Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

En helt vanlig tisdagsmorron.

Av Lisa - 2 november 2010 08:42

Klockans röda siffror visar på 5.15 när Leo vaknar å vill äta.

Ger honom mat.

Hör: det är lite blött här från sovrummet, men inget mer.

Skirker på Martin: Hallå?! Viggo har kissat...!

Han vaknar å tar Viggo på toa.

Bara en droppe i kalsongerna, inget i sängen. :D

Viggo får nya kalsonger.

Martins klocka ringer.

Leo slutar äta.

Lägger Leo i hans säng.

Han somnar om.

Det gör inte Viggo.

Kämpar emot å ligger kvar.

Viggo gnäller, klättrar, sjunger å kelar om vartannat.

Han behöver sova han med.

Men nä.

Klockan sju vaknar Leo.

Matar honom i sängen.

Viggo börjar klättra å sparka omkring sej.

Leo å jag flyr.

Matar honom lite till i vardsrummet.

Tänker sätta på kaffe.

Nån har tagit de sista bönorna utan att fylla på burken.

Fyller på kaffe med ett barn hängade på axlen å ett annat i benet.

Startar bryggaren.

Leo bajsar.

Medan jag byter på honom försöker Viggo leka med Rex.

Viggo illvrålar.

Katten har rivit honom.

Hämtar kläder till Leo.

Leo kräks på hela golvet.

Gör frukost till mej å Viggo.

Viggo vill ha flingor som är slut.

Jag lyckas få i hop ett par smulor av dessa.

Häller upp kaffe.

Tar ett bett på min macka.

Leo har tröttnat på å ligga i gymmet.

Äter färdigt med Leo i knät.

Kaffet bli kallt.

Viggo vägrar tvätta sej.

Fångar in Viggo.

Borstar tänder.

Tvättar av mej.

Viggo vill se på tv.

Leo äter igen.

Viggo får (när han väl bestämt sej) titta på Saltkråkan.

Telefonen ringer i köket.

Leo somnar.


Häller upp nytt kaffe, i termosmuggen.

Viggo ropar,

Sätter mej en stund vid datorn.

Ringer upp Stina som kommer senare.

Dricker kaffe, varmt!?

Upptäcker att huvudet inte går å vrida åt höger.?! Aj..

Måste klä på Viggo.

Borde duka av frukostdisken.

Måste klä på mej själv.

Leo gnäller i sängen.

Vaknar han nu?

Sitter kvar här en stund till...


Man har i allafall alltid något å göra: :D

Å vet ni vad?

Jag älskar det!

 




 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

2 november 2010 19:42

Hur jobbigt och hur irriterande det kan vara, så självklart älskar man det :D jag skulle aldrig vilja byta ut min vardag just nu :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

2 november 2010 20:23

Å det blir bara roligare å roligare med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards