Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Off...

Av Lisa - 20 januari 2011 20:04

Sinnesjukt trött.

Helt sanslöst att man ska va så sabla matt varje kväll.

Har faktiskt varit himla trött hela dagen å mitt tålamod har varit mindre bra vissa stunder,  men jag har ändå försökt va glad å lyckats någorlunda i allafall.

Viggo har med varit lite grining tycker jag å Leo är hård i magen som f*n så förutsättningarna har väl inte direkt varit med mej.

Men, inget å göra åt, eller sura över heller för den delen. :D


Leo har bara bajsat en ynka gång i dag men vi har petat i honom lite katrinplommon-puré som lite hjälp på traven för magen.

Jag har inga större förhoppningar för natten, men vi kan ändå hålla tummarna för att han slipper störas av magen i natt...


Så då.

Vi har ju varit i Åryd i dag.

Lika trevligt som vanligt. :)

Lite slagsmål å knuffande mellan de stora barnen. Lite tradigt det, men det är ju som det är. :D

Leo han somnade om i bilen dit å sov vidare i vagnen ända till kockan två(?!) så honom såg vi inte mycket av.

Emilia var däremot vaken å hängde med oss. :D

Viggo har tydligen bestämt att bebisarna har en framtid tillsammans. :D

När Leo vaknade sa Viggo till honom: Här är din fru Leo å syftade då på Emilia. :D

Gärna för mej. :D

Tack för i dag. :D


I kväll när Martin la Viggo var han himla seg, trots att han inte somnade i bilen hem(?!).

Han låg å sjöng: Opp å ner, ner å opp grisen gal i granens topp när Martin tillslut sa till honom å sova i stället fick han till svar: Nej jag kan inte sova, mitt täcke ligger snett! :D

Jag höll på å bryta i hop av skratt. :) Goa unge! :)     


I morron ska vi till Eva, Nike å Adam å träffa vår mammagrupp. :D

Ska bli mysigt!

Tanken är att vi ska asa ut syskonvagnen å faktiskt gå dit. :D

Hoppas det inte regnar. :)

På kvällen är det datenight's dags.

Vit tobleronemousse har Martin önskat å det säger jag inte emot, den var till å med godare än jag trott nämligen. :D

Själva middagen vet jag inte vad vi ska hitta på men jag ska gå inom Ica i morron å kolla vad vi kan hitta på. :)

Vi gilalr ju inte precis samma rätter min man å jag så det gäller att rota i fantasin för å komma på nått lite lyxigare som bägge uppskattar. :D


Helgen är planerad in i minsta minut.

På lördag kommer äntligen Jajja å co.   

Å denna gången får det bara inte komma nått i mellan!!

Söndag ska vi fira Martins mamma i efterskott.


Jag håller tummarna för att Martin ska slippa Älmhult nästa vecka..!

För det suger att han är hemifrån så många timmar, för alla...


Nu ska jag äta lite flingor sen blir det dusch å sängen. :)

Gonatt!

 
 
Ingen bild

Sessan

20 januari 2011 21:12

Måste bara få flika in är inte din man hantverkare? Betyder det då inte att han får befinna sig där jobbet finns och de brukar ju jobba mellan 7-4 då :) förstår att det e segt men många har nog det så tror jag bara att gilla läget....

Föressten lycka till din matchmaking son ;)

Lisa

20 januari 2011 21:22

Jovisst är det så, inte mycket å be för, men skit för alla i vilket fall..!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards