Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Bvc-besök å dagen hittills...

Av Lisa - 15 september 2010 14:58

Martin å Viggo är å handlar å Leo tar sej en tupplur.

Jag passar såklart på å sätta mej här en stund. :D


Bvc-sköterskan var här på hembesök vid två å hade vågen med sej.

Leo hade gått upp 180 gram sedan i måndags förmiddag.

Underbara nyheter!

Utan ersättning i dag, utan bara med amning.

Känns jättebra.

För visst, jag tänker inte amma till varje pris den här gången, men jag vill väldigt gärna göra det!


Annars har vi bara varit hemma å donat i dag.

Tagit en liten premiärtur med vagn/ståbräda där bägge barnen verkade trivas på sina respektive placeringar.

Viggo har varit lite bråkigare å testat mej lite med hjälp av lillebror så fort Martin åkte till tandläkaren.

Men det vore väl konstigt annars?

Jag har räknat med betydligt värre reaktioner, men än har det inte kommit... :D


 


Det är helr makalöst att jag kan känna mej så pigg med.

Har varit vaken en massa i natt, amma Leo å så har Viggo haft värsta sortens växtvärk.

Martin har varit snudd på omöjlig å väcka så jag har ammat med en hand å smörjt ben med den andra. :P

Men ändå, jag är verkligen svinpigg! :D

Jag älskar det! Såklart.

Har verkligen saknat att orka!


I kväll ska här lagas husmanskost i form av kokt torsk å så kan det hända attjag slänger i hop lite muffins när vi ändå är på G. :)

Hoppas på lite datornrelaxing senare sen med. ;D

Har lite tankar å bilder å annat å förmedla.


Nu verkar Leo vakna till så hej så länge! :)

 
 
Ingen bild

tilla

15 september 2010 15:39

vad duktig du är lisa:) roligt att du blivit piggare och att du funkar med amningen. De kan vara jätte svårt men de är skönt när de funkar. Jag har kämpat och kämpat denna gången och inte alls haft de lätt på den fronten men de funkar nu:) roligt att allt verkar funka ändå trots en trotsig viggo, vet precis hur de är. Ville mest berömma dig lite för att du kämpar på och har en sån fina familj. Vi vill gärna leka när ni har tid och ork. Ha de bra kramar

Lisa

15 september 2010 15:50

Tack så mycket min vän! :)
Jag vet att du också gör ett jättebra jobb som tvåbarnsmor. :D
Hoppas vi kan ses snart!

 
Ingen bild

ina

15 september 2010 18:40

Vill bara säga att det behöver inte bli så att han blir avundsjuk o testar osv.Mina har inte gjort det ALLS när dom fått syskon.Utan varit väldigt glada bara o stolta.Inte nåt sånt alls:)Och det är bara ett par år mellan mina.
Däremot så är dom i luven på varandra nu..i skol åldern:D Men det är en annan femma;)

Lisa

15 september 2010 18:50

Det låter ju lovande. :)

 
Ingen bild

Marina

15 september 2010 19:47

va skönt att han blev godkänd! =)
Kramar

 
Ingen bild

Lizette

15 september 2010 21:25

Grattis till nya tillskottet i familjen. Såå söt. Var ett tag sedan jag besökte din blogg och har nu läst ifatt. mycket har hänt sen sist.... såg att du sökte efter goda middagstips för ett tag sedan så jag tänkte bättre sent än aldrig. Tänkte dela med mej av mitt senast kap bland i receptväg. passar lika bra till vardag som till bjudmat.
Så här kommer receptet:
Annices kotletter! 175 grader i 1 1/2 timme i ugnen. 4pers

4-8 kotletter
4 dl grädde
4 dl creme fraiche ej lätt
1 dl kinasoya Jag brukar ta lite mindre då det bli lätt för salt.
2 tsk sambal oelek
färska brynta champinjoner

blanda grädde, creme fraiche, kinasoya och sambal oelek. Häll lite av blandningen i botten på en ungsfast form. lägg sedan ett lager råa kotletter lägg på den brynta svampen och häll sedan ett lager med blandningen igen. varva med kött, blandning och champinjoner till formen är full. Sätt sedan in i ugnen i 1 1/2 timme.
Serveras med pressad potatis och en god sallad.
Lycka till!!!!

Lisa

15 september 2010 22:05

Tack så hemskt mycket. :)
Mat-tips är alltid tacksamma här. :D
Välkommen tillbaka. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards