Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Lite kaffe då. :D

Av Lisa - 15 december 2010 14:12

Så då var klockan redan två.

Leo har somnat å jag å Viggo sitter i soffan.

Han äter på sin choklad-tomte å tittar på Playhouse Disney medan jag bloggar å dricker eftermiddagskaffe. :)

Lite varning på just det uttrycket: eftermiddagskaffe, vaddå pensionär? :D


Så, hur gick det för oss i vår kyrkdebut?

Jodå, vi kom såklart bland de sista, men inte allra sist.

Hade lite otur hemma då vi var ute i relativit god tid(hrmm, vi låg i sängen till åtta, lite väl optimistiskt. :P), när jag fått på Viggo alla ytterkläder å skulle gå vidare till Leo hade den lille stackren kräkts, på hela sej. :(

Så det fick bli fullt klädbyte så där i sista minuten.

Kom som sagt flåsande in i kyrkan prick halv tio, fick kränga av barnen alla ytterkläder å placera oss längst framme vid altaret vid en krubba.

Prästen berättade om Josef å Maria å Jesus barnets födelse.

Å så sjöng vi två sånger, det var allt.

Viggo stod helt stilla å tittade å Leo kräktes lite till innan det var dags å kränga på alla kläder igen å förflytta oss till församlingshemmet för fika.

Fick assistans med Leo(tack!) så jag kunde ta på Viggo, men var ändå siste man, eller jag siste mamma ut från kyrkan å in i församlingshemmet.

Kunde konstatera att vi var minst finklädda av alla å att både jag å Viggo är i behov av klippning å jag behöver nya kläder. :S

Det blev dans runt granen(utan gran?!) å så kom det en rödklädd herre å delade ut choklad-tomtar till alla barn. Viggo vägrade sitta i tomtens knä, så det blev ingen bild för vår del :)


Kan inte sluta faschineras över hur alla andra lyckas komma i tid å få ordning på allt, speciellt med tanke på att flera av dem har tre barn...?! :P

Jag har bara två å här är det jämt kaos. :)

Kan ju inte precis skylla på ovanan längre heller, Leo är ju trots allt tre månader... :)


Nu vaknar Leo, redan?! Time to go! :)


 
 
Linda N

Linda N

15 december 2010 16:41

Jag vet exakt hur jag ska göra för att komma i tid (och det tror jag du också vet...). MEn det är inte alltid jag praktiserar det och då uppstår kaoset och jag kommer sent.

1. Stig upp skittidigt. Typ 06,15.
2. Sätt absolut inte på datorn. Då är det kört!!
3. Börja klä på barnen ytterkläderna 30 min innan ni ska lämna huset. (Inte 30 min innan ni ska vara framme.)

3 vuxna och väldigt mogna punkter ;o).

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

15 december 2010 21:35

Övning ger färdighet heter det ju. :D
Inga mer sovmornar när vi har tider å passa i allafall. :)
Dessutom måste jag få in dusch i rutinerna så jag slipper känna mej som nått annat skabb varje dag. :)

 
Ingen bild

Sandra

15 december 2010 20:36

Det tog mig ungefär 1 år att komma på hur man löser mysteriet med att komma i tid med 3 barn. =) Allt handlar om planering. Tänk att allt kommer ta en timme längre än vad du tror att det ska göra. Idag vaknade vi 7, åt frukost halv åtta, började klä på oss ytterkläderna 8.40 och var i kyrkan 9.30 Å då hade jag endast 2 barn med mig idag..=)

Lisa

15 december 2010 21:33

Ligga å dra oss till åtta ska vi aldrig mera i allafall, det är en sak som är säker. :P
Hoppas det blir lättare sen när jag inte ammar, även om man egentligen inte alls kan skylla på Leo, eller Viggo heller för den delen. :D
Hur gör ni för att se så pigga å snygga ut då? :D

 
Linda N

Linda N

15 december 2010 22:25

Ha! Pigga och snygga?!?!

Duscha med en vaken Ture kan man fetglömma!! Om man inte vill att han ska göra fler repor på platt-tv:n med grillspetten.... Och då tog jag bara en två-minuters-kiss.

Ställ dig över kaffebryggaren när den ångar så får du en ångdusch. Annars kan du ju be Viggo mula dig innan ni sticker iväg. Uppfriskande för de små hudcellerna :o).

Nä men allvarligt. Vi har ju lite press på oss eftersom skolbarnen måste iväg. Men pigg och fräsch känner man sig sällan tycker jag. Fast idag var jag ju kors i taket sminkad... Och så som du berömmer oss finns det kanske tom hopp om att jag ska komma i tid till jobbet efter nyår :o)...

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

16 december 2010 07:52

Ha, ha, ha där dog jag lite av skratt. :)
Stackars tv:n. :P Han är påhittig den där Ture. :D Å du med, ångdusch låter helt klart mest intressant då jag inte riktigt litar på snön, tycker det mest är is nu. :)

 
Ingen bild

Sandra

15 december 2010 22:54

Kallas naturlig skönhet! Eller hur Linda? =)

Lisa

16 december 2010 07:08

Aja, aj, aj. :) Då får jag ge upp direkt. :P

 
Linda N

Linda N

16 december 2010 20:53

Naturlig skönhet måste det vara!! Jag har ju dessutom en flicka :o). Och ni minns väl vad det betydde ;o)?????

Tycker du är lite gnällig där med snön Lisa!! Om jag inte minns fel är det bra med först värme som öppnar porerna (ångduschen först alltså...) och sedan kyla som stänger porerna (snön...) Frågan är om det var något mer man skulle göra?? Sandra, du som är Mary Kay, kan du upplysa oss lite här??

Jag kan ju också behöva lite tips med tanke på att de sista barnen är av snoppigt kön...

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

16 december 2010 21:13

Ja just det ja, du har för del redan där du. :D
Så länge snön inte är gul ska man nog inte klaga, hellre lite snö i ansiktet å evigt vacker än evinnerliga påsar under ögonen. :D
Vi är ju i allafall gifta, det är ju alltid nått ju. :D

 
Linda N

Linda N

17 december 2010 10:15

Helt rätt!

Men du har nog rätt i den där gula snön :o)

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

17 december 2010 13:39

Jag undrar just vad de där forskarna säger om att första barnet är en flicka å nästkommande två är pojkar? :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards