Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Lisa - 11 januari 2011 20:19

Det må va hänt att jag lider nått oerhört just nu.

Trycket vill inte riktigt försvinna.

Jag vill inte pumpa för mycke å Leo bara vägrar snutta.

Jag har grymt ont å det känns som sagt lite sorgligt, men jag skulle ljuga om jag att det bara fanns nackdelar med å sluta amma.


För fördelarna är egentligen många.

Framför allt verkar det i allra högsta grad vara rätt beslut å Leos vägnar.

Om vi tyckte han var harmonisk å enkel innan, är det ändå ingeting om man jämnför med nu, när han blir helt mätt.

Han somnar som ingenting å sover på dagtid, tar nappen om han vaknar till å är allmänt nöjd där i mellan.

Inget mer magont under dagen heller, men lite, lite nu i kväll.

Vilken skillnad. :D


För Viggos del är det såklart superbra om lillebror får in fasta rutiner, sover när han ska å inte äter länge å ofta.

Vi blir ju även mer fria till å hitta på saker bara han å jag.

Jag kunde sitta utanför hans rum i kväll å innan dess låg vi i samma soffa å mös.   


Å samma sak för Martin, han får ju mera möjligheter att umgås med Leo nu när han också kan mata honom.


För min egen del finns det ju förrutom att jag har nöjda å glada söner en hel del som talar för den här nya verkligheten.

Egentid med Viggo toppar ju listan å att Leos förutsättningar till å sova bättre om nätterna kommer tätt därefter. :)

Jag kan träna utan att det känns som brösten ska ramla av, jag behöver inte stressa hem om jag är i väg å jag kan åka i väg längre stunder om jag önskar.

Det bästa av allt är ändå att det inte längre är självklart att jag tar hela nattskiftet, i allafall inte på helgerna. :D Wiiihooo. :)


Å dessutom kan jag ju dricka alkohol igen. :P

Det har jag ju verkligen saknat?!  NOT. :D






Av Lisa - 11 januari 2011 14:36

Ååååå vad det var länge sedan jag var på ikea!

Är så himla sugen på att åka dit å inhandla det här.

Å så lite annat smått å gott.

             

Skärbrädor, kökshanddukar å överkast, förkläde(å måla i) å bordstabletter  till Viggo å så spana på möbler till Leos rum. :)

Av Lisa - 11 januari 2011 14:17

Leo somnade lite tidigare än vanligt för sin eftermiddagslur å jag lyckades övertala Viggo att se film i sängen i hopp om att även jag skulle få slummra lite.

Lyckan var ganska kortvarig då Viggo tröttnade ganska kvickt. :S

Nu tittar vi på Musses klubbhus i stället.

Viggo är dock inte så besatt av den där tv:n längre som han var ett tag. Det var det enda han ville göra. Se tv hit å se tv dit.

Nu leker han hellre, å det tycker jag är toppen. :D

Men som sagt, nu sitter vi i gillestugan.

Funderar på å masa mej upp å sätta på kaffe i hopp att råda bot på tröttheten nu när det inte blev så mycket till vila.

Känner dock på mej att Leo strax vaknar, å så måste jag upp ändå...


Är sådär håglös å oinspirerad i dag. Å trött. Hade gärna sovit i ett par timmar. Å jag bara hatar att känna mej såhär off!

Hoppas det beror på att min kropp är i uppror..


Kanske man kunde locka hit Stina så det blir lite fart här i eftermiddag? :D


Så är det med det...


Försöker komma på nån middag...

Vad ska ni äta i dag?

Av Lisa - 11 januari 2011 10:18

Pust å stånk.

Nu har vi tagit en lång varm dusch jag å Viggo.

Det hjälpte ganska bra, i allafall för stunden. :D

Leo sover å Viggo leker att han badar i en låda med bebiskläder som står i vardagsrummet å väntar på att rensas. :D


Jag är fortfaranade lite chockad.

Hade planerat att introducera Leo till riktig mat å trappa ner ammandet i takt med att portionerna blir större inte bara sluta sådär över en dag..?!

Det blir oftast inte som man tänkt sej, men ändå. :)

Successiv nertrappning hade ju såklart varit lite smidigare, i allafall för min kropp, men jag led ju lika mycke när jag slutade amma Viggo å då åt han bara på nätterna på slutet...

Ja, ja,inte lönt å älta, men jag hoppas verkligen att det lugnar sej snart.

Att hela tiden försöka undvika all som helst kontakt med omgivningen med bröst som sticker ut en halv meter eller så från kroppen, det skapar smärta lite överallt i kroppen, axlarna i synnerhet... :P


I morse, tjugo i sex regarerade Leos mage. Ganska väntat eftersom den knappast är van vid ersättning.

Han skrek å skrek som en tok i över en timme. :(

Viggo vaknade såklart ganska omgående han med, å skrek som en tok även han. Efter pappa som redan åkt till jobbet.

En viss kaos rådde, men Leo lyckades bajsa å Viggo fick frukost sen har det varit frid å fröjd med dem bägge. :D

Leo har ätit två gånger i natt, å somnat om direkt. :)



Känner mej faktiskt inte alls så gnällig som det låter, men den lilla energi jag har i dag får gå åt helt å hållet till å underhålla barnen. Allt annat, middag å tvätt, det får det bli som det blir med... :)


Nu ska jag "tvätta håret" på han i bad-kartongen här. :D

Av Lisa - 11 januari 2011 09:11

Det här plötsliga amnings-stoppet kan nog bli min största prövning som tvåbarnsmamma.

Jösses vad jag har ont å känner mej handikappad..

Är risig as hell å kan knappt lyft något av mina barn utan att nästan gråta. :(

Känner mej så risig å Martin kommer hem sent.

Typsikt!!!

Än så länge håller sej febern borta i i allafall, å det är jag väldigt tacksam för! :D

Man få va glad för det lilla.

Så fort Leo har somnat ska jag ställa mej i duschen, hoppas det hjälper lite..


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards