Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Lisa - 24 januari 2011 21:02

När jag gick i skolan å sjöng i kör(jo, det är sant, men det var en pinsam sejour av mitt liv, som jag helst inte pratar särskilt högt om.. :P) å vi skulle sjunga Det gåtfulla folket var jag inte precis imponerad av texten på denna sång.

Att minnas låttexter är lite av min grej(även om sångrösten lyser med sin frånvaro. :D). Texterna på de sånger vi sjöng mest i den där kören är inget undantag.

Det gåtfulla folket däremot, den texten har inte alls fastnat.

Jag tyckte mest den handlade om en massa babbel utan sammanhang, fantasi å hipp-som-happ-ramsor.


Nu när jag är vuxen, eller ja, nu när jag har egna barn tillhör Det gåtfulla folket en av mina favoriter i Leo's sångbok.

Det är precis sådär jag vill att mina barn ska minnas sin barndom, med fantasi å hipp-som-happ-ramsor. :D

Leo å Viggo, mina älskade barn, den här är till er!




Av Lisa - 24 januari 2011 19:00

I kväll har jag tv-kväll. :D

Som att jag inte brukar spendera kvällarna i soffan eller så. :D

Fast denna veckan blirIdet inte så mycket med den saken övriga kvällar.

I morron ska jag handla, onsdag ska det tränas å på torsdag är det fullt hus här när Ulrica kommer å visar kläder. :)

Kommer nog slå rekord i gäster på den där Me&I-visningen. :)

Kul, kul. :D

Tror det blir Kärleksmums efter Leilas recept å kanske nån småkaka till fikat. :)


I dag har vi varit på Öppna förskolan å sen inte så mycket mer.

Alla tre var ganska trötta å pyliga framåt eftermiddagen, men vi tog oss igenom de tjuriga timmarna med. :)

Martin är i Älmhult denna veckan med så han kom kvart över fem.

Trist, men inte mycket å be för.

Känner mej fortfarande seg å trött å ganska tradig så jag ska inte bli långrandig här.

Kanske blir nått mer inlägg senare, who knows?. :)







Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards