Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Lisa - 27 september 2010 21:22

Undrar just om jag kommer sitta uppe till klockan är närmare tolv för att hinna med allt jag vill om kvällarna? :P

Okej, nu har Leo sovit en bra stund i kväll, men i går åt han igen allt han missat när han sovit under eftermiddagen. 

Hoppas i allafall att hans lilla mage inte bråkar så i natt.

Han åt bara två gånger, men var som sagt vaken desto mer ändå.

Framåt morronkvisten var jag så trött att jag inte ens orkade bära tillbaka honom till hans säng, utan kasade bara ner i sängen med honom liggandes på mej å somnade. :D

Sådär låg vi, hela familjen i vår säng. :)   

Det ska inte bli nån vana, men är man trött så är man, jag orkade inte ens tänka. :)

  Min stora fina pojke.   


Hade gärna lagt mej nu, men dum som man är väntar jag in Leo. Somnar betydligt goare om man är någorlunda säker på att man inte väcks direkt. :)


Anyway, i morron har vi playdate med Viggos dagiskompis Casper å hans mamma på förmiddagen.
Ska bli spännande å se om de blir glada över att få leka igen. Viggo har redan sagt att Casper ska få låna hans nya stora sopbil. :D


När Martin kommer hem ska jag handla. :D

Har en låååååång inköpslista på ska passa på att få lite ensamtid. :)

Vad kan jag säga? Mina krav är inte så stora. :P


Även fast jag är är ganska utmatt just i detta nu måste jag bara säga att jag är imponerad över hur pigg å full av energi jag känner mej. :D

Jippi! :)  Min minsting, som faktiskt är vaken, ibland. :D   

Av Lisa - 27 september 2010 20:54

Nästa gång(nästa år? :P) när jag har tid att baka något mer avacerat än rosenbröd eller muffins har jag två dreamprojekts. :P


Det första är Macroner, dessa små bakverk dyker upp lite över allt just nu, senast i Coop medlemstidningen.

 


Eftersom dessa helst ska bakas på malda mandlar å jag inte äger en mandelkvarn undrar jag om nån vet om man kan använda något av tillbehören till Kitchen Aiden till just detta ändamål? :D



Det andra jag länge velat testa är att göra egna Dammsugare.

 

Jag lär få göra ett par omgångar innan jag får till några man kan visa upp för andra, men det hade som sagt varit väldigt roligt å testa.

Jag älskar i allafall köpta dammsugare, mest av alla köpekakor faktiskt, å att försöka mej på att göra det själv är nog en rejäl utmaning om inte annat. :)


(bilderna å recepten  i detta inlägg har jag lånat från recept.nu)

Av Lisa - 27 september 2010 20:24

 Bildkvalitén suger(fattar inte varför...?! :() men hallen är nästan färdig, bara golvlister å dörrar till rummen. :)

  Nya datorhörnan under trappan i gillestugan, tycker det belv ganska snyggt med lite fondväggs-tapet där med. :)

  Mitt sommarprojekt, matkällaren.

(här borde jag tagit en before-bild... :P eller inte, det finns starka skäl till det. :D)

 

Av Lisa - 27 september 2010 20:00

Jo, det ska erkännas att det absolut inte funnits tid till å blogga å att jag nu är trött som tusan å att det värker lite här å var i kroppen.

Men vad gör det? :P

Vi har inte bara överlevt dagen, utan det allra mesta har gått som en dans. :D

Lite småkriser, som tex. när Viggo behövde hjälp på toa samtidigt som Leo åt. :)

Men annars.

Viggo har varit så himla duktig å Leo har varit vaken ännu lite mera i dag. :)


Var ganska nervös i morse.

Har sovit ganska så dåligt i natt, mestadels sittande i sängen eftersom jag somnat mitt i matandet både en å två gånger.

Leo har haft lite ont i magen med. :(

Precis som Viggo när han var bebis, då hjälpte Sempers magdroppar, så vi testar dem på Leo också nu. :D


Vi vaknade tjugo över sju.

Kollade lite Emil å ammande i sängen, sen var det full fart framåt.

Kom till Öppna förskolan en aningens senare än vi brukar. :D

Leo sov precis hela tiden vi var där å Viggo lekte. :)

Klockan tolv var vi hemma igen, med två hungriga söner. :)

Att Viggo var hungrig var ytterst märkligt eftersom han äter som adlrig förr på Öppnins. :D

Vi klarade det med utmärkt. :)


Fixade lunch/mellanmål i form av pannkakor vid två.

I samma veva kom fina Hanna med present till Leo. :D

Hon stannade hos oss en stund, till både min å Viggo stora glädje. :)


När Martin kom hem var det lite flipp från Viggo sida, men det gick över det med.

Det blev hämtmat(näää, jag hade faktiskt tänkt laga, men det var makens initiativ) å grabbarna har badat. :)


Nu sover de bägge två, å jag har faktiskt orkat plocka undan det allra mest på övervånigen å fixat med en massa tvätt. :)


Det var vår dag det. :D

Nu blir det en dusch!.


   



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards