Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

I dag.

Av Lisa - 7 december 2010 10:04

Vi tar det lugnt i dag på morronen.

Jag å Viggo myser i soffan.   

Han insisterar på att se Firma fantasi-flytt på Playhouse Disney å det klarar jag bara inte av så jag sitter vid datorn i stället. :)


Leo han sover. Han somnade utmattad i min famn utan å ha ätit innan. :(

Han åt riktigt vid halv sju... Å han brukar alltid äta sej till sömns. :S

Näsdropparna ville inte hjälpa honom alls.

Vi tog de sista koksalt-dropparna nu med så jag måste till Apoteket under dagen.

Å vad jag hoppas att han bara är förkyld, det tyder ju på det åtminstone.

Eftersom han är snörvlig å ledsen på morronen med så är det i allafall inte nått kvälls-skrik-beteende. Vi får se hur det artar sej.

Om jag är orolig..?

Ja, ja, ska sluta älta.

Viggo verkar med bli lite snorig så det är i allafall förkylningar på gång, också.


Det snöar lite till å å från här.

Bra tycker jag.

Jag vill att snön ska ligga kvar så vi får ha vinter nu.

Viggo älskar snön han, att kasta å rulla runt i den å att åka pulka.

Åka pulka är precis vad vi ska göra i dag.

Med Asarumsborna, Anna å Maja. :D


I går bakade vi, Emelie, jag å Viggo. :D

Vi gjorde ischoklad smaksatt med pepparmynta, Rocky road å så sånna här saffrans-snurror, fast vi la till mandelmassa i våra. :D

De blev ruskigt goda. :D Godare än jag nånsin trott till å med. :D

Viggo har ju tjatat om pepparkaksbak sen i sommras, han har bakat två gånger hittills, å älskat det. :D

Han ska få pepparkaksformar i sin advenstkalender så jag funderar på att sätta till en egen deg så han får testa dem med. :D

Måste komma i håg å köpa en ny liten kavel då bara, den han har är full med lera. :P


Hoppas den här dagen kan råda bot på mina depp-känslor. :D

Ska i allafall köpa en vagn, om allt går vägen. :)



Den här bilden kan man ju bara bli glad av i allafall. :D

Så söta, Viggo å mormor i likadana pippi-tröjor. :)

 


 
 
Ingen bild

Ulrica

7 december 2010 10:30

Lite Alvedon kanske? Dom små brukar väldigt lätt få ont i öronen när dom är förkylda. Brukar göra underverk! Försök att trycka lite på örat, så märker du om det är det!

Lisa

7 december 2010 10:36

Ska testa. :D Tack för tipset. :P

 
Ingen bild

Angelica

7 december 2010 12:34

hej lilla lisa!
Jag har lagt ut min dubbelvagn nu på blocket om du vill titta på den :) Kram!

Lisa

7 december 2010 16:36

Har köpt en billigare, men tack ändå. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards