Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Lisa - 3 november 2010 21:02

Så länge jag bodde hemma, alltså tills jag var nitton år, hade jag paket-kalender. :D

Paketen innehöll då småplock, hårsnoddar, bodylotions å sånt. :D

Under de sista åren hängde paketen i en platsgran-modell-mindre i hallen uppe hos å när vi var riktigt små hade vi en varsin gammal Ica-kundkorg fylld med paket som väntade. :D


Den här traditonen sitter djupt rotad i mej alltså. :D

Å jag vägrade släppa den även när jag gick på gymnasiet. :P

Vad kan jag säga?

Jag älskar paket å presenter(om nån missat det?!:P) å dessutom fick jag inte varje dag, utan varannan dag. Stina fick de andra dagarna. :D

Gustav fick motsvarande summa i extra julklappar han. :)


Första året i jag å Martin bodde i hop hade vi också advenstkalender, vi gav varandra tolv paket innehållande underkläder. :)

Det hade nämligen M å P nått år med, då hängde de upp en vitmålad bräda med 24 spikar på ovenför deras säng minns jag. :D


Anyway, nu var det inte det detta inlägg skulle handla om utan Viggos adventskalender 2010 edition. :D

Förra året var hans paket-adventskalender-premiär, han fick ett träpussel, å nått par kalsonger å några bilar.


I år blir det sångpåse-figurer å alldeles egna bakgrejer i paketen. :D

Han ska få en kokbok, anpassad till barn offcourse å en egen slickepott, måttsats å bunke. :D Å av sångpåsefigurerna är sex stycken jul-inspirerade. :D

         

På lördagarna kan det hända att det gömmer sej nått godisaktigt innaför pappret, i allafall en marspiangris måste det bli i år. :D

Paketen ska, precis som förra året, hängas på tavlan som Emelie gjort till Viggo. :D


Leo han får vänta tills nästa jul innan han med invigs traditionen. :D

Han är för liten för å förstå det hela nu ju. :)



Ska era barn ha paket-kalender?

Vad ska de få i så fall?

Å hur ska hänger/lägger/förvarar ni era paket under december?

Av Lisa - 3 november 2010 20:19

Halsen svider, näsan rinner å huvudet känns som bomull...

Jag har blivit sjuk. :(

Kände absolut ingenting innan klockan tolv i dag.

Sen nös jag en gång å då flög allt på mej. :S

Mycket märkligt å fruktansvärt irriterande.

Jag har varken tid eller ork till nån sjuka. :(

Det verkar som smågrabbarna med har åkt på det med. :S

Leo snorar å Viggo är hes.

Stackars mina små hjärtan.   


Är då snäppet ännu tröttare i dag, men det är inget mot hur trött Viggo är.

Han somnade medan Martin läste för honom i kväll.

Det har aldrig nånsin hänt. Jag hann inte ens säga gonatt till honom.

Tycker så synd om honom. Han behöver sova ett par timmar längre om mornarna, men jag lyckas inte få honom till å somna om...!

Hoppas vi får ordning på det hela till helgen när vi är två...

Leo däremot, han är pigg han. :D

Han har inte sovit i dag, mer än nån kvart eller så..?!

Verkar nästan som om han kör varannan dag.

Sover en dag är vaken en dag.

Ska bli intressant å se hur det blir i morron. :D

Anna å Maja skulle kommit i morron men Anna ska jobba i stället.

Lika bra det, eftersom vi är så dassiga.


Nu ska jag mata min minsting lite, sen får vi se om jag orkar blogga ifatt lite eller om det blir sängen...


Dammar av en gammal bild, i brist på nya... :D

Bebis Viggo. :D

 

Av Lisa - 3 november 2010 07:36

Ja, vad ska man säga?

Uppe sen fem.

Samma visa i dag alltså.

Jag orkar inte ens bli besviken längre.

Det är bara så himla tradigt å va trött hela tiden.

Å ännu tradigare när Viggo är trött hela dagarna.

Vi får försöka gör det bästa av det.


Inne väder i dag.

Regn å rusk.

Vi ska dock trotsa detta å bege oss till Öppnis. :)


Ha en trevlig dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards