Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2010

Av Lisa - 19 november 2010 09:26

Bägge barnen vaknade vid sex i dag. Lite väl tidigt men Leo somnade om efter en timme å då kröp jag å Viggo ner under täcket å mös en stund innan vi gick upp å åt frukost. Det tog into många minuter innan Leo med ville upp å vi satt där alla tre. :) Viggo showade loss för att få Leo att skratta, han lyckades verkligen! :) Vi ska mest bara mysa i dag, bara ett besök på "jobbet" inplanerat. Kanske blir det en runda till Coop, om jag kommer på nått gott å ha till middag. Har ingen inspiriation alls. Vad ska ni fredagsmysa med i dag? ;)

Av Lisa - 18 november 2010 20:55

Om någon missat det så är jag ju total insnöad på matbloggar. :D

På de allra flesta av dessa har det börjat skrivas julrecept.

I alla mat-tidningar å veckotidningar likaså.

Som det matfreak jag är så tycker jag såklart att maten är det roligaste med julen.

Inte så mycket att äta den kanske(tvärtom, är inte alls så förtjust i julbord..), men å laga den å framför allt baka julgodis, kan vara det roligaste jag vet. :)

December liksom bjuder in till frosseri, å det är fullt accepterat att baka alla dagar i veckan om man har lust. :)


Jag tänker vänta till december innan jag drar i gång på allvar men det   första jag tänker göra( å bjuda på den 30 november) är Leilas Christmas cupcakes.

  

De är så underbart goda. :D

Just den 30 tänker jag nog göra mindre varianter i muffins-storlek å toppa dem med vit tobleronemousse. :D

Tror det kan passa minst lika bra, om inte annat är det värt ett försök. :)


Annat som är obligatoriskt i mitt julbakande är Lion bars, Morzartkulor å Rocky road. :)

 

Av Lisa - 18 november 2010 20:50

 

Har konstaterat att en fin termos verkligen skulle

gynna mej å allt mitt kaffedrickande. :)

Så nu kan vi lägga till denna sötnosen på min önskelista. :D


(från Cervera)

Av Lisa - 18 november 2010 20:00

Vilken härlig dag vi har haft i dag!

Förrutom de där tradiga samtalen om spisen har (nästan) allt gått vår väg i dag. :P

Var hemma å mös på förmiddagen, sov ganska länge å drällde mest omkring sen.


Vid halv tolv var vi redo att köra till Mörrum.

Leo hade till å med jacka på sej när jag kom på att vi hade tvättat.

Ner i källaren med bägge barnen å hängde upp den, sen kom vi väg. :D

Glömde brödet till fåglarna men anlände hos barnens farmor strax efter tolv.

Åt pannkakor å lekte i lekrummet innan det var dags att möta upp Johanna, Amanda å Emilia vid ån.

Jag hade som sagt glömt vårt bröd, men Viggo hade fått ett par skivor av farmor.

Dessa var slut innan vi ens hann blinka.

De är verkligen glupska Mörrums-ankorna.

 

De är närgångna till tusen med, å många.

Det bekom dock inte min djurälskande son alls.

Han lyckades till å med klappa en å gick omkring å sa: Hej lilla ankan till varenda and han såg tills jag fick släpa honom därifrån. :)

 

Det var verkligen svinkallt ute. Jag hade såklart leggings på mej å höll på å frysa i hjäl...

Jag lovar här å nu att nästa gång jag ska vistas utomhus längre i tio minuter ska jag ha överdragsbyxor på mej! Inga undantag!


Vi tog en rejäl chansning å gick till Ninas å fikade med våra två bebisar sovande i sina vagnar å våra desto piggare å busigare två-åringar när vi väl fick med Viggo från ankorna. :D

Det var lite trixigt att komma in med vagnar å barn men det gick. :)

Viggo var eld å lågor.

Det första han gjorde avr att sprinag fram till disken å ropa Åååååå tårta!

Det fick han inte eftersom jag vet att han inte äter det.

Men att välja nått annat, det var lättare sagt än gjort.

Han pekade på varenda bakverk: jag vill ha den, å den, å den.

Tillslut bev det vaniljhjärta å en päron MER. :)

  Titta så fint de sitter? :)

Jag måste säga att de var himla duktiga, å så lugna som två busfrön som dessa kan va. De satt vid bordet till deras å mammorna kakor var slut, sen började det krypa i benen på dem. :D

Det var tack å lov inget folk där som blev störda, men det var igen maraton-fika precis. :D

Vi fick i allafall i oss vårt kaffe å bebisarna sov sej hela tiden, så jag är så nöjd man kan bli. :D

Efter fikan trotsade vi kylan å letade upp en lekplats. :D

 

Viggo totalvägrade att ha vantar.

Jag hade ändå två olika par med mej, men icke!

Han klagade dock inte förrän vi gick därifrån, å då var han dödstrött.

Jag lyckades mot förmodan hålla honom vaken ända hem, men det krävde en insats. :)

Det var en himla trevlig eftermiddag. :D

Viggo å Amanda lekte jättebra i dag, hittade på hyss å hade sej å bråkade inte en ända gång. :D

De små sov hela tiden de. :)

Tack för i dag. :)

Av Lisa - 18 november 2010 11:34

I morse när Leo låg på skötbordetklättrade Viggo upp på sin pall jämte, böjde sej över sin lillebror å sa:


Leo, jag tycker du är jättegullig, jag tycker faktiskt om dej jättemycket Leo!!

  


 

Av Lisa - 18 november 2010 10:48

Efter samtal till Stobys Hemmabutik å sen Bosch's kundtjänst, tre skickade reklamations-mail å ännu ett samtal till Bosch på ett annat nummer(där jag fick prata med en tjej som trodde Blekninge var en stad å att det tar fem timmar att köra fem mil?!) å sen ett samtal till en trevlig man i Karlskrona har jag kommit fram till följande:


Reklamationen av vår söndriga spis kommer bli en låååååång föjetong...! :S


Enligt mannen på firman i Karlskrona som ska byta ut hela spishällen å fakturera mej för det kan man inte reklamera något innan skadan är åtgärdad.

De på Bosch verkar uppenbarligen ha noll koll å det mesta.

De vet inte vem som gör vad å skickar bara runt mej..!

En sak som är säker är att jag tänker banne mej inte bli lurad eller tycka det är okej att en spis som är två år går sönder.

I morron klockan tio ska jag slänga mej på luren å ringa kommunens konsumetrådgivare å be dem reda ut denna röran!


Kanske skulle man skippa det här med elektriska apparater helt å skaffa sej en vedspis!

Det är bra när de funkar, men när nått går sönder, då krävs det väldigt mycket innan allt är fixat igen!!!


Precis som man inte har annat å göra än å hålla på å ringa runt?!





Av Lisa - 17 november 2010 21:54

(Skulle haft Blingo-party i början av

december men det blev avbokat.

Det gör inget alls, för då fick jag en kväll över. :P)


Den 30/11 klockan 18 är ni som vill välkomna hem till oss på Me&I-visning!

Bästa Ulrica visar de underbara kläderna å jag bjuder på fika.

Ni handlar julklappar(om ni vill.. :)) å träffar min familj å kollar på huset. :)

Hör av er så jag vet hur många vi blir. :D


Jag kommer inte skicka sms som jag brukar.

Dels för att jag inte har några nummer i min nya mobil å dels för att jag inte fattar hur jag skickar grupp-sms från denna telefon. :D


 





Av Lisa - 17 november 2010 20:57

Har varit lite frånvarande här de senaste dagarna.

Den finns en anledning till det, jag har mest känt mej trött å sur å inte haft nån större lust med nånting.

Inte ens å blogga.

Viggo har testat intensivt i tre dagar nu å jag är helt slut!

Jag blir så ledsen när han håller på såhär å det känns så onödigt när han slåss å gör en massa annat skit som han inte får.

Tack å lov funkar det någorlunda att tänka att det ska va såhär.

Trots är bra, en utevklingsfas som är viktig.

Det vet ni va? :P

Kan man trösta sej med såhär på kvällskvisten i allafall. :D


Jag har i vilket fall som helst ryckt upp mej nu.

En liten ensamtur till Coop, en paus hemmifrån på en timme gjorde susen för humöret. :)


I dag har vi röjjt runt en massa känns det som.

Först Öppna förskolan. Viggo betedde sej som en vettvilling så det var faktiskt inte så kul i dag. Kände mej som sagt mest less...

Klockan två skulle jag å Leo till bvc, jag skulle psykutvärderas å Leo vägas å mätas. :)

Vi blev godkända bägge två kan jag meddela.

Leo hade gått upp en hel massa, han väger nästan dubbelt så mycket som när vi kom hem från BB.

Ska kolla i Viggos bok, men han bara måste väga mer än Viggo gjorde vid samma ålder.

Under tiden vi var där var Viggo hemma med världens bästa Anna å Maja.

Är högst tacksam att hon ställde upp å barnvakatade min stora pojke så jag kunde prata med sköterskan i lite lugn å ro.   

 

Tack!  


De hade överlevt, alla tre. Barnen var jag aldrig orolig för, utan mest för Anna. Två trotsande två-åringar, det är inte bara en lek. :)

 

Sen att det händer sånt här, det får jag se mellan fingrarna med nu. Men om femton år eller så vill jag inte veta om liknande händer när jag är ute ur huset, framför allt inte i min säng. :D



I kväll har jag först varit på Coop då som sagt.

När jag kom hem så åt Leo å somnade sen.

Tredje kvällen i rad som han sover innan halv åtta.

Vågar jag ens nämna att han kanske fått rutin på detta nu? :D

Hoppas kan man ju, då det blir vuxentid på kvällarna å man hinner plocka å fixa med allt man inte hinner på dagtid. :D



Har äntligen tagit mej i kragen å gjort müsli i kväll

med.  

Tog havregryn, solrosfrön, linfrön, hackade hasselnötter, torkade tranbär, russin å lite honung

som jag rostade i ugnen i en kvart.

Hoppas den blir god till filen i morron. :P


När müslin var klar rotade jag fram hårfärgen som stått å väntat för länge badrumsskåpet.

  Det blev ingen större skillnad färgmässigt, men utväxten försvann. Skönt! Anledningen till att jag visar den här fruktansvärda bilden på mej själv är egentligen inte att visa hur jag ser   ut med färg i huet utan tanken var att visa min nya ögonskugga.

Jag chansade å köpte en ruskigt billig variant på Lindex förra veckan.

Det visade sej vara ett lyckokast. :D

Jag minns inte exakt vad den kostade(sån är jag. :P) men det var max fyrtio spänn å så var det köp tre för typ hundrafemtio. D Å det kommer jag lätt göra nästa gång när jag har vägarna förbi.

Den sitter som berget från morron till kväll i allafall, det var det jag ville ha sagt! :D Även om det inte syns så bra på bilden. :D



I morron hade jag egentligen tänkt att vi skulle ta det lungt hemma.

Men planerna ändrades när Johanna undrade om vi ville förlja med henne å flickorna å mata ankor i Mörrum. Det ville vi såklart, å när vi ändå är där ska vi till barnens farmor å äta lite pannkakor innan dess. :)


Nu ska jag dricka upp min schweppes(på en onsdag? vaddå noll karaktär?) sen ska jag ta mitt nyfärgadehår å mina nylackade naglar uppåt sägen för strax ska här sovas! :D

Hoppas verkligen att uppryckningen håller sej, jag hatar å va sur!






Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards