Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 januari 2011

<3

Av Lisa - 14 januari 2011 15:21

Overkligt men fint.

Vila i frid...



Av Lisa - 14 januari 2011 10:45

Senaste gången jag klädde upp mej för att göra något utanför familjen var Annas 25-års kalas.

I dag är det för att gå på hennes morfar begravning.

Så fruktansvärt oförväntat å orättvist.

Jag är ärligt talat livrädd.

Såklart kan mina känslor inte jämnföras med de som i dag ska ta farväl av någon de älskar högt, men jag är nervös ändå.

Att möta människor i sorg är det svåraste som finns,även fast jag har utbildning på det.

Jag vägrar tro att jag är en sån som viker undan blicken å tänker göra allt som står i min makt för att våga möta ledsna blickar i dag!


Jag må va en ganska usel vän många gånger, men jag vill tro att om det verkligen gäller ställer jag upp.

Detta kanske är rätt sätt, det kan jag inte svara på, men jag gör det!


Anna å Lotta.   

Av Lisa - 14 januari 2011 09:51

Leo vaknade vid fyra i natt.

Fick mat å bajsade.

Sen var han pigg. Låg i sin säng en stund å jubladeå pratade innan det slog över i övertrötthet. :(

Tror han har ont i magen med för han skrek konstant till halv sex, då lyckades vi få honom att somna i vagnen.

Jag kunde dock inte somna om utan låg under täcke å pläd å huttrade tills Viggo vakande kvart i sju.

Är inte tröttare än vanligt precis, men jag har så sabla ont i mina axlar.

De flesta av er tyckte NAN var den bästa ersättningen så det ska jag inhadla i dag.

Har gett Semper 2 nu i två dagar, tänkte liksom så att han åt steg 1 utan att reagera så det skulle kanske va dumt å byta...

De kanske inte hjälper, men det är värt å testa för vid sju var det highlife igen, å han skrek å skrek. :(

Min stackars lilla pojke. :(

Ska även till Apoteket i dag å köpa nya magdroppar(plus en hel massa annat! :P)


Sitter å pausar med lite kaffe nu innan jag måste sätta fart.

Leo sover så vi tänker passa på å duscha.

Eller, jag tänker i allafall göra det, om Viggo kan slita sej från Musses klubbhus, det återstår å se.

VId halv tolv kommer barnens farmor, hon ska passa dem medan jag går på begravningen...

Hoppas jag är i skick för Apoteket å Coop på hemvägen så jag får det gjort.

I kväll är det som sagt kalas-dags.

Potatisallad á la pappa å kolatårta precis som traditonen bjuder. :D

Jag ska nog göra en liten potatisgratäng till min familj för ingen av oss är några större fan av kall potatissallad... :P


Duschen var det ja. :D


Fick mail från bloggplatsen om att iphone-app är på G. :D

Ingen är gladare än jag. :D

Jag undrar dock om det bara är jag som inte får i gång rättstavningsfunktionen?

Den är med grymt efterlängtad. :)

Å senaste nyheten är att man kan ladda upp videos direkt, precis som man gör med bilderna, utan att gå via youtube. :D

Kul, då kanske jag lyckas lägga upp nån kul på barnen. :D


 

Av Lisa - 14 januari 2011 09:41

  Grattis världens bästa syster å moster.

Världens bästa Stina!   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards