Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Baktankar. :)

Av Lisa - 27 september 2010 20:54

Nästa gång(nästa år? :P) när jag har tid att baka något mer avacerat än rosenbröd eller muffins har jag två dreamprojekts. :P


Det första är Macroner, dessa små bakverk dyker upp lite över allt just nu, senast i Coop medlemstidningen.

 


Eftersom dessa helst ska bakas på malda mandlar å jag inte äger en mandelkvarn undrar jag om nån vet om man kan använda något av tillbehören till Kitchen Aiden till just detta ändamål? :D



Det andra jag länge velat testa är att göra egna Dammsugare.

 

Jag lär få göra ett par omgångar innan jag får till några man kan visa upp för andra, men det hade som sagt varit väldigt roligt å testa.

Jag älskar i allafall köpta dammsugare, mest av alla köpekakor faktiskt, å att försöka mej på att göra det själv är nog en rejäl utmaning om inte annat. :)


(bilderna å recepten  i detta inlägg har jag lånat från recept.nu)

 
 
Sanne

Sanne

27 september 2010 22:40

jag ska också ge mig på macroner snart. Jag vet inte om det finns nåt till din Kitchen Aid, men jag tycker du ska önska dig en riktig mandelkvarn istället. Den varar garanterat livet ut. Men köp den hederliga som man sätter på kanten av tex en skärbräda och inte den som Gastromax har (den är bara s**t).
Dammsugare kommer du klara galant, det är superenkelt. Kommer snart recept på bloggen!
Lycka till /Kram

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

28 september 2010 09:04

Då lägger vi till mandelkvarn på önskelistan. :)
Digital hushållsvåg står överst. :)
Då ska jag hålla utkik efter det receptet. :)

 
Sanne

Sanne

12 oktober 2010 20:29

Nu finns det på bloggen! Superenkelt, jag lovar!!

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

12 oktober 2010 21:08

Spännande. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards