Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Lisa - 25 november 2010 20:46

Här är jag. :D

Har haft en intensiv men jättetrevlig dag. :D

En viss stress å ändringar, men allt blev ändå bra i slutändan. :)



Klockan tio hade vi den första föräldragruppen på bvc å efter det var det tanken att vi skulle köra direkt till Jennie för lek å prat. :)


På morronen ringde dock han som skulle fixa spisen å ville komma vid tolv.

De kunde jag ju inte neka så vi bestämde det.

Jag skrev detta till Jennie på facebook, då jag inte hade hennes nummer(välkommen till 2000-talet, där alla har fb, utom min man. :P).

Hon hade sett detta å svarat med FB-appen på min telefonfunkade inte som den skulle i dag så jag såg inte det å kände mej jättestressad.

Skrev till Lizette(som med skulle dit)på FB då jag inte hittade Jennies nummer. Det såg inte hon på sin iphone så jag fick inget svar där heller. :D Herregud, vilken stress för ingenting!

Modern teknik är bra, när allt funkar, tills den dagen allt är felfritt måste jag ha nummer till alla mina vänner så man slipper sånt här. :D


Åter till dagens första aktivitet. Föräldragrupp på bvc.

Tror denna gruppen kommer bli toppen.

Alla kändes lättsamma å trevliga å bebisarna är väldigt jämngamla(Leo å Adam+ en som inte var där idag är EXAKT lika gamla. :P).

Tur vi lyckades nästla oss in i denna gruppen. :)

När vi gick sist var Viggo flera månader äldre än de andra å satt å kastade grejer på dem.. :S

Viggo var lite uttråkad i dag bitvis, men de andra träffarna kommer han troligtivs ha sällskap av de andra syskonen. :)


Vid halv tolv var vi hemma för å slänga i oss(Viggo) lite mat innan spisen skulle lagas.

Vi hann inte mer än in i hallen innan han dök upp.

Jag var ju lite nervös över detta efter skvallret Martin hade hört på jobbet, men kan konstatera(återigen..?!) att man inte ska lyssna på andra utan bilda sej en egen uppfattning.

För det första hade han ordnat allt med Bosch så vi behövde inte betala något.

Sen hade han en massa tålamod med Viggo som stod jämte å vilel visa honom en massa grejer å innan han gick fick Viggo en alldeles egen liten ficklampa. :D

Å nu är spishällen säker att använda igen. :D


När han var klar körde vi till Hällaryd. :D

Där stannade vi å lekte å pratade till strax efter fyra.

Vi hade jättekul, både jag å Viggo. :) Å säkerligen Leo också. :) Tack för i dag!   

Det enda som var lite jobbigt var att ta mej därifrån.

Jag är inte så bra å å backa å trixa mej ut från smala uppfarter om man säger så. :)

Sen svängde jag fel å missade påfarten till E22 på hemvägen å fick köra genom stan i stället.

Var väldigt koncentrerad på att (förgäves) försöka hålla Viggo vaken så jag tog på automatik den väg jag körde hem när jag jobbade i Hällaryd å då bodde i stan. :)

Viggo somnade såklart ändå, å var en anigens seg å lägga i kväll, men det var det värt. :)


Orkade inte egnagera mej i nån "riktig" middag så det blev omelett med chevre(äntligen!) å bacon å knäcke. :)

Får bli nått riktigt i morron i stället. :D



Fredag i morron igen.

Vi ska åka pulka i Nytorpet på förmiddagen. :D

Hoppas Leo tänker sova i två timmar eller så, då det är på gränsen till för kallt för att amma i bilen nu.

Är lite osäker på vad jag ska ha på fötterna med...

Å Viggo har ingen riktig pulka heller, men som sagt, vi ska dit. :)



Det snöar fortfarande, mysigt, om man slipper köra bil.

Jag är en sämre bilförare under normala förhållanden så halt väglag är verkligen inget jag är förtjust i...

Men kör det gör jag ändå. För mycket just nu. För korta streckor med.

Känner mej som en miljöbov.:S

Men ståbräda funkar verkligen inte i snö å kyla.

Om det ska bli en sån vargavinter som förra året kanske jag skulle leta upp en syskonvagn ändå...


Nu ska jag duscha sen sova.

I dag borde jag verkligen slockna direkt är såååå trött. :D


Får rota fram en bild från förra året, för vi kan ju inte ha bara text. :D  



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards