Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2010

Av Lisa - 1 december 2010 21:53

I dag var det ju dags att börja öppna paket. :)

Viggo var så glad så, han älskar paket, vem gör inte det liksom? :D

           

  Dagens paket innehöll sångpåse-figuren Tre gubbar. :P


Viggo blev först lite sur att han inte fick öppna alla paketen, men det la sej ganska kvickt.

Tur för honom, för annars hade jag nog plockat ner alltihopa. :)

Har för säkerhets skull hängt kaledern högt upp, i vardagsrummet.

Så om det skulle börja klia för mycket i de små fingrarna krävs det en rejäl insats för att komma åt den. :D


För första gången på många herrans år kollade vi på tv:ns adventskalender i kväll.

Jag tror den kan bli riktigt bra, jag satt i allafall å log mej igenom hela avsnittet å Viggo satt med helt tyst å tittade.

Tror dock att morronsändningen passar honom bättre. :)

Lite synd att vi inte har några kanaler på tv:n i sovrummet, men vi får masa oss ner helt enkelt. :D

Av Lisa - 1 december 2010 15:10

I går gjorde jag å Viggo årets första sats med julgodiset Rock road. :D

Så här gör jag i mina.


Jag blandar i hop 300 g smält mörk choklad med en påse delade dumlekolor, en näve mini-marshmellows, 1 dl jordnötter å ½ dl pistagenötter.

Häll blandningen i en mindre plåt(eller form, jag föredrar när det blir en tunn kaka) å skär(bryt) i bitar när blandningen stelnat. :)


 

Vi gjorde inte bara rocky road i går utan även banankaka(utan valnötter) å   Christmas cupcakes. :D


Julgodis-bakandet har börjat i detta kök. :)

Just rocky roads är nog mina favoritet just nu, men det finns mycket gott.

Mozartkulor till exempel.

Vad bakar ni andra för julgodis? :)




Av Lisa - 1 december 2010 14:44

  Blev ingen bild på denna i söndags, men jag tycker den passar bra i dag med, första dagen på julemånaden å allt. :D


Här är det kallt i dag å det snöar en hel del i mellan åt.

Vinterväder helt enkelt.

Vi har varit på öppna förskolan å sen ute en stund efteråt. :)

Nu dräller vi mest runt tycker jag.

Leo sover å Viggo tittar på tv(nää, han gör inte det jämt, men jag brukar passar på å blogga när han gör det så. :P).


Funderar på å baka nått.

Vill göra bröd, men har som vanligt begränsat frysutrymme.

Får se om jag hittar nått kul i mina brödböcker.

Har ju en ny som jag inte ens öppnat ännu. :D

Något jag däremot vet att jag ska göra i kväll är ny surdeg, sista försöket sen "fuskar" jag nog å tar hjälp av Sannes Sigge. :)

Dagens middag kommer bli äkta husman i form av biff, brunsås å potatis å lökasmör till detta. :)



Viggo kissade inte i sängen i natt eller i går natt heller så förhoppningsvis var helgens missöden ytterst tillfälliga.

Däremot är han ändå duktigt trött i dag, som en direkt reaktion på att han var uppe längre än vanligt i går...

Hoppas han sover gott kommande natt så han kommer i fatt med sömnen igen.


I morron ska jag å Leo till Hudmottagningen(ja, jag har koll på tiden denna gången...), tjugo i tre ska födelsemärket på benet undersökas.

Viggo ska va hemma med farmor han.

Jag känner mej inte speciellt sugen på att ge mej ut på vägarna om det fortsätter snöa, men samtidigt känns det som att det lika gärna kan va samma väglag om vi får en ny tid i januari eller februari.

Får köra i god tid helt enkelt.

Blir det snöstorm som det varnas för, då tänker jag däremot inte köra dit!


Senare i kväll ska Martin hem till Emelie å Snoff å hjälpa dem med nån vägg(eller tak eller hål som ska spacklas...?! :P).

Det verkar som männen i fråga har bestämt att Emelie ska hålla mej sällskap under tiden. :)

Får se o det blir så eller om jag har fattat fel. :)

Jag tänker i vilket fall som helst dricka glögg. :P

Det är nog det allra bästa med december å jul, att man får dricka det utan att förklara sej. :)

Jag älskar verkligen glögg. :D

Å då framför allt Staturnus på koncentrat. :P  


Så, slutsvamlat för nu å dags å göra lite nytta. :)

Återkommer i kväll som vanligt, var så säkra. :)



Av Lisa - 1 december 2010 14:41

  Jag kan bara hoppas att mina barn känner lika stor kärlek till varandra när de är vuxna som jag känner till de här två underbara!  

I dag längtar jag efter er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards