Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Lisa - 19 januari 2011 20:57

Sedär ja.

Soffläge är intaget, om än lite senare i kväll.

Jag har varit på Coop å handlat mat.

Inte så kul som det brukar då jag till å med var tvungen att dubbelchecka om jag hade tillräckligt med pengar på kontot(Prisa HB-appen. :P)

Januari är verkligen det värsta månaden på hela året rent ekonomiskt.

Hua, tur jag har tagit fulla veckor FP säger jag, har nog inte varit så fattig sen jag gick på gymnasiet...

Nu har vi i allafall fått hem basvaror+ lite till. :D   


  Dock är fredagens datenight-meny inte spikad, ska nog kolla lite kokböcker för inspiration. :D Vill inte ha nått överdrivet mastigt, eftersom vi äter så sent...

Hmmm, tål å funderas på. :D





Hann se de sista minuterna av Sveriges mästerkock, å helt ärligt så är jag inte så värst imponerad. Men jag ogillar ju audition-moment överlag så nästa vecka kanske programmet passar mej bättre..? :)


Annars då?

Jo, saften belv färdig, kakorna rullade å middagen lagad å uppäten.  

Pappa kom å lekte med Viggo en stund efter jobbet så han fick med smaka Gulasch. :D

Kakorna gjorde jag efter det här receptet, men på banakakesmulor. Jag smaksatte med kaffe.

De blev goda som tusan, men banankakesmaken tar överhanden så jag ska snarast möjligt göra nya försök. Med sockerkaka den här gången. :D Svänger kanske i hop en redan under morrondagen. :P Kul, kul. :D

Som ni kanske märker är jag inne i ett rejält bakstimm.

Det är nog det här lyckade surdegsbakandet som gett mej nytt självförtroende på just bakfronten.

Lika bra å go wuth the flow, när jag börjar jobba sen kommer jag inte ha tid å besides det så delar ju Viggo min passion än så länge. :)


Ska jag baka i morron får det antagligen bli tidigt på morronen eller senare på eftermiddagen för vi ska till Åryd å leka. :D

Med Mamandas som Viggo kallar henne, å så Johanna å Emilia också då. :D

Vi har bestämt klockan elva så vi behöver nog inte stressa, skönt det. :D


På tal om nått helt annat.

Satan vad det är svårt å luska ut hur mycke Leo ska äta.

Han har ju varit flaskbarn i över en vecka nu, men än har jag inte blivit klok på det. Han får mat när han är hungrig även fast det blir betydligt fler mål än rekommendationen på paketen, för det kan väl ändå inte va meningen att man ska ransonera...?

På ersättnings-förpackningen står det även att Bröstmjölk är det bästa för ditt barn, rådgör med bvc innan du ens tänker tanken på att ge det här till ditt barn...

Okej, exakt så står det kanske inte, men nått liknande.

Jag försökte göra detta, men det gick väl sådär.

Följande scenario utspelade sej på bvc sist.

Jag å Leo kommer in till vår sköterska.

Som vanligt lägger jag Leo på skötbordet å klär av honom inför vägningen.

Sköterskan sitter vid sin dator å undrar om vi vill väga med en månads mellanrum sedan tidigare å ska boka in nästa tid.

Det kan vi nog menar jag...

-Fast kanske vi ska ta lite tätare nu när jag slutat amma.

-Hmmhum, ska vi se, om fyra veckor då...

-Ja, eller tidigare då, för han har slutat AMMA...?!

Leo vägs å har gått upp nästan ett kilo.

-Jo, jag har ju slutat amma, han vill inte mer.

-Treårskotroll på Viggo var det med ja...

När kan ni? Går han på dagis?

Antingen var hon väldigt disträ just den här gången eller så tycker hon nog inte amning är så himla livsviktigt å att jag är så pass rutinerad att jag klarar detta själv, utan å rådgöra med dem...?


Nu ska jag göra ett sista ryck å duscha av mej.

Min kära make sover på soffan han å har så gjort en stund så efter duschen får jag väl sparka upp honom, å mej själv till sängen. :D

Gonatt!

Av Lisa - 19 januari 2011 13:31

Leo sover å Viggo "vill inte leka med mej".

Den sistnämnda sitter i soffan å surar, så då får han väl göra det då. :P

En liten stund till i allafall. :)

Har varit på Öppna förskolan å ska väl mest drälla omkring resten av dagen.

Baka de där kakorna, göra klart saften å koka soppa på en spik, eller ja Gulasch, å det är ju INTE sopppa eller hur..? :P


I kväll är det handlning som gäller. :D

Det är till å med tomt i frysen på sina ställen så det börjar bli akut. :)

Länge sen jag kände mej motiverad till mat-köp nu, men i dag är jag taggad. :P


Martin är i Ronneby i dag å kommer inte hem sådär tradigt sent heller!

Skönt om den där envisa huvudvärken kommer i dag igen...


Jag å Leo var uppe en stund innan Viggo i morse med. :)

Lite mysigt att bara ligga där på täcket å ägna mej åt den lille innan storebror vaknar. Å skönt att Viggo kan sova så han slipper bli så trött! :)


Lite snabb uppdatering, mera blir det i kväll. :D


Nu ska jag hälla upp lite kaffe, blanda i socker i saften å göra kaksmet.

Om jag hinner innan Viggo vill leka. :)

Kommer han inte självmant ska jag ner å terra honom ändå, hehe, nån måtta får det va på tv-tittandet. :P



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards