Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Slappsöndag. :D

Av Lisa - 2 januari 2011 20:45

Det var denna dagen med. :)

Har mest dräll omkring å myst. :)


Natten var väl si så där.

Var uppe å matade Leo å mådde illa som f*n, var rädd att jag skulle fått maginfluensa med ovanpå förkylningen.

Så var tack å lov inte fallet...

Låg kvar i sängen en stund efter Martin å Leo hade stigit upp. :D

Men först hade Martin lite sovmorron.   


Martin körde till Hasslö efter frukost för å hjälpa dem å spackla.

Vid tio bäddade jag ner Leo i vagnen för att ta en promenad till Ica å handla middagsmat.

I samma veva ringde Stina så vi stämde träff på utanför affären.

Det var ruskigt halt ute å Stina tog bilen hon. :D

Väl på Ica visade det sej att de hade inventering till klockan ett å höll affären stängd tills dess..?!

Vi gick vidare till Coop(  ) i stället.

Stina ställde sin bil å promenerad med oss. :D

Handlade grejer till tacos men jag kan konstater nu i efterhand att det verkligen finns en anledning till att vi äter det så sällan.

Jag tycker inte alls det är nått vidare gott å inte Martin heller...

Nått jag däremot gillar är natchos med smält cheddarost på. :D

Lyckades dock köpa fle sorts chips, chili i stället för cheese, då de var inte heller alls så goda som jag hade föreställt mej.


I vilket fall som helst blev det en rejäl promenad å det absolut mesta jag motionerat sen jag vet inte när.

Å det känns i benen i kväll vill jag lova.

Sjukt otränad man är...!

Synd att det är så halt ute, men just nu är jag bra sugen på att köpa broddar till skorna(jaaa, j*vligt mycket töntvaring på det, men jag vill inte slå i hjäl mej...) å ge mej ut om kvällarna. :D

Nu ska det bli bättring på kost/motionspunkten för min del!

Dessutom är snön på vägarna ingen ursäkt till å ta bilen längre, nu kan vi rulla vagn å ska så göra!!! :D


När vi kom hem från långpromenaden väntade vi in Viggo å sen var det lek å mys för hela slanten. :D

 

Denna älskade pojke.   

Han hade haft det så bra hos M å P.

Vaknat vid tolv å ropat hysteriskt efter sin pappa men lugnat sej fort å sovit till halv åtta. :D

De hade lekt med nötter å så badat i dag. :)

Alla verkade nöjda å glada.

Är så mysigt att ha honom hemma igen, även fast badet tärt å han var så, så trött.

Martin kom hem vid halv fem å sen dess har vi då ätit middag å myst å lekt lite till. :D

 

Nu är grabbarna grus i säng sen nästan två timmar tillbaka.

De somnar så lätt nu igen bägge två. :D

Stina är fortfarande kvar å har fått oss att titta på Minuten.

Jag måste säga att jag var överdrivet skeptisk, det var faktiskt riktigt kul! :)

Lagom söndagsunderhållning, helt klart. :)


I morron börjar Martin jobba igen.

Känns inget vidare, man vänjer sej lätt vid att få sovmorron å få kaffet serverat. :P

Men vi har klarat oss utmärkt förr å det är ju kort vecka så vi hinner nog inte ens blinka förrän han är ledig med oss igen. :D


En lagom söndag såhär innan det nya året kickar i gång på allvar. :D

Blir nog en tidig kväll i kväll också då förkylningen har ett rejält tag om mej ännu, hoppas att åtminstone febern håller sej långt, långt bort!





Tankarna i dag har annars mest varit hos Anna å hennes famillj.   

Livet är bra orättvist..!

Jag tänker på er, å då framför allt på dej Anna, min fina, fina vän!

Kämpa på!   



 
 
Linda N

Linda N

4 januari 2011 22:25

Vad duktiga ni var!!

Och broddar på skorna är inte alls trams ;o). Det finns faktiskt VISSA som har det både på skorna och kryckorna ;o).

Kram!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

5 januari 2011 08:54

:D Vart hittar man det? Apoteket?

 
Linda N

Linda N

5 januari 2011 22:56

Apoteket har en modell och Intersport en annan. Du får spana och se vilken du gillar bäst!

Och det är definitivt värt pengarna!! För vem vill ligga med brutet ben ;o)?

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

6 januari 2011 11:13

Jag undviker helst brutna ben så jag ska kolla så fort jag får tillfälle. :D

 
Ingen bild

Anna

6 januari 2011 18:39

love you <3

Lisa

6 januari 2011 19:25

Å jag dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards