Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Sömnlös.

Av Lisa - 23 november 2010 08:40

Tror ni jag kunde somna i går?

Näädå. :(

Låg å funderade i stället.

Det är inte funderandet i sej som gör mej sömnlös utan jag funderar när jag inte kan sova, om ni förstår hur jag menar?

Att tankarna vandrar i väg gynnar dock inte nattsömnen.

Funderade på spisen, vad den ska kosta å så. Å sen hade Martin hört på jobbet att han som äger friman som ska fixa den är en idiot. :S

Å sen var det pengaroro å annat tjafs å rätt som det var var klockan halv ett. Lyckades nästan somna då, fast vid det laget hade jag fått huvudvärk, ni vet såndär bakfylle-huvudvärk som riktigt söker än? :S

Kanske jag dricker för dåligt..?

Då vakande Viggo å var orolig å sen pigg?!

Han klättrade upp på mej å sa: ååååå vad jag luktar gott! Jag luktar Viggo!   Ruskigt sött, men mitt i natten kan man ju hålla sej för skratt..

Samma visa i går natt, fast då vakande han vid fyra å stimmade, tror han kan va kissnödig. För bägge nätterna när jag tagit upp honom på toa har han somnat efter det.

På nätterna kan man dessutom tro att jag har tre barn, för min man tänker inte precis logiskt eller rationellt nattetid...

När Viggo somnat vakande Leo å ville ha mat, redan vid ett?!

han vakande igen vid fyra också så så värst mycket sömn har det inte blivit för min del. Känner mej dock inte så värst trött, hoppas jag slipper bli det också. :D

Hoppas verkligen jag kan somna i kväll!

Efterlyser insomningstips..? :)


Det fortsätter regna här, femte dygnet nu. :(

Kanske kommer Stina hit i dag då hon är ledig. :D

Å i eftermiddag kommer Martin syster med barn på middag. Måste köra å handla till denna middag på dagen å sen i kväll ska jag storhandla..

Får bli Ica på dagen, jag må älska Coop, men två gånger på samma dag? Nä, där går även min gräns...! :)


Nu blir det lite tvätt å sen ska här fortsättas med myset med barnen.   


  Tyvärr, så tittar de inte i kameran, men de ler ju bägge två i allafall. :D


 
 
Ingen bild

Mia

23 november 2010 12:17

Ett jätte bra insomningstips är att räkna gånger tabellerna. Börja på trean för annars är det för lätt. :) räkna sedens upp till ca 3*20 och sen börjar du på nästa tabell. Det finns nämligen undersökningar som visar att när det gäller matte blir hjärnan trött efter 15 och vill sova. Detta brukar funka för mig! Håll till godo!

Lisa

23 november 2010 15:20

Helt klar värt ett försök. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards