Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Lisa - 23 september 2010 21:17

Ja jösses.

Det kommer ta ett tag å lära sej den här telefonen.

Efter över tio års troget Sony Ericsson användande blir det inte lätt å lära sej en sån här high tech sak.

Det kommer gå, men det kommer ta ett tag.

Jag har nu även lyckats blogga å skicka sms till Anna. :D


Är fortfarande så ledsen å skakad över vägtraumat. :(

Vill bara gå upp å krama Viggo som sover där uppe, Leo med.

Dessa underbara små liv, de betyder allt.   


När Leo har ätit nästa gång ska jag sova.

Har INGENTING planerat i morron, å det känns ganska skönt!

Kanske blir en liten runda till "fårahagen" eller nått annat skogsaktigt å barnvagnsvänligt om vädret tillåter. :D

Gonatt!

Av Lisa - 23 september 2010 20:54

Jadå, det funkar å blogga från min iphone, i alla fall när jag är uppkopplad på vårt nätverk. :) Lite pilligt å smått men det går utmärkt i brist på dator. :)

Av Lisa - 23 september 2010 20:04

Fullt ös i dag.

Först bvc, där vi fick positiva besked, Leo hade gått upp! :D

Efter det besöket var det dags för den där tidningsbilden.

När jag kollade i Leos garderob efter nått som han kunde ha på sej var där tomt.

Inte en enda body, å inte hade vi tvättat heller...?! Hur lyckas man med sånt? :P

Det fick bli en body i storlek 62. Den fick duga. :D

Hade samma problem när vi skulle leta upp nått passande till Viggo.

Där fick det bli skjorta. :D

När Viggo var nyfödd kan jag lova att den här bilden kändes hundra gånger viktigare. Hans kläder var strategiskt valda. :)

Mina med, märkligt nog då jag ser för jävlig ut på den bilden... :S

Anyway, själva bilden kommer nog bli fin denna gången, Viggo blev toppen bra i allafall. :) Å jag har en tunika som inte visar armarna, som var enorma sist. :) Man har som jag tidigare nämnt inte så bra kroppsuppfattning när man precis har fått barn, man tycker man är så mycket smalare än vad är. :)


Efter fotograferingen åkte vi hem å åt lite.

Sen lämnade jag å Viggo lillebror å pappa hemma å stack till lekplatsen.

Martin ringde efter en timme, precis när Viggo kommit i gång å börjat leka å trodde att Leo var hungrig. Han somnade dock om, så vi kunde stanna en stund till.

Jättekul, mysigt med fika(jag bjuder igen, snart! :D) å mammaprat.


Men det sista som hände blev ett riktigt trauma.

Barnen hade gått ut från lekplatsen, å vi satt i godan ro å trodde de lekte på fotbollsplanen jämte ända tills vi hör:

Småungarna är på vägen!

En av dessa småungar var min stora kille.

Han sprang där precis jämte bilarna. :(

Å tror ni han kom när jag ropade?

Usch, fy fan vad jag blev rädd.

Det är nog det värsta jag varit med hem som mamma.

Viggo förstod nog inte allvaret å sprang skrattade åt samma håll igen, så jag satte ungen på cyklen å åkte hem å lipade. :(

Hoppas verkligen han förstod att jag blev arg å rädd å aldrig gör om det!

Jag vill be om ursäkt för att vi bara gick sådär.

Hormoner å skräck är ingen bra kombo...

När jag kom hem var Leo hungrig.

Typsikt, så då lipade jag lite till av dåligt samvete.

Har sagt det innan å säger det igen, mitt kroniska dåliga samvete kommer bli det allra tuffaste med att ha två barn.


Nu till nått betydligt roligare än den skräckhistorien.

Efter två veckor å tolv samtal till tre:s kundtjänst har jag äntligen en fungernade Iphone 4! :D

Jag kan då rakt inte med den, men det ska man ju kunna lära sej såsmånigom. :)

Har fått till facebook appen åtminstone. :)

Å kommit in på bloggplatsen, men jag klarar inte zooma. :D

Hoppas som sagt på å lära mej nån gång i allafall. :D

Jag har dock inte ett inga nummer inlagda på den, så bli inte förvånade om jag frågar vem sms å liknande är i från. :D


Avslutningsvis kan jag meddela att mina grabbar har fått en ny kusin i dag.

Marina å Rogers son, Hannas lillebror, Alexander.

Grattis!


Av Lisa - 23 september 2010 09:35

  Hipp, hipp, hurra för världens bästa Anna på födelsedagen!

Stort grattis från familjen Arvidsson!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards