Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2010

Av Lisa - 20 december 2010 21:59

Min dator är ganska fucked up å går inte å lita på, därför har jag saatt i gång en överföring av alla bilder till den externa hårddisken. För säkerhets skull. Har inte så värst mycke å rapportera ändå. Har varit på dåligt humör under förmiddagen men det ordnade till sej. Har dock inte fått nått gjort i kväll alls. Får hoppas att Leos sömn är normal i morron igen(idag har det varit helt upp å nervänt...) så jag å Viggo kan fixa lite julgodis. Nu ska jag gå å lägga mej, be back tomorrow! :)

Av Lisa - 20 december 2010 14:38

In i det allra sista försöker jag vara positiv.

Med rätt inställning blir saker å ting så mycket lättare.

De timar som gått av denna dagen har det varit allt annat än enkelt.

Ibland blir det overload av motgångar. :S


Har precis tagit en dusch i ett försök att skölja bort olusten, återstår å se om det hjälpte.

Nu ska jag snart dricka kaffe å äta lite mat å hoppas att det ska råda bot på det ganska dåliga humöret jag har i dag.


Återkommer med nya krafter i kväll...








Av Lisa - 20 december 2010 10:30

Mmmm.

Har lite julklappar kvar å inhandla.

Till Håkan, vi vet vad vi vill köpa, så förhoppningsvis ska jag lyckas finna detta i stan.


Till mamma hade jag kommit på den briljanat idén att köpa skivan med låtarna från Så mycket bättre.

När vi var där i går insåg jag att det inte var så briljant trots allt då de redan fått denna skivan av farmor. :S

Får ge den till mej själv i stället, å det tackar jag inte precis nej till. :D Tänker ha den i bilen. :P

Dock måste jag komma på nått annat att ge mammsen,även detta ska jag leta efter i stan.


Å så var det då min lilla man med.

Inte en grej har jag köpt till honom ännu.

Jag har idéer, men det kräver även de ett besök i stan å även en hel del pengar...

Jag är inte så vidare värst rik så tyvärr får det bli budget varianten i år.

Några klappar ska jag dock få i hop, bara jag lyckas ta mej till stan som sagt.


När ska då detta ske?

Helt utan barnvagnar å åttråkade pojkar.

Jo, jag har för mej att affärerna i stan har kvällsöppet på onsdag hinner jag inte då så ska Martin i allafall va ledig halva torsdagen så då får det bli...

Har ju lite annat som ska hinnas med också.

Det är ju bara fyra dagar kvar till den stora dagen å på dagtid kan jag ju inte bara stå i köket.

Vill ju hinna med å leka med grabbarna grus med. :D


På nått vis ska vi få i hop allt, det är jag säker på. :D

Nu ska jag till exempel förena nytta med nöje när jag å Viggo tillsammans ska baka Danskt rågbröd. :D

Av Lisa - 19 december 2010 22:22

När jag hade handlat i onsdags(tror jag det var) var det så fullt i kylskåpet att jag var tvungen att ta en bild... :D


 


Tydligen fick det plats ännu lite till...

 


Ganska mycket mat vill jag nog påstå.

Lägg sen till det som förvars i tre skåp å två lådor också så har ni hela förrådet. :D

Nån hobby ska man ha eller hur? :P

Min är(förrutom den här bloggen. :)) kort å gott MAT. :D



Av Lisa - 19 december 2010 21:45

Tjo hooo, här är jag. :D

Den här dagen har inneburit en massa annat än datorn om man säger så. :D

  Fjärde advent i dag.

Hittade denna nya ljusstake på Ica i fredags.

Kunde inte motstå den då jag velat ha en i porslin länge.

Tycker den var så söt, silverkulorna, de är Viggos verk de. :D

Så vad har vi då hittat på i dag...?

Körde hemifrån strax innan tio.


Tackar Linda för tipset att börja klä på ytterkläder en halvtimme innan man behöver köra hemifrån. Må tyckas att det är nått jag borde räknat ut själv, men icke. I vilket fall som helst, om jag/vi har möjligheten(å inte en bebis behöver äta) att praktisera denna regel kommer jag förhoppningsvis vara i tid lite oftare framöver. :)


Målet för dagen var Alexanders dop som skulle äga rum klockan elva i Hasslö kyrka.

Vi var i ganska god tid, på gott å ont, de där tio minuterna extra i kyrkan gynnade inte precis nått av våra barn. :D

Tyvärr måste jag säga att det kan ha varit den tråkigaste timmen i hela mitt liv.

Vilken tradig präst, inga julpsalmer man kände igen å bara en massa maaaal.

Trist, då dop kan vara så mysiga med fina sånger å så(typ Majas dop då det sjöngs Circle of Life. :D).

Om jag tyckte det var trist så kan ni ju gissa vad min treåring tyckte..

Han var dock grymt duktig, jag hittade en hund i min väska som han lekte med där i kyrkbänken.

På slutet blev dock denna hund föremål i en konflikt mellan Viggo å Hanna som slutade med att de knuffade omkull varandra å Hanna började gråta.

Leo han blev hungrig å grät lite han också, men jag måste säga att över det hela taget var alla barn(å de var många) väldigt duktiga i kyrkan. :)

  Familjen Ahlér.

Efter dopet var det mat å kaffe i församlingshemmet.

Där var det fullt ös.

Mina pojkar var så fina alla tre.

Fick dock inte en ända bild på den äldsta av dem utan för en gång skull är jag med på bilderna. :D

  Leo å jag, är han inte söt i sin nya skjorta? :)

  Viggo å jag, å även fast det inte syns så har han svarta jeans på sej till sin fina skjorta. :D

Vi körde hemåt vid tretiden.

Men det blev inte raka spåret hem.

Nä Viggo insisterade på att han ville träffa Gustav, eller Docke som han fortfarande kallar honom.

Eftersom jag med hade riktig abstinens efter honom körde vi upp till M å P å hälsade lite på dem. :D


Pappa påminde mej om att vi hade bestämt att vi skulle julhandla tillsammans som i kväll. :D Köpa grejer till vår sill-inläggings-kväll som ska äga rum på tisdag å så. :)

Det hade jag glömt bort. :)

Men jag blev inte speciellt besviken över att missa soffhäng å Come dine with me då jag som ni vet älskar att handla mat. :D

Pappsen hämtade upp mej vid åtta å var på Coop i en timme.

Nu tror jag att jag fått hem allt å lite till. :P

Behöver bara köpa mjölk å sånt på torsdag eller så.

Å så var glöggen, eller ja min glögg helt slut. :S


På tal om glögg, så läste jag hos Söta saker att det skulle vara gott å dricka varm fläder saft.

Så jag älskar flädersaft å har ett lager rån i sommras i frysen var jag klart tvungen å testa. Å ja, det var faktiskt ruskigt gott. :D


Kommande vecka består av julstök.

Lite godis ska bakas(allt är nästan uppätet här.. :P) skinka ska kokas å så brödbak å senapstillverkning å sillinläggningar. :D

Kommer bli myyyys. :) Viggo ska få hjälpa till med godiset han. :)


Å så är Gurri hemma med, så honom ska vi träffa redan i morron kväll igen. :)Å förhoppningsvis ska Martin bara jobba tre dagar.   

Stina var med ledig en massa har jag för mej. :)


Det kommer mera snö hela tiden å det står på alla vädersajter att det ska bli kallt som tusan här.

Kylan kan vi va utan, känns inte så motiverande att spedera halvtimma-vis med att klä på barn för att sen gå in igen efter en kvart.

Å som sagt, vi är lite begränsade transportmässigt med...

Ja, ja, jag gillar snö så på nått vis ska vi få det å funka. :)


Nu ska jag samla i hop mej lite, sen blir det bedtime. :)

Gonatt!

Av Lisa - 18 december 2010 20:34

Martin ska se på fotboll.

Jag tänker blogga lite å sen kolla i lite kokbäcker.

Är på jakt efter ett ljusare bröd till julbordet nämligen.

Gärna ett med surdeg, då jag tror att jag äntligen har lyckats skapa min egen(ska mata den sista gången strax. :P). :D

Ska göra Danskt rågbröd, det är bara så underbart gott. :)


Är äckligt trött i kväll, har varit det hela dagen tycker jag.

Hade faktiskt tänkt svänga i hop lite julgodis när barnen lagt sej men jag orkar inte ens det. :(

Leo somnade nästan precis dessutom. Viggo har redan varit vaken så det här natten kan sluta hur som.


Har fått lite uträttat på stan.

De snöade hela tiden vi var där å det var såååå himla mycket folk.

Två kriterier som inte gynnar när man har barnvagnar med sej.

Hittade dop-present, lite grejer på Apoteket å så fina festkläder till barnen, men inga julklappar. :(

Viggo lackade ur å skrek å var uttråkad å kall om händerna. Så kan det gå om man vägrar ha vantar i tvvå minusgrader. :P

Hittade jag av en slump en passande grej till min mamma som jag klickade hem nu i kväll.

Men det är ju några till kvar, Håkan å Martins mamma å så en grej till åt Gurri närmare bestämt. Å så skulle vi ha nån form av presentspel på julafton med så det ska jag med köpa nått till.


Resten av dagen har vi mest tagit det lugnt. Martin å Viggo har varit ute å lekt en stund medan jag å Leo mös inne.

Sen har vi ätit helstekt fläskfilé med hemmagjorda klyftpotatisar med en god sås å sallad till.

Ganska kaosartade middag som alltid känns det som.

Leo skrek å var täppt å Viggo ville inte äta.

Same old, same old. :D

I januari blir det vuxenmiddagar på fredagkvällar, obligatoriskt, det har jag bestämt mej för nu. :D

Var länge sedan man satt en hel middag å bara åt, i mer än fem minuter.


I morron blir det dop på Hasslö.

Leo å Viggo kommer va så fina i sina nya skjortor. :D

Förhoppningsvis kan vi lura på Viggo nått annat än mjukisbyxor med, annars blir det kanske inte fullt så fint. :)

Om det hinns med så mycket mera återstår å se.


Nu ska jag som sagt mata min deg å mortla lite kryddor. :D


Natti natt på er! :)



En suddig mobil-bild på min stora pojke.   

 

Av Lisa - 18 december 2010 10:07

Tro det eller ej men Leo vaknade faktiskt inte förrän vid tre i natt. :)

Tveksamt om han hade vaknat alls om det inte vore för att Viggo skrek.

Han drömde mardröm å gastade Ta inte mina griiiiiisaaaaaar!

I drömmen hade tydligen två grisar blivit stulna.

Vem som hade tagit dem? Jo det var ingen mindre än Maja. :D

Leo ville inte riktigt sova när han hade ätit, han var glad å vill mest ha sällskap, men jag la ner honom i sängen trots tefats-ögonen å han somnade om å sov tilll halv sex.

Viggo sov ända till kvart över sju. :D

Då gick Martin upp, med bägge killarna för då vakande Leo med igen å jag låg kvar en timme å sov?! :D

Skönt!


Sitter vid datorn å löser jul-melodikrysset. :D

Leo sover å de andra två duschar.

Har i detta nu bestämt mej för att INTE stressa så förbannat denna helgen.

Det som hinns med, det hinns med.

Om jag går in i väggen av allt stimm å stressande kommer det ju inte hinnas nånting!

Därför tänker jag sitta ner en stund nu. :)

Vi ska till stan sen, men det är öppet till fyra på de flesta ställen så det är ingen panik än

Å sen ska Viggo få bygga den där efterlängtade snögubben med. :D


Det snöar fortfarande här å nu spillde jag kaffe överallt. :S

Återkommer framåt kvällen, som ska bli av det lugna(yeah right. :P) hemmaslaget. :D


Godmorrn, eller ja förmiddag på er i allafall. :D

Av Lisa - 17 december 2010 22:12

Gav upp den där filmen ganska fort. Försökte ta igen lite prat med min mmmande man, men det gick heller inget vidare bra, eftersom han i sin tur försökte hänga med i filmen samtidigt som jag babblade. :) Å så vaknade Viggo å hade drömt mardrömmar. Har gått å lagt mej, tidigaste kvällen denna veckan. Leo verkar dock lite på g så jag är inte så säker på att jag ens hinner somna. Får hålla tummarna för sovmorron i morron, som alltid på fredagen. :) Chansar på å försöka mej på nån liten halvtimme nu innan det är matdags. :) Natti!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards