Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Lisa - 17 januari 2011 19:30

Å vad jag gillar min nya header. :D

Tack Linda. :)


Nersjunken i soffan med rejälv huvdvärk, försöker ignorera den för allt jag är värd, men det går sådär.

Hoppas kunna knyta i hop detta inlägg i allafall. :)


Jullovet är slut å dag var det åter dagsatt besöka Öppna förskolan.

Eftersom det stått fel på hemsidan trodde jag att det skulle bli en nätt skara som skulle dyka upp.

Tji fick jag då det var grymt många där.

Lite för många till å med.

Leo vaknade såklart när vi skulle fika å Viggo pillade på tjugo ostskivor å kastade en gaffel men det var trevligt ändå. :P

Tror dock inte Leo var så bekväm med den höga ljudnivån, men han kommer säkerligen in i det med. :D

Dessutom brukar det inte va så många varje gång ändå. :D


När vi kom hem satte jag i gång å kokade risgrynsgröt, som Viggo kan ha till mellanmål. :D Alltid lika briljanta Sanne tipsade om det på sin blogg, att man kan fysa gröten å servera i stället för risifrutti, nyttigare å billigare. :D(om jag är präktig, nääää väl? :P) Jag har dock ingen gryta som är ugnstålig, så jag fick koka min på spisen. :D

Det gick bra det med. :)

I går kväll satte jag en fördeg till ett surdegsbröd å innan vi åkte till Öppnis gjorde vi klart degen som jäste medan vi var där.

Dessa bröd bakades med färdigt under eftermiddagen å middag i form av lasange fick vi också i hop. :D

Å så har vi lekt å myst en massa såklart. :D

Målat med vattenfärg har vi också hunnit med. :D



Huvudvärken kom smygande vid halv fyra, jag tog treo omgående, men det hjälpte inte. :S

Så fruktansvärt irriterande då jag egentligen är ganska utvilad. :D

Jag å Martin bestämde i går kväll för att han ska gå upp första gången som Leo vill äta om det är innan klockan två.

Kvart över ett vaknade han så jag hade rejält flyt. :P

Ännu bättre var att han sov ända till halv sex innan han ville äta igen, å då var Martin uppstigen så han fixade det med. :D

Jag behövde alltså inte lämna sängen i natt heller. :P

Dock var Viggo vaken å orolig mellan ett å tre.

Han sover alltid ganska illa, men just nu är det extremt! Tradigt!


Är väldigt nöjd med dagen trots att jag känner mej helt väck nu. :S

Det ända jag inte är nöjd med är min gardrob å utseende överlag.

Fiii vad jag ser ut.

Å inte har det blivit nån reda med promenerandet om kvällarna heller. :(

Dels för jag mått dåligt å dels för att det är isgator både här å där just nu.

Tråkigt värre. Jag tänker inte köpa några kläder i den storlek jag har nu.

Har inte råd med det heller för den delen. Så jag går runt på samma plagg jämt å ständigt å håret? Ja, vad ska jag säga, jag springer förbi speglar...

Snart ska jag ta tag i detta!


Åååå vad jag vill baka. :)

Nu när jag dammat av min surdegsbok vill jag bara fortsätta å fortsätta. :P

Jag är fast i surdegsträsket helt enkelt. :D

Mina begränsade frysmöjligheter sätter dock stopp för fler bak just för tillfället.(frysbox? yes please. :D) Det är dock fruktansvärt kul. :D

Kan dock hända att jag sätter en liten fördeg till ett annat bakprojekt som planerats länge, nämligen baguetter. :D Det beror på hur jag känner mej när jag masar mej upp från soffan sen. :D

Har även sett ett recept på arraksbullar som jag ska göra under veckan, om jag kan hitta det igen vill säga... För vilken gång i ordningen slarvar jag bort ett mat-bloggs-recept innan jag hunnit skriva ner det..?! Ahhhh!

På teamat mat å bak skulle jag behöva lite hjälp med två grejer.

För det första skulle jag vilja ha lunchförslag. Vad som helst utom mjölk-kokta snabbmakaroner å falukorv som är det ända Viggo vill ha...

Vad äter ni till lunch hemma hos er?

Nu när jag äntligen har en köksvåg å har sett klara fördelar med att använda den vid bakning, framför allt då när man ska mäta mjölmängd undrar jag om det  

Finns ett enkelt sätt att översätta deciliter till gram?

å då framför allt när det gäller mjöl..? :D


Lite fick jag i hop, sen om det är nån som tyar läsa allt, det återsår å se. :D

Nu ska jag ta en dusch å sen får vi se om jag ska lägga mej eller hur det blir.

Sabla huvud!!! :S


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards