Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Dagens tankar.

Av Lisa - 18 december 2010 20:34

Martin ska se på fotboll.

Jag tänker blogga lite å sen kolla i lite kokbäcker.

Är på jakt efter ett ljusare bröd till julbordet nämligen.

Gärna ett med surdeg, då jag tror att jag äntligen har lyckats skapa min egen(ska mata den sista gången strax. :P). :D

Ska göra Danskt rågbröd, det är bara så underbart gott. :)


Är äckligt trött i kväll, har varit det hela dagen tycker jag.

Hade faktiskt tänkt svänga i hop lite julgodis när barnen lagt sej men jag orkar inte ens det. :(

Leo somnade nästan precis dessutom. Viggo har redan varit vaken så det här natten kan sluta hur som.


Har fått lite uträttat på stan.

De snöade hela tiden vi var där å det var såååå himla mycket folk.

Två kriterier som inte gynnar när man har barnvagnar med sej.

Hittade dop-present, lite grejer på Apoteket å så fina festkläder till barnen, men inga julklappar. :(

Viggo lackade ur å skrek å var uttråkad å kall om händerna. Så kan det gå om man vägrar ha vantar i tvvå minusgrader. :P

Hittade jag av en slump en passande grej till min mamma som jag klickade hem nu i kväll.

Men det är ju några till kvar, Håkan å Martins mamma å så en grej till åt Gurri närmare bestämt. Å så skulle vi ha nån form av presentspel på julafton med så det ska jag med köpa nått till.


Resten av dagen har vi mest tagit det lugnt. Martin å Viggo har varit ute å lekt en stund medan jag å Leo mös inne.

Sen har vi ätit helstekt fläskfilé med hemmagjorda klyftpotatisar med en god sås å sallad till.

Ganska kaosartade middag som alltid känns det som.

Leo skrek å var täppt å Viggo ville inte äta.

Same old, same old. :D

I januari blir det vuxenmiddagar på fredagkvällar, obligatoriskt, det har jag bestämt mej för nu. :D

Var länge sedan man satt en hel middag å bara åt, i mer än fem minuter.


I morron blir det dop på Hasslö.

Leo å Viggo kommer va så fina i sina nya skjortor. :D

Förhoppningsvis kan vi lura på Viggo nått annat än mjukisbyxor med, annars blir det kanske inte fullt så fint. :)

Om det hinns med så mycket mera återstår å se.


Nu ska jag som sagt mata min deg å mortla lite kryddor. :D


Natti natt på er! :)



En suddig mobil-bild på min stora pojke.   

 

 
 

Lisa

19 december 2010 21:44

Såklart! Hoppas er jul blir extra fin, eller god(å då menar jag mat-god. :P) i år. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards