:10

Att bara sådär, tre ynka dagar före BF få veta att det är huvudet på bebisen som nöter sönder mina revben.

Att allt inte alls bli som jag hade trott.

Som jag skrev häromdagen, har jag verkligen sett fram emot själva förlossningen.

Nu ska vi som sagt försöka vända bebisen i morron bitti.

Å annars får jag väl gissa på att de tänker plocka ut den i det närmsta så det inte sätter i gång av sej själv.

Jag blev så himla chockad å hade fullt sjå med en uttråkad å hungrig Viggo att jag inte ställde en enda fråga nämligen.


Såklart får det ju bli bra vilket som, men jag hade verkligen sett fram emot å se hur länge jag hade klarat stanna hemma å om jag kunde klarat mej utan bedövning denna gången.

Det är där besvikelsen ligger, förlossningen var min revansch sist å jag hade hoppats på en ännu bättre denna gången. :)

Å så vill jag ju hem.

Efter ett snitt kan man ju inte precis packa väskan å bege sej hemmåt efter sex timmar...


Jag har ganska mycket i huvudet nu om man säger så.

Om de lyckas få bebisen på rätt håll kommer jag ju ändå va livrädd att den snurrar tillbaka själv igen...

Hur ska man va säker liskom?

Inte mycket å göra just nu, vi får se i morron helt enkelt...

Av Lisa - 9 september 2010 12:12

Vilket trauma.

Bebisen ligger på fel håll.

Ska till Karlskrona i morron för ett vändningsförsök.

Lyckas inte det väntar kejsarsnitt.

Inte precis vad jag tänkt mej.

Är så ledsen å besviken.

Jag vill ju föda detta barnet, själv å åka hem.

I stället kanske det blir ett stort ingrepp å en massa dagar på BB...


Satan med!

Av Lisa - 9 september 2010 08:57

Läser om Citygallerian i lokaltidningen i dag.

Som vanligt vill det inte talas om vilka butiker det förhandlas med eller vilka som redan kan tänkas vara klara för etablering i vår stad.

Jag är sååååå nyfiken på vilka butiker som ska samsas med H&M å de andra somredan finns.

Har hört rykten om Indiskan, men om det är nått man kan lite på det vet jag inte. :D

Jag gillar Indiskan så det hade varit toppen enligt min mening.

Sen önskar jag mej The Body Shop. :)

Inte så bra för min ansträngda ekonomi kanske, men ändå. :D

Av Lisa - 9 september 2010 07:58

Har inte kommit upp i från sängen ännu.

Eller jo, har hämtat datorn å satt på kaffe då min son insisterade på bädda.

Nu tittar den lilla sötisen på Emil.

Vaknade strax innan sju i dag, å precis som varje morron tycker jag att jag känner mej ganska pigg.

Hoppas den känslan varar lite längre denna dag.

Vi ska till barnmorskan vid halv elva. Håller alla tummar å tår för att detta ska flyta på lika bra som sist å att Viggo behagar lyssna på mej när vi är där.


I eftermiddag ska vi som sagt till lekplatsen(vid korpadalskolan vid ett-tiden om nån mer vill joina. :D) å sen i kväll ska jag på klädparty, igen. :D

Me&I lanserar nio nya plagg i dag upp till storlek 98,ska bli spännande å se dessa. :)Kanske blir det nått till bebisen.

Viggo ska få ettpar byxor med, men det är redan läge att hålla lite i plånboken. :(

Min föräldrapenning är allt annat än skyhög.


Nu är det dags för frukost.


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards