Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Söndagens måsten avklarade. :D

Av Lisa - 9 januari 2011 12:11

I natt har jag varit upp med Leo klockan tolv, klockan två, klockan tre, klockan fyra(ända till fem) å klockan sex. Viggo har dessutom varit orolig å haft ont i fötterna. :(

Om jag är trött nu? En anigens..

Varför i hela friden får jag barn som är så krångliag med sovandet..?

Jag är övertygad om att Leo är så beroende av att sova bra på dagen å på eftermiddagen att nattsömnen blir en direktrekation på uteblivna tuplurar under dagtid.

Sen att det kan va en massa annat ovanpå det, det utesluter jag inte.

Vi flask-tränar aktivit nu... Å han drack upp en hel portion i morse.

Hoppas verkligen att han vill amma också, för jag vill inte ge upp det ännu.

Även om det kanske hade underlättat en hel del så tycker jag han är lite liten ännu... :)

Nu sover i allafall Leo ute i sin vagn sen två timmar tillbaka.

Han trivs med utesovande den lille. :D Ska se om jag lyckas skotta fram en gång till altanen så han kan ligga däri fortsättningen. :D

 


Viggo den lyxliraren är å badar även denna söndag. :)

Med mormor å morfar såklart. Vissa har det bra. :D

Jag å Martin har precis passat på å  städat hela bygget.

Skönt med ett rent hus inför kommande vecka.

En vecka jag bävar lite för då Martins arbetsplacering innebär att han kommer komma hem närmare halv sex om kvällarna.

För min egen skull är jag inte så orolig, även om jag kommer va extremt trött om detta sömnkrånglande ska fortgå.

Viggo däremot kommer få extremt lite pappatid. :(

Får hålla tummarna för att det bara kommer vara veckan ut...


Nu tror jag faktiskt att jag ska lägga mej en stund(handen upp alla som tror Leo vaknar omgående då? :P). Resten av dagen bjuder på Viggo-lek(när han kommit hem då.. :D) å söndagsmiddags -lagande i form av stek. :)


 
 
Ingen bild

Johanna

9 januari 2011 13:05

Jag har hört att de är såå att om de sover bra på dagen sover de bättre på natten.. Har även märkt de på vår lillakille att spela roll.. Å hoppas han tar flaskan snart för jag hade inte mat så de räckte såå både ammade å gav han ersättning å de funkade bra.. gjorde de tills han va 4-5 mån.. Å då gav jag han en prtion ersättning på kvällen + ammade å han sov som en stock till i alla fall fyra..=) Lycka till=)

Lisa

9 januari 2011 16:06

Tack. :D

 
Mårtenssons kök

Mårtenssons kök

9 januari 2011 20:05

Så söt han är i sin fina slipover, lilla Leo. Härligt att han gillar att sova ute, friskt och skönt.

http://martenssonskok.blogspot.com

Lisa

9 januari 2011 20:12

Tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards