Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

En av varje?!

Av Lisa - 16 september 2010 20:59

Den här diskussionen är egentligen så dum så jag inte ens borde ta upp den, men jag kan ändå inte låta bli.


Märkligt nog har de alla redan förekommit att folk har beklagat att även vårt andra barn visade sej vara en son.   

Det var ju synd, men bara de är friska så...

Jo, i den svenska lagomheten måste man tydligen eftersträva en av varje.

Det började egentligen redan innan Leo föddes, hoppas ni får en flicka så har ni ju en av varje!

Man kan lätt bli provocerad, å förbannad.

Skulle jag välja bort Leo å önska mej nån annan bara pga kön?

Jag kan med handen på hjärtat svära på att jag absolut inte är besviken över att ha fått två söner.

Å vet ni vad? De är en av varje, två individer å två olika barn!


 



På bb delade vi bord vid lunchen med ett par som fått en dotter å som hade en son hemma.

När vi sa att vårt stora barn med var en pojke sa pappan i det andra paret direkt: Så ni fick inte en av varje ni?

Jag kunde inte låta bli å svara: Nä å tur var väl det, då får vi ju tillåtelse att bryta normen skaffa ett tredje barn!

För det är ju med så himla typiskt, får man en dotter å en son så får man nästan inte skaffa flera barn...

Mina barn är det bästa som hänt mej, jag vill inte tro att jag är färdig ännu,  men det är såklart en senare fråga, å det har inget med en längtan efter en dotter å göra. :)

 
 
Ingen bild

angelica

16 september 2010 21:27

guuuuuuuuuud vad jag känner igen mig. innan zelma ens hade kommit hade jag fått pojkkläder i present för alla var sååå säkra på att de var en pojk. jag var också arg på halvdumma kommentarer om att de va synd det inte blev en av varje. jag är sjukt lycklig över mina barn o jag tycker det är skitpraktiskt när jag köper kläder o leksaker som passar båda två, dom är riktiga dockälskare båda två & samsas om de mesta. :D kram

Lisa

16 september 2010 21:45

Precis, det är ju fler fördelar än nackdelar med två söner eller som i ditt fall döttrar, rent praktiskt. :D
Tänk de som adopterar till exempel, eller de som inte kan få barn? Att hänga upp sej så på kön är ju bagateller!
Jag älskar mina pojkar, å kommer aldrig önska nått annat. :D

 
Ingen bild

Jennifer

16 september 2010 21:30

Pinsamt! Vi har ju två flicko. Som du säger e det ju en av varje, två individer! Bra sagt Lisa!!

Lisa

16 september 2010 21:46

Det tackar vi för, å jag hoppades nästan på att få ännu en gosse bara för att bevisa att man kan bli lika lycklig ändå liksom! :)
Jag har två underbara barn, en Viggo å en Leo. :)

 
Ingen bild

Emelir

16 september 2010 22:08

Åh samma här, fick också höra när jag väntade Saga att hoppas detta blir en pojke nu då!
Jag kände alltid, Varför då? Skulle gärna få en flicka till och det fick jag:)

Minns när vi träffades o du var i typ v 12-13 kanske med Leo. Du sa ändå, äh jag tror det blir en pojke till, jag känner mig som en pojkmamma:)
Hoppas vi ses snart! KRAMAR

Lisa

16 september 2010 22:17

Yes i am, pojkmamma alla gånger. :D
Å det är inget jag lider av alls. :)
Det är bara andra som stör sej verkar det som. :)

 
Ingen bild

Sandra.K

16 september 2010 22:09

"Ska ni inte skaffa en till så blir det säkert en tjej!"...hur många gånger har man inte fått höra det. Vi är nöjda som det är. Å vi har också tre helt olika individer, fast alla säger att de är såååå lika..det är de ju inte! Till utseendet kanske men inte alls annars. Å visst hade det varit kul att ha en tjej också, men det var ju inte därför det blev tre barn...tur att vi också kan bryta normen. Men med tre pojkar kan du ju tänka dej hur ofta jag får föra den diskussionen.
Gahh vad trött man kan bli. =)

Lisa

16 september 2010 22:15

Det är så tramsigt så man kan bli knäpp!!!
Å jag förstår att du måste bli ännu mera påhoppad i frågan. :(
Det är klart det är olika barn även om de har samma kön, å att man är minst lika lycklig som mamma ändå!

 
Ingen bild

Linda N

16 september 2010 22:24

Ja, varken du Lisa eller Sandra har något val!! Ni får köra vidare tills ni får en flicka!! Om det slutar med fyra eller åtta barn spelar inte så stor roll, bara ni får en flicka till slut! *gravallvarlig!*

Lisa

16 september 2010 22:31

Jasså är det så det funkar. :D
Så får jag nog köpa mej herrgård där jag å alla mina söner kan bo medans vi väntar in den där flickan. :D

 
Ingen bild

Moder jord

16 september 2010 22:47

Hur är en del skapta. Jag har fyra pojkar och är såååååå nöjd. När jag fick min sista pojke var det en kärring som tittade ner i vagnen och sa: Det lyckades inte denna gången heller? Jo sa jag. Jag har fått en frisk pojke. Hon blev i alla fall tyst!
Ha det gott med dina små pojkar!

Lisa

17 september 2010 08:38

Ha, ha. :D
Vilken tur att du fann dej så fort.
Där fick hon!
Jag fattar inte hur folk å funtade alltså!

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

16 september 2010 23:42

Men hallå, vad är det för korkad kommentar? Så säger man väl inte? Jag tycker att det är jättekorkat! Visst är det väl roligt om man skulle få en pojke och en flicka, men tycker absolut inte att det är ngt måste! Man får det man får! Gud så korkat, vilka dumma människor som kommer med såna kommentarer... Stå på dig när dom kommer med dom! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

17 september 2010 08:41

Ibland undrar man.
Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare! :P

 
Frida

Frida

17 september 2010 07:26

Jadu Lisa, människor slutar aldrig förvåna mig! Jag har gett Peter två pojkar & ska säga att han är supernöjd!! Visst jag har min fina lilla flicka, men tänkte på det att Peter har ju faktiskt ingen, men inte är han olycklig för det, snarare tvärtom han är mäktigt stolt över sina pojkar :) Han kan inte göra flickor, thats it ;) Haha!
Nej men det är sjukt löjligt att komma & säga en sådan sak, skaffa en pojke & bryt normen mer vetja, varför inte ;)

http://www.mammanolte.bloggplatsen.se

Lisa

17 september 2010 08:40

Den önskan verkar bara finnas hos de som har fått en pojk å en flicka. Vi andra som har två pojkar eller flera vi är lika glada ändå. :D

 
Ingen bild

moosan

17 september 2010 13:44

Ha,ha,ha ... men det gjorde vi... hade en av varje och skaffade en 3:e...det är väl barn man vill ha och inte kön??
Kramiz

Lisa

17 september 2010 15:23

Att ni bar vågade trotsa så. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards