Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2010

Av Lisa - 6 december 2010 22:37

Här är det mest deppigt just nu.

Dagen har varit underbar, men kvällen en fullkommlig katastrof. :(

Skrik i många timmar, först Leo sen Viggo. :(

Usch vad man känner sej usel. :(

Ska slå in de sista julklapparna å sen försöka få lite sömn.

Återkommer med gladare miner i morron i stället.

Gonatt.

Av Lisa - 6 december 2010 08:45

Natten som gick var nästan som ett skämt.

Viggo har varit vaken praktiskt taget hela natten. :S

Leo åt vid ett å sen halv fem men vaknade sex igen å sen dess har jag då varit vaken.

Viggo somnade nog runt halv sex han å Martins skulle upp sex(han jobbar i Karlshamn just nu, jippi. :P).

Han sov till sju, då började Leo med skrikandet igen så då var det inte så lätt å sova precis.

I dag ska Viggo inte sova en minut på dan för såna här nätter har vi haft för många av på sistone. I längden blir det olidligt att aldrig få sova...

När jag satt å matade Leo nån av gångerna hör jag Viggo babbla på utan att få svar från sin pappa. Tillslut pips det fram ett ynkligt: prata med mej då pappa! :)

Detta barn!   

Jag har lyckats med bedriften att drabbas av nackspärr nu igen. :(

Inte värsta sorten ännu, men det känns som en variant av migrän.. :(

Mindr kul.

Det låter som jag är gnällig i dag, men det är jag faktiskt inte.

Konstaterar bara mest hur natten varit.

Jag har slutat sörja över förlorad sömn, det bli bara värre då. :)

Å dessutom skulle jag inte byta ut nått i mitt liv, förrutom den låga föräldrapenningen. :P


Den här dagen ska vi ge oss ut i snön för att besöka Öppna förskolan å köra in en sväng till City Gross där efter. :)

Borde egentligen sätta lite fart, för ingen är påklädd här ännu. :P

Viggo tittar på Playhouse Disney å Leo tar en lur å medans de gör detta sitter jag å bloggar. :D

Övriga veckan kan nog med bli trevlig. :)

Förhoppningsvis ska jag få hem den där vagnen å det verkar som snön ska ligga kvar så lite pulkaåkning får det också bli. :D


Nu ska jag slänga i väg ett par jobbansökningar. :)

Sen måste vi klä på oss. :)


Av Lisa - 5 december 2010 22:06

Den här söndagskvällen har varit lite utöver det vanliga.

Det snudd på obligatoriska Come dine with me fick nämligen tuff konkurrens, å förlorade.

Vi har i stället spenderat det senaste tåv timmarna i en Jake respektive Edvard-soffa å titta på Eclipse.

Tvåsistsoffan å tillika Jake-soffan var min.

Martin å Stina delade en andra. :D

Jo, hata mej inte nu, men jag har hejjat på vargkillen hela tiden. :)

Tycker såklart filmen var underbar, men gillar nog ändå tvåan lite mer. :)

Om jag minns rätt vill säga, var ett tag sen jag såg den ju. :)


Det blev i allafall en filmkväll å en lugn avslutning på helgen.

Det såg mörkt ut där ett tag, men allt löste sej.

Vet inte vad som for i Leo, men han skrek å skrek å skrek i nästan två timmar. :( Kändes som han var täppt eftersom han inte ens ville äta, men inga näsdroppar hjälpte. :S

Han kan ju även ha reagerat med övertrötthet å oro på att vi knappt varit hemma alls på två hela dagar.

Han lugnade sej å åt tillslut i allafall, det är huvudsaken. :)


Fick de allra flesta julklappar till Viggo inköpta i allafall.

Skridskor bland annat. :)

Adventskalendern är med fylld.(har dock inte slagit in nån ännu.)

Leo har jag fortfarande inte köpt en grej till...

Vill inte ge honom nått halvhafsigt utan komma på nått genomtänkt.

Det verkar vara svårare än svårast.

Får fortsätta fundera.

De sista klapparna till alla utom Martin(har inte kommit på nått bra där heller :S) ska jag klicka hem i veckan. :)


Nu ska jag däremot sova.

Gonatt!

Av Lisa - 5 december 2010 19:40

Har handlat julklappar hela dagen.

Här har varit koas i över timme.

Leo otröstlig(han som aldrig skriker?!)å en Viggo som sovit tio minuter i bilen i dag å därför var segsomnad till tusen. :(

Nu ska vi avlsuta helgen med att se på Eclipse, så det kan hända att detta är allt för i dag.

Kram på er! :)

Av Lisa - 4 december 2010 20:59

Har varit en väldigt lång dag detta.

Inte en dålig dag på något vis, men lång. :)

Först gympan då, tomtegympa, lika kul som alltid. :D

Tack för den här terminen Sanne å tack tomten för julklappen.. :P

Hemför matning, dusch å packning innan vidare till nästa anhalt. :)


Anlände till Hasslö klockan två.

Mysigt men intensivt med två stycken (snart)treåringar å två bebisar å pappor som renoverar. :D

Jag hade även med mej datorn som Roger startade nån form av sortering på.

Vi har ätit å fikat å försökt dricka kaffe. Tror jag blev serverad fem gånger men har nog bara fått i mej en halv kopp. :P

Tack för i dag familjen Ahlér. :D

Körde hem strax efter sju.

Viggo hade sovit i bilen på väg dit så han somnade inte på hemvägen som vi trott, trots att han vara ganska utmattad.

Innan Åryd började han skrika at han hade ont i magen å sen gallskrek han hela vägen hem...

Inte så skönt för huvudet precis. :S

Han lugnade sej när vi kom hem, men var segsomnad som tusan...   

Halv nio somnade bägge barnen.

Leo hade förvisso sovit i bilen men vaknade såklart när vi kom hem.


Ligger i soffan med en för stor skål med chips å varvar ner lite.

Martin tittar på fotboll å jag spanar på datorn.


I morron ska Viggo till Olofström å bada med M å P. :)

Vi andra ska ut på julklapps-shoppning.

Var vi ska vet vi inte riktigt ännu, men det lutar åt EKO å Kristianstad. :D


Avslutar detta inlägg å dagen med Pluras tolkning av Den hon vill ha från Så mycket bättre.

En ruskigt bra version av en låt ,som pinsamt nog, var en av mina stora favoriter när jag var liten.

Jag ser videon framför mej, med Christer Sandelin i långt krusigt hår. :)

Anyway, Plura gör den underbart bra, enjoy. :)


Av Lisa - 4 december 2010 13:03

Familjen är inpackad i bilen tillsammans med en herrans massa andra grejer som skulle med. Bi befinner oss på E22 på väg till Hasslö. Tanken var väl att vi skulle kommit i väg tidigare, men med bebis som ska äta å så här mycket grejer å packa tar allt lite extra tid. Det blir bara värre om man stressar med( det har i allafall jag lärt mej :D), men bättre sent än aldrig heter det ju. :) Har varma ytterkläder å en stjärtlapp med oss. Denna fick Viggo av tomten som varit i gympasalen under natten. :) Underbart tycker jag, Viggo uppskattade en skumtomte mer han. :) Hoppas ni får en bra lördag så hörs(eller skrivs?! :P) i kväll. :)

Av Lisa - 3 december 2010 21:51

Nu sitter jag ensam vid köksbordet.

Resten av gänget har letat sej hemåt å min man har ännu inte dykt upp.

Jag tänker blogga lite, kolla lite, dricka upp min glögg å sen krypa ner jämte Viggo.

Jupp, han ligger redan i vår säng han.

Orolig i kväll(igen..) kli i fötterna. :S

Kanske sover han bättre i natt? Hoppas kan man ju. :)

Natten som gick å morronen som följde bjöd på mindre sömn än vanligt.

Hann inte ens få upp värmen under täcket så mycket som jag hoppade i å ur sängen. :(

Om jag ska fortsätta frysa såhär är det nog dags för att införskaffa en pyjamas. :P

I dag är det ju dock fredag, det innebär förhoppningsvis lite sovmorron i morron. :)

Bara hoppet om detta gör att jag somnar lite goare alla fredagskvällar. :)


Vi har haft en helmysig dag.

Trots en förmiddag utan kontakt med omvärlden, eller ja, datorvärlden å några mindre missöden. :P


Kaos på Coop i å med att jag fastnade i snöhögen med bilen men även ur andra synvinklar.Viggo lyckades somna till i bilen på vägen dit å sparkade till mej i ansiktet när jag väckte honom.

Inte med flit, men en vinterkänga i ansiktet gör ont i vilket fall å även om den sitter på en barnfot.

Fick bära bägge barnen till en kundvagn å det är inte det lättaste utan vinterkläder å snötäckta marker. :P

Bilens lås funkar bara med själva nycklen å koffertluckan måste öppnas för sej själv, det blir ett evigt rännande med kundvagnar å kassar å barn.

Handlade mer än som rymms i en redan barnfylld kundvagn å svettades ganska rejält i alla vinterkläder. Är ju livrädd för mjölkstockning så jag har en del på mej om man säger så. :)

Ibland känner jag mej som ett skämt när jag flåsar omkring å kånkar å har mej vart vi än är. :)


Inte blev det bättre när plogbilen skottat på vår gata medan vi var i väg så jag fick parkera på gatan, lasta ur barnen å skotta mej in på uppfarten, köra in å parkera bilen å sen kånka in kassar å två hungriga barn.


På eftermiddagen mötte vi upp Linda å Snadra å deras barn i pulkabacken. Hann nästan till utsatt tid till å med, men bara nästan. :)

Viggo åkte tre-fyra åk sen flippade han ut. Grät å skrek å var trött å hungrig(?!). :D

Leo sov däremot i sin vagn som ingenting, trots att han sovit på Coop:et med. :)

Nästan hemma somnade Viggo i pulkan så sista biten fick jag slänga upp pulkan på Leos vagn å kånka en sovande Viggo i famnen.

Smidigt? Näää, inte precis. Han må va smal, men sovande väger han bly, speciellt när man måste köra vagen samtidigt. :)


Ännu mera kaos när jag väl fått in barn å vagn å sen skulle av med alla vinterkläder inklusive mina egna å Leo blivit hungrig å Viggo som skulle väckas. :D

Jotack, detta är vi i ett nötskal. :)

Gick direkt ner till tv:n som tack å lov funkade igen då, å strax där efter kom Martin hem.

Till en harmonisk mysfamilj. :D Skenet bedrar vill jag lova. :P


I kväll har ju M å P å Stina varit här å ätit ostar.

Å ja, jag tycker tydligen om dyra, lyxiga ostar jag,det var mer än jag själv visste. :P

Jag hade bakat muffins också, matmuffins enligt detta recept, fast med fetaost, oliver å soltorkade tomater i stället för västerbotten ost.

Efter mat å barnläggning spelade som sagt jag å pappa lite spel medan de andra såg på Idol å nu har de åkt hem.


Hoppas ni också har en bra fredag å får en underbar helg. :)


Av Lisa - 3 december 2010 21:10

Det är så det funkar... :D

Snygga kvinnor får döttrar.


Jag menar såklart att detta är en myt. :P

Eller vad tror ni? :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards