Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Oro.

Av Lisa - 7 december 2010 09:21

Jag vet att jag skrev i går att jag skulle återkomma med gladare miner i dag, men humöret vill sej inte riktigt. :(

Jag måste skriva av mej om en sak först.

Leo har gallskrikit i timmar i två kvällar i rad nu som ni vet.

Det kan tyckas att två kvällar borde kunna avfärdas som tillfälligheter å inte är nått att oroa sej för, men så är inte fallet för mej.

Det här skrikandet å oron hos Leo skrämmer mej rejält.

Jag känner nämligen igen det, allt för väl.

Viggo var precis likadan, han skrek av hunger, men var för täppt å/eller för arg för å äta.

Han skrek allra värst hos mej eftersom jag luktade mat så jag kunde absolut inte trösta honom.

Viggos första månader i livet är nog den värsta tiden i mitt liv(helt stört när det borde va tvärtom).

Dagarna var fyllda av ångerst å känslor av otillräcklighet.

Jag är livrädd för att hamna där igen.

Nu har jag ju två barn att ta hand om å ansvara för, de förtjänar en lycklig å glad mamma... Lycklig är jag verkligen å glad också, oftast. :D

Men jag känner igen frustrationen å allt runt omkring detta.

Jag vet bättre den här gången, men det hjälps inte när min minsta pojke bara gråter å inte kan äta...


Förhoppningsvis är detta ytterst tillfälligt å bara en förkylning å är det inte det kommer vi såklart klara det också.

Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var orolig, både för mina egna känslor men mest för mina barn. :(


Leo har dock ätit utan problem i natt, halv fem var klockan då.

Ända gången, men då somnade han inte förrän nio. :(

Det är ännu en orsak till varför jag absolut inte vill ha det såhär.

Jag behöver den där lilla stunden om kvällarna när bägge barnen sover, dels för att hinna med sånt jag inte hinner på dagarna å dels för att ladda batterierna å bara slappna av lite.

Utan det kommer det bli tufft.

Det är det absolut bästa jag gjort att välja att vara hemma med bägge barnen.

Det krävs dock väldigt mycket energi å å fantasi från mej å jag har ständig beredskap(även nattetid :P) å nånstans måste jag ju hitta denna energi, för sömn det är inget å räkna med här..


Nätterna ja.

Vad ska man säga?

Viggo har varit vaken hela natten i natten igen.

Men till skillnad mot gårdagsnatten så han varit ledsen å gnällt konstant. :(

Om han bara ville sova nån timme i streck i allafall.

Men nä, just nu är vi inne i en dåligsömn-period, igen. :S

För egen del har jag som sagt slutat sörja förlorad sömn, men det är så synd om honom för han blir ju så trött på dagarna. :(


Så nu har vi klarat av det, nästa inlägg blir positivare, I promise. :D


 
 
Ingen bild

tilla

7 december 2010 10:15

du får säkert goda råd hela tiden men från en mamma till en annan med en pojk som skriker hela kvällarna. Har du provat minifom och sempers magdroppar? tar ett tag innan de fungerar men de är jätte bra. värt ett försök kanske

Lisa

7 december 2010 10:26

Ger semperdroppar, men kanske ska testa miniform med då.
Dock tror jag inte det är magen som spökar, men allt är värt ett försök... :D

 
Ingen bild

tilla

7 december 2010 10:30

ja man får testa de mesta bara för att få några minuters tystnad:) jag ger milo kolikmassage två gånger på morgonen och två gånger på kvällen och de hjälper med himla bra. men är de inte magen så hjälper de klart inte fast massagen får dem att slappna av o de njuter lite av att och de är ju mysigt:) lycka till i vilket fall som helst!

Lisa

7 december 2010 10:36

Tack. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards