Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Uppsnyggning, uppdatering. :D

Av Lisa - 16 oktober 2010 13:18

När jag började blogga hamnade alla inlägg under kategorin allmänt.

Sen kom jag på det där med teman eller vad man ska kalla det å började kategorisera mina inlägg.

Då gick det bara att ha en kategori-rubrik per inlägg, nu kan man ha hur många som helst. :)

Jag har därför en hel massa kategorier numera, om man letar efter något speciellt inlägg så kan man klicka på just den kategorin detta faller under.

Ett par kategorier hade jag velat ta bort helt, men är inte säker på att det går då jag är rädd att de inlägg som ligger enbart under dessa kanske raderas också då(detta har jag inte kollat upp om det stämmer...)

Kategoriena gomorron/gonatt, som skapades då man bara kunde ha en rubrik per inlägg är exempel på det.

Anyway, det finns en herrans massa kategorier här nu om nån missat det. :D


Har städat å fixat lite med min länkar med.

Delat upp dem under (hittils tre) rubriker som ni ser. ---------->

Är långt i från färdig, med nått i min blogg-make-over, men datortiden är knapp now days. :)

Det blir färdigt när det blir färdigt helt enkelt. :)


Vet ni vad jag hade velat ha?

En iphone-app son gör det möjligt att blogga med bilder från telefonen.

Nu blir det bara text, å är man på annan plats å vill slänga in ett snabbt inlägg är det i mitt fall oftast något jag vill visa.

Så kom igen nu bloggplatsen, fixa detta. :P

Annars är det mycket som verkligen blivit bättre på portalen sen jag startade. :D


Nu ska jag mysa med familjen lite. :D

 
 
Ingen bild

Linda N

16 oktober 2010 23:57

Hej
Om du vill ändra kategorin på inläggen kan du kanske gå in på redigera inlägg och sedan byta kategori. Så kan man göra på blogger/blogspot iaf. Har även fått för mig att man kan ladda upp bilder med mobilen där, tror att maken gjort det.

Jag har ju kört vanlig kodad hemsida tidigare. Men sedan en månad typ kör jag blogg. Valet föll på blogspot för att de hade flest valmöjligheter. Man kan även importera över sin blogg dig om man vill liksom exportera till nytt ställe. Så om mobilbilder är en funktion du efterfrågar kanske du kan byta?

Jag är ingen kodkung, men en del kan jag. Så om du behöver hjälp får du gärna fråga. Kan jag så hjälper jag gärna.

Kram
Linda

http://knepstolparna.blogspot.com/

Lisa

17 oktober 2010 12:50

God idé, det kommer ta sin lilla tid, men det är värt ett försök. :D
Det bästa med bloggplatsen är att man inte behöver kunna några koder alls. :)
Det borde komma komma facebook-app, men annars får jag klara mej utan. :P

 
LInda

LInda

17 oktober 2010 15:07

Det behöver du inte med Blogger heller. Det mesta finns som "snabbdesign". Men om man vill gå utanför ramarna är variationerna oändliga.

Tänkte bara berätta eftersom jag nyligen gjorde jämförele mellan ganska många bloggplatser. Om du ändå ska "rensa o riva" på bloggen kan det kanske lika gärna vara lönt att byta. Den här bloggen kan ju ligga kvar med hänvising vidare.

Trevlig söndag!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

17 oktober 2010 16:05

Okej. :D
Är nog inte redo å skiljas från den här bloggen, vi har ju ett förflutet. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards