Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Lisa - 14 september 2010 20:30

 


Ja, första dagen hemma.

Underbart.

Leo har ätit, å nu finns det mat, tack å lov.

Har gett lite ersättning, men det känns inte som det behövs.

I morron kommer vår nya bvc-sköterska hit på kollar läget å väger Leo.

Hoppas han har gått upp. Annars får vi fortsätta med ersättning, i flaska.

Jag slipper gärna. Om det funkar å amma vill jag göra det.

Fast vi får se hur det funkar sen när vi är själva å Martin börjat jobba.

Senare problem. :)

Nu känns allt toppen i allafall.

Viggo har testat en hel massa i dag, men sen har vi ju bara varit inne med å det är inget värre än innan Leo föddes. :)



Trist med regn. Måste in en runda till stan men det tyar jag bara inte i detta vädret. I morron blir det dock lekplatsen en runda, med eller utan regnställ. Både jag å Viggo måste ut. :)

 

Rustad för storm? :)


Leo har varit mycket piggare i dag å då ätit jättebra som sagt.

Å sovit i sin säng. :)

Jättestor skillnad på honom å Viggo som bebis.

Komiskt egentligen, att det ens kan vara så enorm skillnad mellan syskon. :)   

 

Måste gnälla liiiiite, liiiite på snittet med.

Det kliar, å att inte få lyfta sitt stora barn som även måste vänja sej vid att han inte längre är mittpunkten i mitt liv, det är grymt för oss bägge. :(

Viggo sa i går: Mamma kan visst ta Diggo...?

Å ja, jag tog honom i famnen.

Hur ska man kunna säga nej till honom när han vill ha kärlek?  


Fruktansvärt svårt när han gör saker han inte får med, jag ju inte lyfta bort honom,å det har han såklart räknat ut med...


Det verkar vara utröttande att vara storebror, klockan var bara sex när vi hittade honom sån här...   

 

Lillebror var däremot såhär pigg då. :)

 

Å ja, Stina är här å gosmyser. :)


Nu dör mitt batteri snart, så därför blir det inte mera.

Just nu i allafall. :D

Av Lisa - 14 september 2010 15:18

Ja, i måndag vaknade jag, glad i hågen å var redo att åka hem.

Det som återstod i karlskrona var att jag skulle vara mediciskt godkänd å att Leos vikt skulle vara godkänd.

Jag var beredd att sluta med värktabletterna redan på lördagen för att bevisa att jag minsann var tillräckligt återställd för att få åka hem(jag blev dock övertalad att forsätta, ingen prestige att ha ont, liksom. :P)

Att Leo inte gått upp som han skulle fanns inte med på min karta.

Han hade ju ätit, å ätit å ätit, trodde jag.

Vilken idiot jag kände mej som, minst sagt!

Det visade sej att han vägde på tok för lite. :S

Han hade bara suttat å kämpat men inte fått i sej nån mat alls. :(

Han borde reagerat tidigare, skrikit å gapat av hunger, men nädå, han hade ju bara varit så snäll å tyst. :(

Nu ändrade såklart läget totalt, var det försvarbart att åka hem för min skull om mitt barn inte fick i sej tillräckligt med mat?

Pratade med Martin som mest var irriterad på Viggos testande å höll på å lipa i hjäl mej av hemlängtan.


  Första Me&I-kläderna. :)


Fick pumpa å en ge Leo tillägg ur kopp, men att åka hem den tanken försvann längre å längre bort...

Undersköterskan som jobbade å hjälpte mej, verkade inte alls tycka att hemgång var lämpligt.

Men jag pumpade på, å kämpade på.

Det kändes dock ganska hopplöst å när Viggo å Martin öppnade dörren till vårt rum möttes de av ett storgråtande vrak.

Tillsut pratade vi i hop oss tillräckligt å larmade in kvällsskiftets barnmorska å meddelade vårt beslut.

Vi skulle klara detta hemma.

Hennes respons på detta blev: Det är klart ni ska åka hem!
Får ni inte i honom tillräckligt med sked å amningen inte vill funka får ni ju ge flaska, det viktigatse är ju att han äter.


Sagt å gjort.

Vi packade så fort så jag är fortfarande osäker på om allt är med hem.

Det viktigaste fick med i allafall. :)


 

Av Lisa - 14 september 2010 14:59

Efter Viggos besök på BB på lördagen var vi bägge rörande överens om att Martin bara skulle stanna lördagsnatten å en bit in på söndagen å sedan åka hem för att ta hand om vår stora son.

Han har haft det super hos mormor å morfar, men det märktes att han längtade efter oss, eller i allafall sin pappa. :)

Jag hade gärna haft Martin kvar, såklart, framför allt med tanke på hur jag å BB funkade sist.

Han stannande under läkarundersökningen på förmiddagen, där en liten avvikelse i form av ett ganska stort födelsemärke på Leos ena ben(som ska kollas lite extra på hud, antagligen ingen fara... :D).

Vi hann även med å Leo sitt första bad innan Martin körde hemåt framåt eftermiddagen.

 


Måste säga att vi klarade oss bra.

Passade på vila när Leo ville det, å det om något är ju något jag behövt nu i ett par veckors tid, minst. :)

Man kan tro att det var lättare å vila med Martin närvarande, men ni som fakrtiskt har träffat min man, vet att det är ytterst sällan han är tyst.   


Överraskande nog fick vi ett litet besök på kvällskvisten med.

Av Stina.  

Solbränd å fin efter sina två veckor i Turkiet. :)

 

När jag kom tillbaka till rummet efter gott å väl en timme ute i korridorren hade jag världens sötaste meddelande på mitt mobilsvar där Viggo berättade att han hade bajsat i skogen å att mormor hade fått torka honom med löv.

Jag skrattade så tårarna sprutade å hemlängtan var ett ännu större faktum.

Men vi tog oss igenom natten, med gott mod å inställningen att vi skulle hem direkt efter Leos höftledsscreening klockan kvart i ett på måndagen...

Av Lisa - 14 september 2010 09:58

Vilken skillnad det är å va hemma denna gången gentemot när Viggo föddes.

Allt känns annorlunda å så j*vla mycket bättre. :D

Natten som gick funkade utmärkt, alla i samma säng, men det kan kvitta. :D

Bakslag har å kommer komma i know, men vad jag ska njuta denna gången.

Av bägge mina barn.   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards