Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Lisa - 9 januari 2011 20:24

Vilken härlig dag vi har haft!   

Jag är mäkta trött vill jag lova, men det har faktiskt inte påverkat varken humöret eller inställningen nämnvärt. Å skönt är väl det! :D


Jag hann inte ens publicera inlägget tidigare innan Leo vaknade. :D

Så nån vila var det inte tal om.

Vi rotade fram lite av Viggos gamla kläder i stället då Leo växer som gräs å behövde lite nytt i lådorna.

Hittade en hel del byxor å några tröjor, annars är var det ju sommar när Viggo var i den storlek som Leo är nu så.. :)


Viggo han anlände vid ett, glad i hågen. :D

Han hade dykt från kanten å hoppat från morfars händer. :D

Blir allt lite avis, hade med velat se honom leva loppan där på badet.   


Vid tre började jag med middagen.

Slottstek i äkta söndagsanda å även premiäranvändning av min gjutjärnsgryta. :D

 

Det tar ju dock sin lilla tid det där så innan middagen hann Leo sova en omgång till(håll tummarna för att det hjälper nattsovandet.. :D).

Martin hann köra å handla lite å jag å Viggo hann leka en hel massa. :)


Vi läste flanosagor...

   

Spelade lite fotboll i vardagsrummet...

   

Å så lite fejksömn på det...

 

Om nån undrar vad f*n det är ungen har på sej så kan jag tala om att det är en pepparkaksgubbe-pyjamas.

Varför han har det på sej?

Ja, vad ska jag säga, Martin hittade den i en av lådorna när vi letade kläder till Leo(är lite osäker på dess ursprung dock.. ? Den var ny å oanvänd :P) å Viggo skulle prompt testa å sen behöll han den på, hela dagen. :D

Han har den fortfarande. :)  


Middagen blev ljuvligt god.  

Viggo åt stek som en dåre han å Leo var inte sämre han.





Han fick smaka sitt livs första potatis. :D

Fyra månader i morron, är det klokt?!   


Efter middagen mös vi lite sofforna, innan det var kvällsmatdags å sen läggdags för grabbarna grus. :D

 

Kelgos på högsta nivå. :)


Vet ni vad..? Jag ska nog sluta utlova recept, men jag gör det ändå.

Det kommer, både på slottstek å på hamburgare å allt därtill.

I kväll prioriterar jag lite Prison Break, då jag trots allt bara sovit nån ynka timme i natt... :D


Kommer tillbaka i morron! :P

Gonatt!

Av Lisa - 9 januari 2011 12:11

I natt har jag varit upp med Leo klockan tolv, klockan två, klockan tre, klockan fyra(ända till fem) å klockan sex. Viggo har dessutom varit orolig å haft ont i fötterna. :(

Om jag är trött nu? En anigens..

Varför i hela friden får jag barn som är så krångliag med sovandet..?

Jag är övertygad om att Leo är så beroende av att sova bra på dagen å på eftermiddagen att nattsömnen blir en direktrekation på uteblivna tuplurar under dagtid.

Sen att det kan va en massa annat ovanpå det, det utesluter jag inte.

Vi flask-tränar aktivit nu... Å han drack upp en hel portion i morse.

Hoppas verkligen att han vill amma också, för jag vill inte ge upp det ännu.

Även om det kanske hade underlättat en hel del så tycker jag han är lite liten ännu... :)

Nu sover i allafall Leo ute i sin vagn sen två timmar tillbaka.

Han trivs med utesovande den lille. :D Ska se om jag lyckas skotta fram en gång till altanen så han kan ligga däri fortsättningen. :D

 


Viggo den lyxliraren är å badar även denna söndag. :)

Med mormor å morfar såklart. Vissa har det bra. :D

Jag å Martin har precis passat på å  städat hela bygget.

Skönt med ett rent hus inför kommande vecka.

En vecka jag bävar lite för då Martins arbetsplacering innebär att han kommer komma hem närmare halv sex om kvällarna.

För min egen skull är jag inte så orolig, även om jag kommer va extremt trött om detta sömnkrånglande ska fortgå.

Viggo däremot kommer få extremt lite pappatid. :(

Får hålla tummarna för att det bara kommer vara veckan ut...


Nu tror jag faktiskt att jag ska lägga mej en stund(handen upp alla som tror Leo vaknar omgående då? :P). Resten av dagen bjuder på Viggo-lek(när han kommit hem då.. :D) å söndagsmiddags -lagande i form av stek. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards