Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Lisa - 15 november 2010 22:06

Kan meddela att det var falskt alarm tidigare i kväll.

Leo vakande inte alls, utan har sovit i sin säng sen tjugo över sju. :)

Tänk vad mycket jag kunde hunnit med?

Har inte ens tömt diskmaskinen utan bara elgat i soffan med datorn i knät å drällt.

Ja, ja, det hinner jag inte så ofta det heller, inte så lång tid i streck i allafall. :D

Nu ska jag i allafall lägga mej.

Diskmaskinen får vänta ett par timmar till. :P

Gonatt!

Av Lisa - 15 november 2010 20:16

... att jag hade en kreativ, pysslig ådra i mej.

Men icke, detta finns det inte en tillstymmelse till nått sånt här inte.

Visst jag kan bara å laga mat, det smakar oftast gott, men lika ofta ser min bakverk å matkerationer för j*vliga ut.

Jo, jag pysslar med Viggo å försöker verkligen inreda å fixa men det blir aldrig som jag vill.

Jag är nöjd med färgerna som jag.. hrrmmm VI, har valt på väggarna i huset å inredningen i stort, men jag tycker alla andra är så himla duktiga på sånt.

Jag önskar att jag med var det...


Just nu försöker jag få i hop en stor tavla med foton i stället för att ha en massa små ramar är tanken att denna ska stå på en tavel-list i vardagsrummet ovanför poäng-fåtöljerna jämte den andra listen som ni ser här på bilden.

 

Detta projekt hade varit betydigt roligare om jag hade lyckats.

Ska förvisso leta fram lite barnbilder på Martin å beställa riktiga foton där Leo också är med innan jag ens kan tänka mej å slutföra det hela, men jag känner redan nu att jag kommer bli besviken...


Har lite fler sånna bild-projekt.

Ska sätta ultraljuds bilderna på bägge barnen i samma ram å göra nån snygg upphägning till den senaste tidningsbilden på oss allihopa...


Frågan är bara när jag ska ha ork, tid å tålamod till detta?

Allt känns så halvfärdigt här just nu...


På tal om inredning så tar jag snart en slägga å slår sönder den där stora MALM-byrån som står i vårt vardagsrum å skräpar om inte det kommer hit nån som kan hjälpa Martin å bära ner den i källaren!!


Andra projekt som är på g just nu är tvättsugan.

Garderoberna vi har fått av Emeli å Snoff ska tapetseras på dörrarna,överkurs i en orenoverad tvättstuga kanske, men är man gift med en målare så är man. :D. Dessutom har i lite tapeter över från övriga rum. :)

Egentligen vill jag ju såklart renovera där.

Klinkers på golvet, ny tvättho å färg på väggarna, men det får vänta tills jag börjat jobba eller möjligen på mina skattepengar kommer nästa år(önsketänk). :P

Lite organisation å uppfräschning ska det bli där i allafall. :)


Sen är det ju barnens rum.


Vårt skräprum,ett extra sovrum i källaren som fylls på med grejer upp i från i takt med städ å inredningsprojekt där, är snart fyllt ut till dörren.

Det är för små barnkläder å för små Lisa-kläder trängs med julsaker å gamla lampor å möbler.

Säkerligen kan vi kasta en massa där i från med.

Lite fler lagerhyllor å nya flyttlådor å framför allt TID behövs till det projektet.

Det lär ju inte hinnas med i år. :D


Övervåningen är prio, någorlunda ordning måste det bli innan jul, då vi ska fira julafton här i år...




Av Lisa - 15 november 2010 19:51

 


Drömresan 2011 går till Göteborg. :D

Tror ni min make finner en matmässa lika lockande som jag gör? :D

Kanske man kan locka med sej någon annan annars. :)



Av Lisa - 15 november 2010 19:19

Jag håller på å bli galen på att nya händelser inte kommer

upp på min facebook?!

På mobilen funkar det, men inte på datorn.

Nån som fattar varför?

Herregud, man kan ju missa nått. :P




Bägge barnen ligger i sina sängar. Om den minsta av dem tänker ligga där så värst länge, det återstår å se, tycker jag hör lite gruffel redan. :D


Den här dagen har varit en ganska vanlig dag. Har varit lite sur då Viggo har envisas med att slåss sen han steg upp å hela dagen. Tröttsamt, något vi får fightas med å hoppas råda bot på snarast!

Hade lust med å baka tigerkaka å göra egen pasta i dag, men inget av detta blev av. Viggo var som sagt på ganska trist humör å Leo han har bara sovit en timme på förmiddagen i dag han.

Det får bli en annan dag det, kanske redan i morron. :P


Hade tänkt tillaga de där grytbitarna till middag, men fick tänka omdå potatisen åts upp i går, å jag känner inte att det passar så värst bra med pasta till pepparrotskött. :D

Ersättningsmiddagen i form av pastafjärilar å kyckling i dragonsås blev inte så god som jag hoppats men gick ner. :D


För att fortsätta på mat-temat, så måste jag bara dela med mej av recpetet på en vardagsrätt som är ständigt återkommande i vårt hem.

Raggmunk å stekfläsk, så himla underskattat.

Det går fort å går hem hos alla här hemma. :)

Raggmunk:

6 rivna potatisar.

1 ägg.

1½ dl vetemjöl.

3 dl mjölk.

Salt å peppar.

Blanda i hop alla ingredienserna å stek i "klickar" å servera med knaperstekt fläsk å lingon. :D

Snabbt, enkelt å svingott. :)


Å där vaknar Leo...

Återkommer lite senare, troligtvis. :D

Av Lisa - 15 november 2010 08:30

 


Kaffet är upphällt å frukosten framdukad.

Dagens enda måste är redan avklrarat å vi tänker ha en mysdag!

Först öppna förskolan, sen får vi se vad som händer. :)

Vi är lediga å fria till å göra vad vi vill(nästan. :P) å det är ju huvudsaken. :D


Har spenderat dagens första 1 ½ timme med Viggo liggandes på mej. :)

Jättemysigt, men lite tungt å framför allt lite väl tjatigt.

För ni ska inte tro att han sov, nädå, han tjatade om att jag skulle hämta Leo som sov inne hos sej... :)

När Leo väl vaknat kunde vi inte mysa i sängen alla tre ändå(som jag redam visste) för Viggo spelar alltid över å det blir en skaderisk för lillebror.

Gick upp, satte på kaffe å ringde hudmottagningen(de ringer upp mej halv fyra..).


Nu är det dags för smink å kläder, sen kör vi! :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards