Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Lisa - 23 januari 2011 20:28

Nu är banne mej denna veckan med slut.

Var tar tiden vägen?

I dag är det den 23 januari om en exakt en månad fyller vår stora son 3 år, det är helt j*vla galet!!!

Han har till å med hunnit bli storebror, å jag fattar inte var tiden tagit vägen..?

Galet var ordet! :)


I dag har vi inte gjort så värst många knop.

På förmiddagen lekte vi mest. Bägge barnen badade, Viggo låg i i närmare än timme å var skrynklig som ett russin. :) Vilken jäkla tur att vi har ett badkar så mycket som den ungen älskar å bada. :)

Den enda nytta jag gjort rent praktiskt är å städat badrummet, men ibland kan man kosta på sej å va lat, även om det innebär extra jobb en annan dag. :)

Vid två åkte vi till Mörrum å åt stek.

Det var som vanligt mycke gott. :)

Martin han fixade bordet han. :)

   

Vi fick även semlor innan vi körde hemåt.

Med den lilla avstickaren hos M å P för å hämta Billy Boy å ett gäng med kokböcker som min mormor skickat med mamma hem för att ge mej. :)

Inte mindre än nio stycken olika Stora Boken från Ica som mormor köpt under 80-talet. Jag älskar kokböcker så jag tackar å tar emot, alltid hittar man nått kul. :D Mest gillar jag den om sylt å saft, för det temat äger jag ännj ingen annan bok om. :)



Imorron är det så måndag igen å då ska vi till Öppna förskolan som vanligt.

Resten av veckan är planerad med en massa skojigheter nästan varje dag å kväll. :D

Jag ska träna på onsdag, Step up, å på torsdag ska jag ha Me&I-träff(om nån är sugen på å komm,hojta bara till. :P)  så det är minst sagt fullt ös. :D

Kul. :D


Nu ska jag se lite PB(surprise? :P) sen är det bedtime. :)

Hoppas ni har haft en bra helg. :)


Av Lisa - 23 januari 2011 20:14

Förra veckan nån gång fick min stora son för sej att han absolut ville ha en käpphäst. (innan vårt besök hos anna, där han direkt började leka med majas häst, visste jag inte ens att han visste vad en käpphäst var å hur man använde dem..)

Denna önskan var han inte sen å framföra till sin mormor som omgående lovade honom att han skulle gå en av henne så fort hon bara hittat en.

I dag ringde mamma mej när vi var i mörrum å meddelade att käpphästen var inhandlad! :D

Jag talade om för Viggo att mormor ringt å att hon köpt nått åt honom.

Ingen tvekan om att han känner sin mormor å är väl medveten om vad han önskat sej. :D

En käpphäst jublade han direkt!

På hemvägen ringde han mamma som sa att han gärna fick komma inom å hämta hem sin efterlängtade häst.

Redan i bilen från mamma å pappa var sensationen ett faktum.

Ååååå vad jag älskar denna käpphästen!   

Hästen fick namnet Billy Boy å har används flitigt här under kvällen...

 

Å såklart var det tvunget att Billy Boy också skulle titta på Musses klubbhus å mysa i soffan... :P

   


Jag gissar på att vi kommer få mycket glädje av honom, hela familjen. :)



 

Av Lisa - 23 januari 2011 09:07

Här har man fått sovmorron för andra morronen i rad. :)

Min man är ganska snäll om mornarna han, å morronpigg. :)

Är så tacksam för den där extra stunden i sängen.   

Nu är de två äldsta grabbarna å handlar frallor medan den lille sover å jag passar på å dricka en kopp kaffe framför datorn. :)


Det blir ingen skridskoåkning då de bara hade öppet en stund på förmiddagen.

Ska va i Mörrum två hade tänkt åka lite innan, men nu får det som sagt vänta till en annan dag. Jag ska kolla efter skridskor till mej i veckan så kan jag å Viggo åka utan Martin med. :)


Som sagt, Mörrum vid två.

Innan dess blir det en massa lek å mys med småkillarna å kanske nått litet ryck i klädlådorna i källaren.

Har en hel massa å skänka, frågan är vart jag ska skänka hän allt..?

Hade jag kunnat med det hade jag kanske kunnat sälja lite på tradera, i allafall av mina gamla smal-kläder, för de är knappt använda, men jag känner mej inte motiverad till å testa. Är det svårt?

Hade i åtminstone behövt leta upp mina vanliga bh:ar som jag lyckats städa bort å mina Lee-jeans som är puts väck...

Får se vad jag hinner, känner mej lite lat  i dag nämligen, å då är det mycket, mycket roligare å leka med Lego. :D


Jahapp, duka fram till frukosten nu kanske...?

Ha en härlig söndag! :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards