Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Lisa - 9 november 2010 20:36

 


I morron är min minsting två månader precis.

Tiden har flygit förbi, men samtidigt har han känts så självklar redan från första stund.

Det var liksom han, Leo som skulle komma till oss.


Om man jämför med "förra gången" alltså när Viggo var liten(vilket man gör hela tiden.. På gott å ont) är det så extrem skillnad på det allra mesta.

De väger nästan exakt lika mycket vid åtta veckor å är/var bägge 60 cm just vid den åldern.

Leo vägde 5290när han vägdes för en vecka sedan.

Han hade gått upp 900 gram å tre veckor!

Inte konstigt att man tycker att han växt å växer som ogräs. :)


Han är himla enkel Leo.

Kan såklart va så att jag har vanan inne, å att min inställning å framför allt min säkerhet den här gången är helt annorlunda.

Men om jag hade fått Leo som första barn hade jag velat ha fem stycken. :)

Han är så nöjd så nöjd, äter å sover.

På nätterna får jag gå upp en, max två gånger å då äter han bara å sen somnar han om(oftast).


Jag har ju varit anti där med napp som ni vet.

Mest för att jag tycker inte att behovet finns.

Leo skriker när han är hungrig eller har ont.

Aldrig annars.

Nu har han dock blivit lite suttigare, å tagit saken i egna händer. :)

 

Ska han ändå sutta på tummen kan han ju lika gärna, om inte hellre ha napp. :) Jag suttade på tummen tills jag var stor, sex år eller så, så nappen är nog å föredra när det är dags å sluta.

Vet inte ännu om jag kan påstå att Leo är jätteintresserad av den, men jag testar så får vi se hur det blir. :)

Det är ju bra om han kan somna om med hjälp av natten när han väcks(det händer jaaa... :D) eller när han inte behöver äta på nätterna..

Ja, det finns för å nackdelar med allt... :D


För att åter igen jämnföra med Viggo så har han aldrig haft torr hud.

Han har badat å duschat dagligen sen han var pytteliten.

Leo är tvärtom han.

Han är så torr, så torr. :(

Han hade dock behövt bada ganska ofta han med, då han kräks ganska mycket vissa dagar.

Detta är ju inte jag van vid, så vad har ni för tips? :)

Nån produkt eller så?


Även om det verkar vara ett evigt jämnförande hela tiden är de verkligen två väldigt olika individer mina barn.

Det ska bli så spännande å följa dem i hop(jag vet jag har sagt det innan..) å jag är så mycket mer närvarande denna gången(där kom det uttrycket igen.. :P).


Jag älskar min Leo familjens nya medlem, lika mycket som Viggo, jag tvivlade aldrig på att kärleken skulle finnas där, men att den skulle vara lika stark, det vågade jag inte tro på. :)


 



Av Lisa - 9 november 2010 20:11

Så.

På plats i soffan. :)

Intensvit in i det sista.

Martin trodde han vann vistlotten vad det gällde avslappning eftermiddagen när Viggo absolut skulle ha med sej honom ner till soffan för att se djur på stora tv:n medan jag tog tag i disk å allt annat där uppe.

Tji fick han då Viggo pratade konstant i en timme: vad är det? vad händer nu? vad gör dom? osv. osv. :)

Det märks ju vem son han är den grabben, vi är inte precis kända för att vara tystlåtna av oss varken jag eller Martin. :D

I vilket fall som helst är köket tip-top nu allt är undanplockat å avtorkat.

Gardinerna är uppe å tvätten strykt(det gjorde Martin) å bägge barnen sover. :D

Viggo flippade fullkomligt vid just läggningsmomentet å skrek å stimmade.

Gissar på att han var trött å att då kickade allt trots som vi varit skonade från under dagen in. Nån gång måste det ju komma ut. :)

I vilket fall som helst har Viggo inte varit alls speciellt trött under dagen i dag. Yeeeej. :)

Håll tummarna för att det håller i sej. :)

Skönare för alla parter, även minstingen som fått äta i fred hela dagen. :)



Vet ni vad jag tycker är skönt?

Att jag nästan aldrig har mer än max två dåliga dagar i rad.

Tur det. :)

I dag har jag haft energi trots min tidiga morron.

Härligt! :)


Nu ska jag blogga loss lite till, sen blir det DH innan läggdags.

I morron är det onsdag å öppna som gäller på förmiddagen.

Eftermiddagen har vi inga planer för, blir ngo lugnt bara.

Vet inte hur vädret ska bli, men regnar det inte ska vi nog ut lite i allafall. :)


 

Av Lisa - 9 november 2010 14:27

Väldigt skönt att bara stanna inne å mysa en dag som denna! :D

Jag å Viggo har precis tagit oss en dusch å Leo sover.

Äntligen får jag nog lov å säga. Den där lilla magen är inte alls i form i dag.

Misstänker att det kan ha ett samband med mitt pepparkaks-intag under gårdagen...

Ska nog undvika det framöver i säkerhets skull i allafall. :)

Vi myser lite i sängen framför Emil.

Dricker lite kaffe till å bara njuter.

Viggo han tycker vi ska gräva oss en varggrop men jag tror vi håller oss inomhus resten av dagen med. :D

Han är faktiskt som en ny unge i dag,  inte hälften så mycket trotsande trots att Leo varit ledsen å fått mycket uppmärksamhet. :D

Underbart, hoppas han tänker sova till sju-halv åtta framöver nu, det är ju uppenbart att det behövs! :)



Emelie har varit här på förmiddagen å druckit lite kaffe å hämtat sin bil.

Trevligt. :)


Håller på å tvättar alla sängkläder plus ett par maskiner till.

I kväll planerar jag nämligen att spendera så mycket tid som möjligt i soffan. :)

I går handlade jag till halv nio å efter uppackning å duschande var det dags å lägga sej...

Måste dock ta ettt litet ryck med stryktvätten med så jag kan få upp mina köks å matplats-gardiner igen. :D

Det ekar i vardagsrummet nämligen, måste köpa nya blommor dit(å till alla andra rum med...) me.


I bland(eller oftast) skulle man banne mej va gjord av pengar!

Typ tusen grejer jag vill köpa, om inte mer. :D


Nu ska jag ner ett varv till ner i tvättstugan. :D


Spännande inlägg va? :)


Förresten undrar jag om nån har lust på tipsa mej om en deo som funkar å som luktar gott? :D

Amningshormoner gynnar inte min kroppstemperatur nämligen så mina gamla vanliga biter inte så bra som jag önskar om man säger så... :P

Brukar köpa dove eller nivea men jag är på jakt efter den ultimata. :)

Av Lisa - 9 november 2010 14:23

Har jag sagt att jag älskar denna? :)

Kaffe som håller sej varmt, länge, det är bra å ha när det alltid kommer nått(eller någon :P) i mellan mej å kaffedrickandet. :D

 

Av Lisa - 9 november 2010 10:24

När vi satt å åt frukost vände sej Viggo mot mej, klappade på min arm i ett par sekunder för att lika snabbt vända sej tillbaka till sina flingor. Vet inte varför han stannade upp sådär för att utföra denna till synes obetydliga gest, men det gjorde mej alldeles tårögd! När jag sedan satte mej på huk å hälsade på Leo som suttit tyst i babysittern hela frukosten å han ger mej välrldens största leende då grät jag faktiskt en skvätt. <3 Mina underbara pojkar! Vad vore livet utan dem?! :)

Av Lisa - 9 november 2010 07:37

Jag ligger fortfarande i sängen tillsammans med två sovande pojkar! Viggo har äntligen lyckats somna om! Fick mata Leo i världens obehagligaste position nyss för jag vågar varken flytta på Viggo eller stiga upp, men nu sover som sagt han också. Själv har jag varit vaken sen fem då Leo åt å sen ringde ju Martins klocka å Viggo vaknade. Nu har han sovit sen sju! Hoppas han sover en stund till så han får va pigg i dag. Vi ska bara va hemma i dag, resten av veckan är uppkokad å planerad så. Ska tvätta å plocka å leka vad jag tänkt. Håller tummarna för en bättre dag, sömn ger i allafall betydligt bättre odds!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards