Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lisa - 23 oktober 2010 12:37

Passar på att knåp i hop ett inlägg i bilen. :) Vi har packat i hop oss å är på väg till Olofström där slutmålet är Maxi. Väl där hoppas vi hitta vinterskor å overall till Viggo å så lite mat till i kväll. :) Min make önskade sej nån form av gryta å det ska han få. :) När vi kommer hem ska vi baka tårta å blåsa upp ballonger till vårt kalas! :) En lördag med bara familjen utan måsten(?!) bara det är värt å fira eller hur? :P

Av Lisa - 23 oktober 2010 08:19

Slapp i alla stiga på i ottan i dag. Eller ja uppe har jag varit, mellan fyra å halv sex, men jag har sovit lite efter det sen. Leo har ont i sin lilla mage, håller tummarna för att vi ska lyckas avhjälpa detta, denna tredje dagen gillt. :) Martin har tydligen gömt hur sur han var förra lördagen när han kom hem från Coop å Viggo hade sprungit i från honom. :) För de gör ett nytt försök i detta nu. :) Frallor å lördagsgodis skulle inhandlas. :) Nu ska jag å Leo masa oss upp å sätta på kaffe! Trevlig lördag!

Av Lisa - 22 oktober 2010 22:23

Har precis sett klart på denna veckans fredagsfilm, Avatar.

Den var ganska bra, lite lång å inte lika bra som de vi sett de andra filmfredagarna(robin hood å prins of persia), men ja, den funkade ju. :P


Leos dag har varit liknade den han hade i går, ont i magen å städigt snuttig.

Har ändå funkat, han har fått lite ersättning, men jag vill ha en bättre flaska innan han får mer.

Så det inte blir en ond cirkel av alltihopa, om han skulle få i sej för mycket luft och/eller reagera på ersättningen på nått annat vis.

Han har dock sovit hela kvällen utan bekymmer så nu kanske vi kan hoppas att det här har gått över.

Viggo har varit riktigt duktig å tålmodig, han är så omtänksam mot sin lillebror nu. :D

Men den stackaren var med helt slut å somnade så gott som vid middagsbordet innan halv sju.   


Fick i hop en fin, fin fredagsmiddag i form av smördegsinbakad fläskfilé, hasselbackspotatis å rödvinssky. :)


I morron ska vi gympa å sen blir det en sväng till Maxi i jakt på skor å overall till Viggo.

På kvällen ska vi ha kalas, med tårta å ballonger, bara för det är kul å bara vår egen lilla familj som gäster. :)

Ska bli så mysigt.   


Är en aningens sleten efter den här påfrestande dagen, har nackspärrs-känningar igen, men är ändå inte helt nerslagen.

Tycker vi har klarat oss bra after all. :D


Nu ska jag se om Leo tänker äta å sen ska jag sova. :)

Av Lisa - 22 oktober 2010 08:32

Känner mej ganska sliten.

Två nätter med ytterst lite sömn tar ut sin rätt.

I förrgår somnade jag tolv å väcktes halv sex, å två matningar av Leo under de timmarna.

Natten som gick var extremt stökig.

Viggo vaknade å var hysterisk, grät å kastade djur å sparkades å skrek. :(

När han väl hade lugnat sej var det dags för näste man(eller ja, son. :)) att vara ledsen. :(

Allt som allt har det nog blivit tre timmars sömn i natt.

Inte undra på att man är trött. :P


I dag har vi faktiskt inga planer alls.

Skönt det ska bli. Vi ska bara ta dagen som den kommer. :)

Har inget uppbokat på hela helgen heller å det känns så bra. :)


Hoppas Leos mage är bra i dag å att han inte tänker äta varje minut.

Det får bli ersättning i sånna fall, det går inte annars.

Hoppas på att gårdagens ätmaraton var tillfälligt å att vi är back on track nu.


Ett sånt där lite lagom ointressant mamma-inlägg. :D

En ärlig vardag- ett vanligt liv! :D

Av Lisa - 21 oktober 2010 21:41

Min lilla mamma har köpt vinterkläder till grabbarna på Name It.

Tack, tack, tack!    


Leo fick denna söta overall.

 


Benen går å sätta i hop så det blir som en liten åkpåse.

Den var ganska så mycket för stor men kommer funka hela vintern. :)


Viggo fick ett nytt allväders ställ, i blått denna gången(han har ju haft två svarta innan. :P)

 

Detta ska vi dock byta.

Hade köpt i 98, men det skiljde bara en ynka centimeter mot 92:orna i byxorna.

Därför får det bli 104 i stället så det får plats med fleecekläder under.


Viggo fick prova sin overall från i vintras i dag.

Ha ha ha, när jag bad honom strecka armarna i luften för å se om den var för kort i armarna så gick det inte ens, han fick inte upp dem.

Den var liksom för kort på längden. :D

Så ny overall måste det bli med.


Å nya skor, vinterkängor å kanske nån form av fodrade gummistövlar för de dagar det inte å iskallt.


   

Vi ska kolla Maxi helgen, först å främst, annars får vi ta oss en shoppingtur sen i veckan. :)

Av Lisa - 21 oktober 2010 21:26

Som alltid har jag en låååång, låååång lista på grejer som jag vill ha från Ikea.

Nu är ju inte min ekonomi på topp(tomma konton å allt. :P) sån nån shoppingresa blir det inte förrän senare, när Leos rum ska inredas på riktigt. :)

Både Stina å Mamma å Pappa ska till städer med ikea-varuhus i helgen så jag har passat på å skickat bud efter detta...


Ram 52 gånger 52 cm                Kökspall/stege i svart                  En ny kvarn(till salt)


       

Durkslag,

där diverse förpackningar ska stå på tork innan de kommer ut till soptunnan. :D


Av Lisa - 21 oktober 2010 20:21

Pang bom swish, det var denna dagen det.

Den började innan sex i dag med men den gick fortare än fort.

Stina har varit här, hela dagen.

Vi har varit ute på promenad/cykeltur, Stina å Viggo har lekt en massa å så har vi lagat å ätit middag.

Å så möblerade vi om i vardagsrummet :D

  (hittar ingen before-bild, men mattan å stolarna stod där hyllan nu står...)

Är riktigt nöjd med resultatet. :D

Det blev till å med bättre än jag trodde. :D

Martin gillade det också, det visste jag. :)


Som jag skrev har Stina å Viggo lekt.

Jag har mest ammat jag.

Leo har bara sovit den knappa timmen som vi promenerade.

Han har varit pigg å glad, när han inte har ätit å smajlat upp sej. :)

Efter vad jag kunnat tolka har han helt klart haft ont i magen med.

Tillslut gav jag honom ersättning, om det kunde va så att han inte blir mätt. Han tog emot den.

Men han om han blev så mycket mättare?

Njaaa, han ville ändå äta efter en stund så det kan vara så att han ätit som tröst.

Eller så han känt att han kunnat äta i lugn å ro i dag å passat på å fylla på förråden...? :D

Får se hur det blir under morrodagen.

Kanske är vi back to normal å. :)

Nu sover den lilla rackaren gott i allafall.   


Nu ska jag slänga mej i duschen, sen blir det Per innan läggdags igen. :)



Av Lisa - 20 oktober 2010 21:20

... and the worse got rough.

The days became endless and harder then rough.

Would you tell me I'm good enough...?


Nä ni.

Vilken skitdag detta blev.

Jag trodde det inte kunde bli värre än min depp-morron.

Ack så fel jag hade.

Lyckades rota fram en mindre skrynklig å tillräckligt stor tröja från tvätthögen som väntade på å strykas så vi kunde bege oss till Öppna förskolan.

Viggo var allmänt galen där å lyssnade inte på mej över huvudtaget.

Störigt, men han lekte i allafall av sej hjälpligt innan vi körde hem. :)

Blev lite lunch(en kaka för mej eftersom jag inte hunnit handla...) å sen kom barnens farmor.


Jag passade på å smita å handla.

På Ica.

Vad jag skulle dit å göra?

Det undrar jag med.

På Coop blir jag glad å inspirerad när jag handlar.

Ica spelar inte ens i samma division.

Där är dyrare å deras ekologiska utbud är kasst.

Det var sista gången jag storhandlar där vill jag lova.

När jag kom till kassan för å checka ut mina varor möts jag av det underbara meddelandet: Köp medges ej.

Jasså inte?

Hade räknat helt krasst med att får barnbidrag för bägge grabbarna å inte dubbelcheckat om dessa pengar nått mitt konto.

Brukar alltid göra det när jag vet med mej att det kan vara tomt på just det kontot som mitt VISA är knutet till.

Jag brukar ju som ni vet alltid föra över för mycket till sparkontot i början av månaden å sen  plocka där efterhand...

Nu låg min satans-jävla-bankdosa i gillestugan så därför gjordes inte denna koll just i dag.

Fick lämna min överfulla vagn, köra hem, föra över pengar å köra tillbaka å hämta hem mina grejer.

Pinsamt, jotack.

Hade inte fått dubbla bidrag uta bara som vanligt för Viggo å dessutom hade jag sen  länge skrivit in en Me and I-räkning som drogs i dag så kontot var nästintill tömt. :(


Har så mycket i huvudet i övrigt.

Inget vill gå min väg just nu.

Känns som jag kämpar, pusslar å donar, ensam.


Jag vill så mycket, men tiden räcker inte till.

Orken har jag, alla gånger, jag känner mej väldigt pigg å motiverad.

Men det vill sej ändå inte.

Jag har konstant dåligt samvete(inget nytt) å sånna här dagar suger på nått vis ändå musten ur mej..

Ska duscha av mej å sen lägga mej å dra täcket långt upp över huvudet.

Imorron är en annan dag... :D


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards