Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Familjeliv. <3

Av Lisa - 30 december 2010 22:00

Den här dagen har verkligen varit ljuvlig.

En mysig hemmadag som innehållt lite av varje. :D


Leo har sovit ruskigt bra i natt han. Bara vaken för ett snabb-sutt vid ett å sen sov han ända till halv sex!? :D

Såklart var den äldre sonen vaken å stökade där i mellan, men vad gör väl det? :P

Morronen började väl sådär egentligen.

Leo var ledsen å skrek så fort han låg ner å då framför allt när han låg på sidan för att äta.

Då fick det var nog å vi ringde vårdcentralen där de tyckte vi skulle komma dit under deras drop-in som varade mellan tio å elva.

Vi kunde således äta frukost i lugn å ro först. :D

Efter nyår väntar tuffare tag så vi forssar in i det sista å åt amerikanska pannkakor med lönnsirap. :P


Väl på vårdcentralen fick vi komma in till doktorn fort.

Leos öron visade på lite inflammation å han fick pencillin utskrivet...

Tydligen har rönen angående små barn å deras öron ändrats sen vi var där sist med Viggo.

Då skulle öroninflammationen helst läka av sej självt, penicillin skulle undvikas å ringde man 1177 så fick man rådet att ge nässpray för å lätta på örats tryck.

Nu skriver de ut medicin vid minsta symptom å man ska till å med på återbesök.

Å det där sista angåendet tryck i örat finns det tydligen inga som helst vetenskapliga bevis för längre...?

Jag säger då det..!

Är det konstigt att man som förälder blir förvirrad?

Hoppas Leo ska bli bra nu!   


När vi kom hem bakade jag å Viggo dumlekakor.

De var inne lite för länge å blev ganska så hårda, men vi hade kul när vi gjorde dem å det var liksom poängen. :D

Sen när Leo skulle sova körde jag å Viggo å nyårshoppade tillsammans med hundratalet andra på Coop. :D

Där var helt fullt på parkeringen å mer där till, värre än dagen innan julafton. Tacka gudarna för självscanning. :D

Vi handlade hem en massa till i morronkväll, snacks å ingredienser till efterätt å tilltugg. :D

Mysigt å göra saker bara han å jag i mellanåt, även om det bara gäller sånt där vardagsgrejs som å handla å baka. :D


När vi kom hem från Coopet var M å P här å väntade. :D

De lekte en massa på Viggos rum å så fick Leo bada. :)

Jag fick ett ryck å städade nästan hela kylskåpet. :D

Trokade ur alla hyllor å ställde allt på plats. :D

Grönsaksbackarna, de sparade jag till senare tillfälle(förhoppningsvis ett tillfälle jag får i morron..?) :D

Sen blev det middagslagning å ätning innan lite mys framför tv:n å sen läggdags för kidsen.

Leo somnade i normal tid i kväll, relativit lugnt till å med. :D

Hoppas, hoppas han blir bra nu!!!


Är så glad över denna mysiga dagen, å känner helt klart ny energi å att det här året kan sluta lika bra som det har varit. :D


Den här bilden har väl egentligen inget med texten å göra,

å den är inte ens tagen i dag,

men den är bara så underbar.

Han är så underbar, dinosaurien Viggo. :D

  Ljuvliga barn!   



I kväll har jag gjort efterrätten till i morron. New York Blueberry Cheesecake efter Leilas recept. :D

Martin han bakade han också.   

Nougat-rutor ska det bli när de är helt klara sen. :D


Nu ska jag kolla på en av världens bästa filmer, Erin Brokowitch innan vi välkommnar året sista dag. :D

 
 
Hanna och Emma :)

Hanna och Emma :)

30 december 2010 22:06

fin blogg du har! :) Kika gärna in på våran Må bra - blogg! Kram, Hanna och Emma :)

http://drfeelgood.bloggplatsen.se

Lisa

30 december 2010 22:08

Tack tack. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards