Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Fjärde advent- Dop å en massa annat.

Av Lisa - 19 december 2010 21:45

Tjo hooo, här är jag. :D

Den här dagen har inneburit en massa annat än datorn om man säger så. :D

  Fjärde advent i dag.

Hittade denna nya ljusstake på Ica i fredags.

Kunde inte motstå den då jag velat ha en i porslin länge.

Tycker den var så söt, silverkulorna, de är Viggos verk de. :D

Så vad har vi då hittat på i dag...?

Körde hemifrån strax innan tio.


Tackar Linda för tipset att börja klä på ytterkläder en halvtimme innan man behöver köra hemifrån. Må tyckas att det är nått jag borde räknat ut själv, men icke. I vilket fall som helst, om jag/vi har möjligheten(å inte en bebis behöver äta) att praktisera denna regel kommer jag förhoppningsvis vara i tid lite oftare framöver. :)


Målet för dagen var Alexanders dop som skulle äga rum klockan elva i Hasslö kyrka.

Vi var i ganska god tid, på gott å ont, de där tio minuterna extra i kyrkan gynnade inte precis nått av våra barn. :D

Tyvärr måste jag säga att det kan ha varit den tråkigaste timmen i hela mitt liv.

Vilken tradig präst, inga julpsalmer man kände igen å bara en massa maaaal.

Trist, då dop kan vara så mysiga med fina sånger å så(typ Majas dop då det sjöngs Circle of Life. :D).

Om jag tyckte det var trist så kan ni ju gissa vad min treåring tyckte..

Han var dock grymt duktig, jag hittade en hund i min väska som han lekte med där i kyrkbänken.

På slutet blev dock denna hund föremål i en konflikt mellan Viggo å Hanna som slutade med att de knuffade omkull varandra å Hanna började gråta.

Leo han blev hungrig å grät lite han också, men jag måste säga att över det hela taget var alla barn(å de var många) väldigt duktiga i kyrkan. :)

  Familjen Ahlér.

Efter dopet var det mat å kaffe i församlingshemmet.

Där var det fullt ös.

Mina pojkar var så fina alla tre.

Fick dock inte en ända bild på den äldsta av dem utan för en gång skull är jag med på bilderna. :D

  Leo å jag, är han inte söt i sin nya skjorta? :)

  Viggo å jag, å även fast det inte syns så har han svarta jeans på sej till sin fina skjorta. :D

Vi körde hemåt vid tretiden.

Men det blev inte raka spåret hem.

Nä Viggo insisterade på att han ville träffa Gustav, eller Docke som han fortfarande kallar honom.

Eftersom jag med hade riktig abstinens efter honom körde vi upp till M å P å hälsade lite på dem. :D


Pappa påminde mej om att vi hade bestämt att vi skulle julhandla tillsammans som i kväll. :D Köpa grejer till vår sill-inläggings-kväll som ska äga rum på tisdag å så. :)

Det hade jag glömt bort. :)

Men jag blev inte speciellt besviken över att missa soffhäng å Come dine with me då jag som ni vet älskar att handla mat. :D

Pappsen hämtade upp mej vid åtta å var på Coop i en timme.

Nu tror jag att jag fått hem allt å lite till. :P

Behöver bara köpa mjölk å sånt på torsdag eller så.

Å så var glöggen, eller ja min glögg helt slut. :S


På tal om glögg, så läste jag hos Söta saker att det skulle vara gott å dricka varm fläder saft.

Så jag älskar flädersaft å har ett lager rån i sommras i frysen var jag klart tvungen å testa. Å ja, det var faktiskt ruskigt gott. :D


Kommande vecka består av julstök.

Lite godis ska bakas(allt är nästan uppätet här.. :P) skinka ska kokas å så brödbak å senapstillverkning å sillinläggningar. :D

Kommer bli myyyys. :) Viggo ska få hjälpa till med godiset han. :)


Å så är Gurri hemma med, så honom ska vi träffa redan i morron kväll igen. :)Å förhoppningsvis ska Martin bara jobba tre dagar.   

Stina var med ledig en massa har jag för mej. :)


Det kommer mera snö hela tiden å det står på alla vädersajter att det ska bli kallt som tusan här.

Kylan kan vi va utan, känns inte så motiverande att spedera halvtimma-vis med att klä på barn för att sen gå in igen efter en kvart.

Å som sagt, vi är lite begränsade transportmässigt med...

Ja, ja, jag gillar snö så på nått vis ska vi få det å funka. :)


Nu ska jag samla i hop mej lite, sen blir det bedtime. :)

Gonatt!

 
 
Ingen bild

Marina

21 december 2010 13:51

nej jag tyckte också det var tråkigt i kyrkan men eftersom det var en dopgudstjänst kunde vi inte styra vad de skulle sjunga. vi fick välja en psalm och då gillar jag tryggare kan ingen vara...=)

Lisa

21 december 2010 13:55

I know I know, det var inte ert fel. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards