Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Lisa - 11 november 2010 21:45

Leo har precis somnat(hoppas jag..).

Han har ätit å ätit å ätit.

Har insett att det finns ett starkt samband mellan hans ätande å mitt eget.

För egen del åt jag en snickers till lunch med resultatet att Leo inte blir mätt. :S

Så, skärpning på den punkten igen då!!!


Annars då.

Jag å Leo stressade omkring på stan å uträttade vår ärenden.

Jysk gav inte alls så mycket som jag hoppats.

Ville ha vaxduk(mörk turkos med blommönster, inte en såndär hal dagis-variant..! :P) till vårt matbord, men glöde mäta bordet innan vi åkte. Vågade inte chansa då jag fick för mej att duken såg smal ut på bredden..

Var på jakt efter svarta örongott till extra kuddarna i soffan+ min "amningskudde" som ligger å dräller i fåtöljerna uppe.

Men det fanns inte heller.

Små handdukar orkade jag inte gå tillbaka å hämta när jag glömde det första vändan.

Allt jag fick med mej blev dessa.

 

Efter ett tips från Linda så ska dessa stå under Viggos säng(säkert att de kommer stå där..?! :D) fylld med bilar å Lego å andra grejer. :D I stället för sånna här som jag tänkt från början.  




Stopp nummer två under shoppingtrippen blev grossen. Köpte grytbitar å en julgodis-burk.

På apoteket brände jag en hel del.

Handkräm å ögondroppar som jag glömde sist.

På Lindex slog jag på stort, om inte störst, å köpte sex bodies å fem par byxor å två pyjamasar till Leo. I storlek 68!? 62 funkar fortfarande i byxor, men bodiesar blir för urringade.

Nu bör han ju klara sej ett tag i allafall.

 

Hittade absolut ingenting till Viggo, varken på Lindex eller på H&M så jag styrde kosan mot Bus och Rackartyg.

Jag har aldrig nånsin handlat där innan.

Men jag gillar butiken på facebook å har varit inne där förrut men aldrig handlat som sagt.

Förrän i dag. En Små folks tröja med bilar på. :D

 

Den är lite sådär snygg-ful å Viggo älskade den från första stund. :)

Jag hade lätt kunnat handla mer, underbara byxor från Villervalla tex.

Nu är ju inte märkesklädes-shopping en hobby som är så värst lämplig i min ekonomiska situation, men nån gång ska jag väl börja jobba å då j*vlar. :P



Planerade att möta upp Viggo å farmor vid bibblan men Stina ringde så vi var tvugna å hälsa lite på henne när hon var på väg till jobb nummer två.   

Viggo hade hittat en massa av sina kompisar på bibblan så dem gick det ingen nöd på. :)


Jag vet inte vad ni tycker, men ibland ger jag sken av att vara lite sådär präktig å överambitiös.

Det kanske jag är, men jag faktiskt extremt flummig å inte alls så organiserad som jag önskar.

Ett exempel på detta var just när Stina ringde.

Jag hade precis stannat på gågatan utanför banken för att flytta min stora väska från vagnens "lastplats" för att lägga mina kassar där i stället. Jag satt alltså på huk, med kassar i händerna, telefonen ringer i fickan, jag kan inte svara med vantar på(nackdel med touch-mobil.) utan fumlar av mej vantarna å tappar kassarna runt okring mej, svarar sittandes på huk med mina för stora(goda nyheter i sej kanske. :D) byxor(läs mammaleggings) nerhasade, tack å lov dolde väl jackan det mesta. :D

Vet inte hur lång tid den incident tog, men det var nog en å annan som glodde lite snett.. :P

En annan sån sak som hände när vi precis kommit in till stan å mamma ringer när jag lastar ur vagnen å jag står på CG-parkeringen å lyckas inte fälla upp den. Där står jag liksom med luren till örat å kämpar med vagnen. Det såg nog ganska kul ut det med. :D

Jag bjuder dock på den här sidan av mej, det är sån jag är. :D


Nu börjar det kännas att jag varit vaken sen fem å hållt i gång hela dagen.

I morron är det fredag igen å vilodag. :D


Jag måste ringa till hudmottagningen, i dag hade de, såklart, ställt in sin telefontid?! Hur typiskt är inte det?! Hopplöst.


Gonatt!


Av Lisa - 11 november 2010 12:09

Lycklig å full av förvätan begav sej Viggo mot bussen tillsammans med sin farmor.

Vet inte om det var själva bussåkande som lockade eller teater, men han klädde på sej alla ytterkläder utan minsta bråk. :)

Är inte så säker på att han ens vet vad teater innebär om jag ska va ärlig. :D I vilket fall som helst kommer de ha det toppen.

Är allt lite avundsjuk som missar detta. :P


Jag ska hänga lite tvätt nu sen ska vi med innåt staden.

Jysk, Lindex å Apoteket ska som sagt besökas, å kanske, kanske blir det liiiite mat-shopping på City gross med, får se vad de kan tänkas ha i dag. :) Fina grytbitar till dillkött kanske? :D


Som jag misstänkte i går blir det inte alls nån reda med Leos sovande i dag.

Han har varit vaken sen i morse. :)

Men, men, ibland sover han från tio å i bland från tolv så. :)

Han lär ju somna i bilen i allafall. :)


Tvätten nu då, sen sticker vi. :)

Av Lisa - 11 november 2010 07:17

Vaknade redan halv fem. Med huvudvärk! Har fortfarande riktigt ont men det känns inte som att ögonen ska ploppa ut längre i allafall... Det var kaos här då, tidigt i morse, Leo vaknade, klockan ringde, you know how it goes... Lyckades efter idogt kämpande få Viggo till å somna om, men det krävdes rejäla offer från min sida. Min kudde å min kropp, är så trött så jag lyckades med somna om, trots min extremt obekväma ställning, drömde en massa jobbrelaterat skit å sen var det dags för Leo å vakna igen. :) Viggo sover fortfarande, det är huvudsaken! :) Är fortfarande extremt ledsen att vi(mest jag såklart...) tagit fel på den där tiden, men det finns ju inget å göra åt det nu. Jag å Leo passar på att springa lite mindre Viggo-vänliga ärenden medan han är medfarmor, Apoteket(ja, igen!?) lindex å jysk. Hoppas huvudvärken lättar efter kaffet, vågar dock inte gå upp ur sängen ännu, han behöver varenda sömnminut min stora son så den lille å jag stannar med här å myser lite tyst. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards