Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Lisa - 5 januari 2011 21:45

Om jag är glad att det är afton i dag å helgdag i morron.

Jotack.

Men jag var ännu gladare över det i morse när Viggo vakande klockan sex å Leo strax därefter.

Trodde att dagens skulle bli katastrofal å att Viggo skulle bli övertrött å en massa annat kaosartat skulle hända.

Jag var trött som tusan just då, hade precis somnat.

Har varit uppe med Leo ett otal gånger å sista gången jag la mej i sängen å såg att klockan var tjugo över fem blev jag så besviken å tänkte till å med "ånej, är natten redan slut". :(

Å det var så sant, för vid sex var det morron som sagt.

Jag tog mej dock samman ganska kvickt, trots att huvudvärken jag la mej med i går kväll hängde i å har så gjort hela dagen.

Inte ens treo har hjälpt.

Vi har haft en underbart mysig dag ändå. :D

Ingen trötthetshysteri från Viggos sida eller nått överdrivet trots heller. :D


Det enda negativa va när Martin kom hem med det satans jävla beskedet att han ska jobba i Älmhult från å med måndag!? :(

Fattar ni hur sent han kommer komma hem?

Å de sabla vägarna i detta snöande?! :(

Blä!


Leo har varit seg med sitt sovande dock, men vi lyckades få till en längre tupplur efter en vagnpromenad.

Tillräckligt lång stund för att Viggo å jag skulle hinna baka Kesobröd å sätta igång med middagen i allafall. :D

Middagen var bestod av en ljuvlig Gulaschsoppa med det här receptet som grund, som jag dock valde å kalla för köttgryta, efter som vissa i denhär familjen hyser ett visst agg mot just soppor. :D Man får ju inte va dum. :D

Men säg inte till Martin att han åt just soppa till middag, å gillade det. :D


Så, vad har vi annars gjort i dag då?

Åkt pulka å varit besvikna över att kramsnön fortfarande lyser med sin frånvaro här. Vi vill ju bygga en snögubbe ju..!

Å så har jag handlat mat. Två gånger..?! :D

Först på CityGross på förmiddagen.

Där blev det en hammarplastburk med lock(eller ja fyra stycken, inklusive tre mindre till mjöl..)att jäsa degar i å två mindre brödformar å så en massa kött. Grytkött, ryggbiff, oxstek å lövbiffar för att vara exakt. :D

Synd att jag inte gillar den affären i övrigt, för köttet är verkligen underbart. :D

Däremot är deras kundvagnar minismå, i allafall för små för att kunna handla något alls när man har två barn i den... :P

När vi kom till kassan frågade jag först Viggo om han lagt nått hos Leo som satt i sin bilstol i själva vagnen, å sen om han själv hade nått hos sej som skulle betalas, bara för att försäkra mej om att vi fått upp allt på bandet.

När jag betalat å packar ner upptäcker jag att den större hammarplast-backen ju står under vagnen å att jag inte har betalat för denna!

Som den hederliga människa jag är kunde jag inte bara gå där i från utan betalade den. :D


Nu i kväll har jag å Stina roat oss kungligt på Coop. :D

Svinsuddig bild, i know, men den är ju tagen i farten. :D


Även fast jag handlat i två oilka affärer i dag var det inte mindre än två grejer på listan som inte stod å finna varken på CG eller Coopet...

Får leta vidare efter salciccia å bred bandpasta... :D


Nu ska jag lägga mej å hoppas på en bättre natt.

Om även denna ska bli ett ät-maraton, då åker den där flaskan fram igen. :)

Sovmorron i morron I hope, i allafall inte uppstigning halv sju. :D

Mysigt med Martin hem igen blir det i allafall.

De sista julsakerna ska ner å vi ska åka skridskor å hälsa på Håkan. :)

Fullspäckat, men ingen stress hoppas jag på för alla kommande, fyra dagar, som Martin är ledig nu innan det är vardag med besked...


Gonatt! :D



Av Lisa - 5 januari 2011 12:06

För ett år sedan var jag fullast på festen å sa till Anna att jag hoppades vara gravid på mitt eget bröllop. :D

Ett bröllop som jag inte ens visste skulle äga rum inom en så snar framtid å visst blev min önskan sann med för den delen, jag hade Leo i magen när vi sa våra ja till varandra. :D   


Ett år går så fort!

Stort grattis till Emilie å Peter,

familjen Parnfelt! :D

 En familj som snart blir större, mycket snart. :D


Av Lisa - 5 januari 2011 11:55

Bara för att den är sååå mycket bättre å nynna på under vak-nätter än diverse playhouse disney-vinjetter!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards