Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Lisa - 13 januari 2011 21:00

Snart är denna vecka med gåen.(jag tror inte att det finns et ord som heter gåen, men Martin brukar säga så..?! :P)

Hade egentligen tänkt utnämna den till en skitvecka, men jag ångar mej.

Visst, Martin har kommit hem skitsent, jag har mått bättre, sovit mer å haft mindre ont i mitt liv, men vi har gjort mycket kul denna veckan med. :)

I dag har det varit fullt ös från start.

Halv tio kom Stina å jag å Leo begva oss till bvc strax därefter.

Sköterskan som håller i vår grupp var sjuk, men vi lyckades lätt slå i hjäl en timme å lite till ändå. :P

Efteråt vägde vi Leo, han vägde hela 7,4 kg å var 62 cm. :D

Plockade fram Viggos bok å jämförde, han vägde 7 kg men var 65 cm när han var 4 månader. :D


   

Efter bvc stack vi hem å lekte med Stina å Viggo.

Eller ja, Leo som blvit avbruten i sin förmiddagssömn, han sov en bra stund.

När han vaknat fick han också va med å leka, sen satte vi respektive la barnen i en varsin vagn å spatserade upp till Anna å Maja.

Eller ja, spatserade å spatserade, sick-sackade mellan å över isvallar är en mer korrekt beskrivning av vår promenad.

Väl uppe på Porsvägen var det rejält highlife, men vi hann prata lite innan vi det var dags att kana hem igen. :D

Väl hemma insisterade Viggo på värma sina iskalla händer i ett bad å det fick han. :D

Jag fixade middagen, åt typ vid sex. Ruskigt sent, men vi åt i allafall middag i dag.


Efter maten körde Stina hem å så var det läggdags för kidsen, Leo somnade enkelt i min famn å Viggo slocknade han med på nån minut bara å än har ingen av dem vaknat. :D

Leo åt ytterst lite innan han la sej dock, så han borde nästan vilja ha mer mat snart..

Hoppas verkligen de tänker sova i natt. Jag är i rejält behov av sömn nu. :D

Kan meddela till er som är intresserade att mina bröst inte gör fullt så ont i dag.

Axlar å nacke är däremot en annan femma. :S

Har spänt mej, gått i hopkrympt å lyft fel hela veckan å det har såklart satt sina spår.

I dag orsakar spänningarna till å med huvudvärk.

Men snart är det över, hoppas jag, det borde ju inte bli värre nu i allafall. :D


Morrondagen kommer bli en mycket märklig dag.

Jag ska på begravning för första gången i mitt liv.

Det är inte jag personligen som förlorat någon utan en av mina allra bästa vänner, Anna, som mist sin morfar alldeles för tidigt. En morfar som stod henne väldigt nära.

Man kan ju undra vad f*n jag ska dit å göra, å om jag ens har något där å göra överhuvudtaget, men jag ska gå för Annas skull.

För att hon ska ha någon där som inte är familj, som kan stötta på ett annat sätt än vad de kan å för att Anna ska ha någon att prata å älta med som var där om hon vill å behöver det framöver.


På kvällen sen ska vi fira i stället.

Världens bästa syster fyller år.   

20 var det visst, eller i allafall har hon tutat i Viggo det. :)

Firandet ska äga rum hemma hos oss.

Det blir partyhattar å ballonger å till å med godispåsar. :)

Kan hända att min älsta son har ett finger med i festplanerandet eller vad tror ni? :D

Datenight brinner alltså inne, men så får det bli den här veckan. :D


Så nu kallar duschen sen sängen.

Gonatt på er!

Av Lisa - 13 januari 2011 06:56

Jag å minsta herr Arvidsson har varit uppe sen sex.

Han den lite äldre sonen sov, kors i taket, en timme längre.   

Det behövde han, han har stökat en massa i natt. Vaknade redan åtta å var svett å super-ledsen. Han drömmer en massa å pratar i sömnen med.

Leo börjar säkert sova hela nätter före honom, sån sov-krånglare som han är. :)


Tvättmaskinen går redan här, för i dag måste jag ta tag i allt.

Jag har fortfarande ont, men det har lättat rejält å jag har en förhoppning om att det ska lätta ännu mer under dagen. :D

I dag ska här lagas riktig middag(nått med kyckling) å planen är även att Porsvägen ska besökas lite i eftermiddag.


Det blir bara jag å Leo som går på föräldragruppen i dag.

Stina var ledig å ville leka med Viggo så de två stannar här. :)

Viggo blev så lycklig så. :P


Nu blir det frukost här, sen tror jag ska jag leta upp den stora skötväskan. Behöver lite mer plats nu när vi ska bära med oss Leos mat också. :)


Ha en bra dag!


Stolta storebror fick hjälpa till å mata. :D   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards