Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Dagen som gick...

Av Lisa - 7 december 2010 22:01

Leo is back!

Hallelulija. :D

Han sov sej igenom hela förmiddagen å sen en stund på eftermiddagen å vaknade upp till sitt vanliga glada jag. :)


Han är snorig å snörvlig, men nu är vi rustade med näsdroppar i olika former å mera säkra på att just förkyningen var orsak till skrikandet.

Vilken lättnad!


Viggo har redan varit vaken en gång, Han fick alvedon å har *peppar peppar' sovit sen dess! Han beter sej precis som när han fått sina tänder.

Kanske är nått på g, eller spökar förkylningen för honom också..

Eller ja, Viggo är som han är.:D

Vad som helst utöver det vanliga påverkar hans sömn negativt, å ibland är allt som vanligt å han sover ändå som en kratta. :)


 


I dag tog vi det superlugnt på förmiddagen.

Leo sov ju mest å Viggo tittade faktiskt en massa på tv.

Jag plockade med tvätt å fick undan lite allt som dräller runt överallt.

Å mös en massa med Viggo såklart.

Tror bägge barnen(å jag också) behövde detta.

Vi flänger så mycket jämt å ständigt, inte för att det är nått vi inte valt själva.

Men jag tror vi alla mår bra av att pausa i mellanåt.

Det här med hemmafredagar funkar ju inte så vi får ta det när det passar. :D

 


Lite luft har vi också fått, å lite socialt umgänge också i form av pulkaåkning med Anna å Maja på eftermiddagen. :D


Efter det blev det bad för bägge grabbarna. :)

En favoritaktivitet för dem båda. :D

Dock fattar jag inte hur vi gjorde med detta när Viggo var bebis.

Tycker Leo är för stor för baljan redan..?!

Nästa gång det är baddags tänker jag därför trycka ner oss alla tre i badkaret i stället. :P


Mamma å pappa dök upp vid sextiden. Med sej hade de vår nya vagn. :D

Söta pappa hade hämtat den efter jobbet. :D   

Jag är så lycklig för denna. Hoppas verkligen Viggo accepterar att åka å att han kan göra det utan å somna så lätt. :)

Har bara tittat på den där den står i garaget men jag tror det kommer bli bra.

Kanske en anigens svårt å ta sej fram nu i snön, men nu kan ju Viggo åka pulka om vi inte ska så långt. :)

En mjuklift måste införskaffas också, sen blir det åka av. :)


När barnen hade lagt sej körde jag till Coop.

Leo åt lite längre än vanligt innan han somnade så jag kom inte i väg förrän efter åtta.

Det gjorde inget för då hann jag se klart Halv åtta hos mej där vår granne deltar denna veckan. :D


Var ganska oinspirerad med tror jag fick hem en hel del att använda till resterande middagar denna veckan. :)

Martin ringde å bad mej köpa ny flytande alvedon då han gett den sista till Viggo.

Å som jag skrev på facebook tidigare i kväll är jag oerhört tacksam att jag är småbarnsförälder under en tidsålder där man inte bara kan handla mat klockan nio utan även annat man kan tänkas behöva, alvedon till exempel. :)


Jag skulle nog vilja påstå att jag har uttnyttjat dagens alla minuter till fullo. Avslutade med en timme i soffan framför DH. :D

Ska snart lägga mej är tanken. Känner mej allt lite sliten.

Med all rätt efter alla dessa nätter utan sömn. :P

I morron blir det Öppna förskolan, om ingen av killarna blir sämre vill säga å på eftermiddagen lutar det åt att plocka fram lite tomtar. :D

Det var allt för nu då. :)


Gonatt på er!


Bilderna är tagna med min telefon, därför är de lite suddiga. :)

 
 
Ingen bild

fia

8 december 2010 10:57

hi hi är det din granne???? Hon verkar inte så störande tycker jag ;-)

Lisa

8 december 2010 12:34

Nä det är hon inte. :) Hon är dögullig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards