Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Tre mot Lisa 10-0.

Av Lisa - 16 september 2010 21:16

Jag äger en Iphone 4.

Den ligger uppe på diskbänken, med sitt rosa skal å ser in ut.

Om jag kan använda den?

Svar: NEJ!


Först så fick jag vänta i en månad innan den ens leverades.

Sen kopplade jag ju inte att det var den som kommit som DHL-leverans å hämtade inte ut den förren i torsdagskväll.

Satt uppe halva natten å kämpade, registrerade den på itunes fler gånger, men nä, den kom inte i gång.

Tidigt i fredags morse slog det mej att jag var tvungen å aktivera det nya sim-kortet som är för just iphones, kallat micro-SIM.

Förljde intruktionerna på tres hemsida, men lyckades ändå inte, för det fanns ingen aktiveringskod i mina papper.

Fredagen gick sedan åt till lite annat(om man säger så. :D) men på kvällen ringde jag tre´s kundtjänst.

Där blev tjejen jag pratade med förvånad över att jag ens hade nån iphone, för den fanns inte markerad som levererad i deras datorer.

Samtalet bröts, jag fick ringa upp igen å det lovades att min telefon skulle funka inom en timme.

Bull shit.

Ringde igen på lördags förmiddagen, då kunde det ta 24 timmar innan telefonen började funka.

Jag avvaktade.

Å ett helt dygn senare ringde jag igen å fick tag på en tjej som faktiskt erkände att det var it-killarna som manuellt var tvugna att markera min telefon som levererad för att jag skulle kunna få en aktiveringskod.

Hon gjorde vad hon kunde, men inte ett liv i min lur.

Denna tjej lovade att ringa upp i söndags, men jag har fortfarande inte hört av henne.

Jag ringde två riktigt arga samtal till under söndagen, men fick ingen respons mer än att jag skulle vara tvungen att avvakta.

I måndags ringde jag Adam på abonnemangsfrågor eftersom jag har tröttnat på dom på teknisk support, som bara flummar å säger olika saker.

Han meddelade att vi är många med samma bekymmer, som har iphones vars simkort inte vill aktiveras.

Således var det bara till å avvakta igen.

I måndags kom i allafall min aktivveringskod, men min iphone, ligger som sagt på diskbänken å väntar.

Ännu.

Ringa i morron igen?

You bet!

Om jag börjar bil frusterad? Å vad jag tycker om tre just nu?

Det orkar jag inte ens gå in på! :(

   

 
 
Ingen bild

Emma

16 september 2010 21:51

tycker synd om dig...Jag har haft jättemycket problem med dem och är äntligen kvitt dem själv...lycka till i alla fall!

Lisa

16 september 2010 22:00

Man blir lite lack, minst sagt...

 
Ingen bild

Linda N

16 september 2010 22:18

Gud så träligt! Man kan bli less för värre. Tekniken ska bara funka!

Ps. Den här lila färgen funkar inte alls för mina ögon. Har jättesvårt att läsa det. Men det kanske bara är jag?

Lisa

16 september 2010 22:23

Mycket irriterande, minst sagt!
Ska genast byta färg. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards