Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Jag undrar...

Av Lisa - 12 januari 2011 09:45

Eftersom Viggo aldrig åt ersättning när han var bebis är det här helt nytt för mej.

Jag undrar därför om ni som kan skulle vilja hjälpa mej med ett par frågor?


Hur mycket å ofta äter/åt era bebisar?

Vilken sorts mat får de? Märke å "nivå"?

Vilka flaskor är bäst?

Har ni några andra tips på lut tar jag tacksamt emot det också. :D

 

 
 
Ingen bild

Ulrica

12 januari 2011 10:00

Det är jätteolika, från barn till barn. Var 3-4 timme skulle jag tro. Märket är vilken han tål bäst (magen alltså) jag har för mig att man ska börja på nivå 2, dvs Baby Semp 2 eller motsvarande på andra märken. Ett tips är att om han blir väldigt hård i magen, använd messmör. En tsk i varje flaska. Funkar hur bra som helst!

Lisa

12 januari 2011 10:19

Tackar, tackar. :D

 
Ingen bild

sara

12 januari 2011 10:04

hej lisa!

Eftersom jag slutade amma hugo redan när han va 2 månader så började jag med sempers lemolac som jag har hört va bäst för små magar o de fick han var 4 timme o sen fick han lite smakportioner oxå.. sen gick jag över till 2:an o de finns ju angivet hur mkt dom ska ha o ta inte mer pulver än de står för då kan dom bli hårda i magen.. har funkat för hugo iaf så hoppas du hittar något som passar er :) o flaskor hade jag dom som du har på bilden för dom tyckte jag va bra o lätta att diska :)

Lisa

12 januari 2011 10:20

Tack! :D

 
Hanna

Hanna

12 januari 2011 10:28

Noel åt alltid lite mer än "riktlinjerna" på paketet. Men börja med att testa utifrån dem, du märker ju om han blir mätt eller inte =)
Vi började med Baby Semp först, men Noels mage gillade INTE det! Så vi bytte snabbt till NAN - vilket funkade jättebra!
Flaskorna vi använde va MAM o Dr.Brown, de som tar bort vakuum (nu använder vi bara MAM)
Körde ganska länge med Minifom o Sempers magdroppar, då han va en liten kolikis =)

http://vartlillaliv.blogspot.com

Lisa

12 januari 2011 11:40

Tack tack. :D

 
Ingen bild

Emma

12 januari 2011 10:30

Hej Lisa!
Elvin åt nan . Den va mest skonsam mot hans mage. Så han åt var 3e till var 4e timme. Och på natten gick de 6 timmar.

Lisa

12 januari 2011 11:40

Tack för det. :)

 
Ingen bild

Angelica

12 januari 2011 10:35

både zelma o ofelia började dricka ersättning när dom var 3 månader o då gav jag dem nan 1. jättebra.
ofelia åt hur ofta som helst men bara lite i taget, typ varje timme. zelma åt 200 ml åt gången redan från start & höll sig till typ var tredje timme. men du ska inte hondra från att ge mat, verkar han hungrig så värm en flaska. vill han inte ha så är det bara lite rsättning som går till spillo, värre e de ju inte ;) många ersättningsbarn blir goa o runda i hullet ( båda mina barn hihi) o det är just för att man sällan behöver avbryta flaskmatningen & att det går lättare o snabbare att suga ur flaskan så dom får helt enkelt mer i sig. När mina barn fyllde 6 månader slutade jag koka vattnet & hade varmt vatten på termos jämte sängen & dosett till vällingpulvret. såååå smidigt! 2 sekunder att blanda ihop & efter ett tag håller dom ju tillomed flaskan själv :D & lycka till med tuttarna :D kram!

Lisa

12 januari 2011 11:41

Tack.

 
Ingen bild

Rebecca holmgren

12 januari 2011 11:51

Nan e bäst enligt mig. För om de spyr så luktar inte deras sota illa med den:) o de flaskorna du har på bilden e bäst för få får de då lite luft som möjligt i magen

Lisa

12 januari 2011 20:24

Tack för de tipsen. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards