Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Inte bara nackdelar... :D

Av Lisa - 11 januari 2011 20:19

Det må va hänt att jag lider nått oerhört just nu.

Trycket vill inte riktigt försvinna.

Jag vill inte pumpa för mycke å Leo bara vägrar snutta.

Jag har grymt ont å det känns som sagt lite sorgligt, men jag skulle ljuga om jag att det bara fanns nackdelar med å sluta amma.


För fördelarna är egentligen många.

Framför allt verkar det i allra högsta grad vara rätt beslut å Leos vägnar.

Om vi tyckte han var harmonisk å enkel innan, är det ändå ingeting om man jämnför med nu, när han blir helt mätt.

Han somnar som ingenting å sover på dagtid, tar nappen om han vaknar till å är allmänt nöjd där i mellan.

Inget mer magont under dagen heller, men lite, lite nu i kväll.

Vilken skillnad. :D


För Viggos del är det såklart superbra om lillebror får in fasta rutiner, sover när han ska å inte äter länge å ofta.

Vi blir ju även mer fria till å hitta på saker bara han å jag.

Jag kunde sitta utanför hans rum i kväll å innan dess låg vi i samma soffa å mös.   


Å samma sak för Martin, han får ju mera möjligheter att umgås med Leo nu när han också kan mata honom.


För min egen del finns det ju förrutom att jag har nöjda å glada söner en hel del som talar för den här nya verkligheten.

Egentid med Viggo toppar ju listan å att Leos förutsättningar till å sova bättre om nätterna kommer tätt därefter. :)

Jag kan träna utan att det känns som brösten ska ramla av, jag behöver inte stressa hem om jag är i väg å jag kan åka i väg längre stunder om jag önskar.

Det bästa av allt är ändå att det inte längre är självklart att jag tar hela nattskiftet, i allafall inte på helgerna. :D Wiiihooo. :)


Å dessutom kan jag ju dricka alkohol igen. :P

Det har jag ju verkligen saknat?!  NOT. :D






 
 
Ingen bild

Snoff

11 januari 2011 20:42

groggtime snart! Jipppiiiee!

Lisa

11 januari 2011 20:49

Men sure, grogg är ju verkligen min favorit. :)

 
Ingen bild

Snoff

11 januari 2011 20:55

En juicegrogg, klart! När ses vi igen??

Lisa

11 januari 2011 21:07

Passoa möjligtvis. Eller irish coffe. :D
Jag är alltid ledig så jag är allt som oftast on på å träffas. :)

 
Ingen bild

Ulrica

11 januari 2011 22:06

Jag kommer ihåg glädjen i att ÄNTLIGEN få tillbaka sin kropp helt och fullt för sig själv :-)

Lisa

11 januari 2011 22:16

Lite träning med sen kanske det är MIN kropp jag får tillbaka. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards