Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Torsdagkväll..

Av Lisa - 13 januari 2011 21:00

Snart är denna vecka med gåen.(jag tror inte att det finns et ord som heter gåen, men Martin brukar säga så..?! :P)

Hade egentligen tänkt utnämna den till en skitvecka, men jag ångar mej.

Visst, Martin har kommit hem skitsent, jag har mått bättre, sovit mer å haft mindre ont i mitt liv, men vi har gjort mycket kul denna veckan med. :)

I dag har det varit fullt ös från start.

Halv tio kom Stina å jag å Leo begva oss till bvc strax därefter.

Sköterskan som håller i vår grupp var sjuk, men vi lyckades lätt slå i hjäl en timme å lite till ändå. :P

Efteråt vägde vi Leo, han vägde hela 7,4 kg å var 62 cm. :D

Plockade fram Viggos bok å jämförde, han vägde 7 kg men var 65 cm när han var 4 månader. :D


   

Efter bvc stack vi hem å lekte med Stina å Viggo.

Eller ja, Leo som blvit avbruten i sin förmiddagssömn, han sov en bra stund.

När han vaknat fick han också va med å leka, sen satte vi respektive la barnen i en varsin vagn å spatserade upp till Anna å Maja.

Eller ja, spatserade å spatserade, sick-sackade mellan å över isvallar är en mer korrekt beskrivning av vår promenad.

Väl uppe på Porsvägen var det rejält highlife, men vi hann prata lite innan vi det var dags att kana hem igen. :D

Väl hemma insisterade Viggo på värma sina iskalla händer i ett bad å det fick han. :D

Jag fixade middagen, åt typ vid sex. Ruskigt sent, men vi åt i allafall middag i dag.


Efter maten körde Stina hem å så var det läggdags för kidsen, Leo somnade enkelt i min famn å Viggo slocknade han med på nån minut bara å än har ingen av dem vaknat. :D

Leo åt ytterst lite innan han la sej dock, så han borde nästan vilja ha mer mat snart..

Hoppas verkligen de tänker sova i natt. Jag är i rejält behov av sömn nu. :D

Kan meddela till er som är intresserade att mina bröst inte gör fullt så ont i dag.

Axlar å nacke är däremot en annan femma. :S

Har spänt mej, gått i hopkrympt å lyft fel hela veckan å det har såklart satt sina spår.

I dag orsakar spänningarna till å med huvudvärk.

Men snart är det över, hoppas jag, det borde ju inte bli värre nu i allafall. :D


Morrondagen kommer bli en mycket märklig dag.

Jag ska på begravning för första gången i mitt liv.

Det är inte jag personligen som förlorat någon utan en av mina allra bästa vänner, Anna, som mist sin morfar alldeles för tidigt. En morfar som stod henne väldigt nära.

Man kan ju undra vad f*n jag ska dit å göra, å om jag ens har något där å göra överhuvudtaget, men jag ska gå för Annas skull.

För att hon ska ha någon där som inte är familj, som kan stötta på ett annat sätt än vad de kan å för att Anna ska ha någon att prata å älta med som var där om hon vill å behöver det framöver.


På kvällen sen ska vi fira i stället.

Världens bästa syster fyller år.   

20 var det visst, eller i allafall har hon tutat i Viggo det. :)

Firandet ska äga rum hemma hos oss.

Det blir partyhattar å ballonger å till å med godispåsar. :)

Kan hända att min älsta son har ett finger med i festplanerandet eller vad tror ni? :D

Datenight brinner alltså inne, men så får det bli den här veckan. :D


Så nu kallar duschen sen sängen.

Gonatt på er!

 
 
Ingen bild

Ida

13 januari 2011 21:24

Vilken snäll vän du är som följer med anna! Kul att träffa dig på Coop :)
kram

Lisa

13 januari 2011 21:45

Säger som jag brukar, vi borde ses under lite mer organiserade omständigheter. :)

 
Linda N

Linda N

14 januari 2011 13:32

Han växter så det knakar! Känns som igår när vi stod på lekplatsen och du nyss fått besked om att din busiga bebis hade satt sig på rumpan i magen. :o)

Ture vägde 8.4 kg på 1årskontrlollen ;o). Kommentarer till det känns överflödigt ;o)....
Kram!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

14 januari 2011 16:45

Usch ja, det är galet vad fort det gått. :)
Herrejissus, vad vägde han som fyra månader då? :)
Å då tycker jag ändå att de flesta bebisar verkar va ännu större...? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards