Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Lisa - 18 september 2010 20:04

Ligger i soffan å slötittar på Bad boys, å såg att det var Notting Hill sen.

Har försvisso den på dvd, fast eftersom jag är utan någon sån spelare just nu kanske jag kan övertala maken att titta lite på den. :)

För den filmen kan man inte se för många gånger.


Bägge grabbarna ligger nerbäddade i sina sängar.

Leo sover så mycket att jag snart blir orolig.

Jag vet att vissa bebisar gör det, å min andra son verkar vara en av dessa, till skillnad från sin storebror.

De är så grymt olika hittills.

Viggo var till största delen en nöjd bebis, men han sov så gott som ingenting på dagarna. Hans små ögon var jämt öppna.

Leo sover å äter å sover lite till han.

Viggo krånglade ju nått grymt med maten med, jag fick trycka fast honom vid bröstet i flera månader.

Leo han äter som igenting han. :)

Den allra största skillnaden nu med andra barnet ligger dock hos oss, mej å Martin.

Vi är så annorlunda denna gången.

Vi är avslappnade, överens å säkra på oss själva.

Vi har ju lyckats ganska skapligt med Viggo liksom, så nu behöver vi varken vara osäkra på allt eller lyssna för mycket på andra.

Underbart. :D

Det enda som kommer bli tufft för mej är mitt redan kroniska dåliga samvete.

Hur ska jag räcka till åt två barn å en man å åt mej själv?

Jag gör vad jag kan å det är mer än nog, det vet jag, logiskt sett.

Men den där gnagande känslan är alltid närvarande, mer eller mindre.


Än så länge är det lungt, men vi är ju hemma hela gänget i en vecka till.

Sen kan det bli tufft, men då borde Viggo vant sej vid Leo lite mera. :)

Å det får bli som det blir.

Jag har numera två underbara barn.

Å om nån missat det kunde livet inte va så mycket bättre än det är just nu! :D

Av Lisa - 18 september 2010 19:15

Den 22 maj 2010.

Det är dagen vi varit ett par i exakt ett år.

Å dagen då vi under en sju minuter långs cermoni i Karlshamns rådhus blev man å hustru. Herr å Fru Arvidsson.

Har länge utlovat detaljer i både bilder å text från denna dag, men har inte hittat tiden eller orken till å göra detta.

Förrän nu. När jag är nybliven tvåbarns mamma å egentligen trodde att jag skulle vara tröttare å mer upptagen än någonsin. :)

Så fel man kan ha.

Åter till saken.

Till bröllopsdagen.


(de allra flesta bilder i detta inlägg har Roger tagit. :D)  


Själva vigseln skulle börja klockan ett.

Strax innan dess stod vi å våra närmsta familjemedlemar(minus Hanna å Håkan) på Rådhusets trappa å inväntade vår vigselförättare.

 

Denne dök dock inte upp förrän klockan var närmare kvart över ett.

Det visade sej att hennes bil inte startat så hon hade fått stressa å ordna transport på annat vis. :)

Ganska komiskt, å vädligt typiskt. :)

Hastigt å lustig skyndade vi in i rådhuset.

Efter lite tändande av ljus var det då dags för själva cermonin.

Martin var nog ganska nervös för han höll min hand stenhårt å klappade mej frenetiskt med tummen.

Jag kunde inte koncentera mej heller, lyssnade knappt på vad som sas å svarade ja innan de var dags så jag fick svara absolut när frågan var avslutad. :)

Men gifta blev vi, å det är ju huvudsaken. :)

 

             

 

Strax efter halv två stod vi där på trappan som man å hustru.

Själva festen som ägde rum i Udd stugan började inte förrän klockan fyra.

Så vi begav oss ut mot piren för att ta lite arrangerade bröllopsbilder å för å äta lite picknick som Roger å Marina hade ordnat åt oss.

     


Festen var absolut toppen.

Mamma hade arrangerat en jättefin dukning,inklusive blomsterbåge. :)

Vi var närmare fyrtio stycken som kalasade på exotisk planka från Bergslags krogen i Ronneby å moussetårta från Ninas konditori.

Det hölls flera tal å jag försökte ordna allsång till Aldrig ska jag sluta älska dej till min nyblivna make.

Det blev mest jag som som sjöng, men det kan kvitta. Poängen gick fram å han hade inte anat nått innan. :)

                                                     


               

 


Jag blev ganska trött å sleten på slutet, men från min nyktra synvikel hade jag hysteriskt roligt. Många andra var väldigt on, min make inkluderad.

Det verkade som de flesta trivdes å hade jättekul.


Vi fick presentkort på Cervera som present av de allra flesta gästerna.

Till min stora förtjusning såklart.

Dessa pengar gick till en äppelgrön Kitchen Aid. :)

Å man kan tro att den är till störst glädje för mej, som är den som står för bakande av familjen, men Martin har minst lika stor nytta av denna maskin, det lovar jag. :D


Tack alla inblandade för en absolut toppen dag. :)  

Av Lisa - 18 september 2010 17:49

Natten som gick var ganska stökig.

Inte barnen så mycket, utan jag själv, först hade jag magknip å sen vakande jag med kramp i vaden. :(

Somnade med Leo på magen nån gång framåt morronkvisten.

Ändå, känner jag mej ganska pigg. :)


I förmiddags var jag å Viggo på familjegympa.

Viggo var anigens busig till en början, men sen var han så, så duktig.

Han hoppade å kröp å lekte å skrattade. :)

Så himla kul å se.

Han gick uppenbarligen all in, för han har varit ganska trött sen hela dagen. :)

Jag blev med riktigt svettig, det är ju helt klart det närmsta ett träningspass som jag har kommit under det senaste året. :P


I eftermiddag har Susanne å barnen varit här å kollat på Leo. :)

Han sov hela tiden, å gör så fortfarande. :D

Hade en rejäl vaken period i förmiddags, men han sover ganska så mycket det lilla livet om man säger så. :)

  Här har ni honom, i sina nya fina Me&I/Cecila Blankens byxor med mopsar på. :D


Nu har vi precis avnjutit lördagsmiddagen i form av fläskfilé, klyftpotatis, kall sås, tomatsallad å vitlöksbröd. :D

Himla gott. :)

Funderar på att svänga i hop lite sånna här mörka chokladformar.

till mej å Martin senare i kväll. :D

Kunde vi väl vara värda en dag som denna? :D

I går gav vår Blu Ray-spelare upp. :(

Så nu står där både en ofungernade x-box å sen BluRay-spelaren i tv-bänken. :(

Så nått film/serie-tittande blir det inte i kväll. Lite trist då det är helmysigt å kolla på Sex and the city eller nått annat man nästan kan utantill som avkoppling på kvällen. :)


Nu ligger vi i sängen å myser, framför Emil, igen.

Viggo ska bara se när Ida hissas upp i flaggstången å Emil fastar i soppskålen, helst flera gånger om dagen. :D

 


Med tanke på vår dvd-spelar-brist så är det högst troligt att jag bloggar lite till i kväll sen. :)

Hej så länge. :)

Av Lisa - 18 september 2010 11:56

Ni är det finaste jag vet!   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards