Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

10 januari.

Av Lisa - 10 januari 2011 21:30

Dagen då Leo blev fyra månader å dagen då han bestämde sej för att det var färdigammat..?!

Så var det med det liksom.

Snopet minst sagt, men han tokvägrar å vill bara ha flaskan nu.

Jag är lite besviken också, men vad gör man?

Har dåligt samvete med, tänk om han varit så himla hungrig ända sen julhelgen å kanske före dess med?

Får se hur det går i natt, för oss bägge.

Jag har svinont just nu. Nån mjölkstockning vill jag då rakt inte ha...

När jag slutade amma Viggo blev jag tvungen att ta mediciner...

Hoppas på å slippa det nu, då biverkningarna på medicinerna inte va å leka med.

Tur jag ska till bvc på torsdag, då jag inte är alls hemma på det här med ersättning, hur mycket de ska äta å vilken sort å så..?


Förrutom sprängande smärta i brösten har den här dagen varit till belåtenhet. :D

Johanna, Amanda å Emilia var här å lekte på förmiddagen, å det var trevligt som alltid. :D

Viggo å Amanda lekte på som bara den, i allafall stundvis. :D

Tack för i dag. :D

På eftermiddagen tog vi det mest lugnt.

Leo har sovit bra i dag, verkar som han fått lite reda på sovandet.

Skönt! :D


Inga planer alls för morrondagen.

Undvika sjukan å kanske hoppas på mindre halka. :D


Gonatt på er!. :)

 
 
Linda N

Linda N

11 januari 2011 10:45

Suck! Att barnen alltid ska vinna över en ;o).

Går det inte ens att tvinga honom till att äta liiiiite i ett mörkt tyst rum? Det gör ju så djäkla ont i boobisarna!! Och som alla säger; försök få ut så mkt du bara kan så det inte blir mjölkstockning, har haft det två gånger och fy vad dålig jag har varit. Dessutom kanske du kan använda den mjölken till att blanda i ersättningen så blir det lite lugnare övergång för busens mage??

På mig räckte det med att jag tog av mig bh:n så sprutade mjölken rakt ut nu sista gången jag skulle sluta amma ;o). Snacka om att man är överfull....

Hoppas det lugnar sig snabbt!
Kram!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

11 januari 2011 11:00

Du är alltid så klok du Linda. :D
Att det är överfullt, det vill jag lova.
Så försöka ta till vara på mjölken som du säger, så kanske magen håller sej lugnare. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards