Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Lisa - 26 januari 2011 21:26

I dag känner jag mej faktiskt förvånadsvärt pigg.

Måste va träningen som bidrar till det. :D


Annars har jag mest olust känslor i magen.

Dåligt samvete.

Stressad utan anledning.

Vad hände?

Jag hade ju en så bra balans?

Skärpning.

Jag skäms för mej själv.

Dags å prioritera rätt!

I helgen ska jag försöka få bort en massa måsten så ångersten håller sej borta nästa vecka!

Jag vet inte varför jag känner mej som en kass mamma just i dag?

Hhmmm...


Jag måste öppna min almanacka å planera!

Vet ju att jag kan hinna med en massa utan att någon behöver vänta!


Luddigt som tusan, å jag vet inte ens vart jag vill komma.

Mera en uppmaning till mej själv om bättring! :)

Av Lisa - 26 januari 2011 20:27

Jajjamensan, självförtroendet är på topp just nu(eller nått.. :P)

Jag har precis överlevt ett 75 minuter långt step-up-pass!

Å jag klarade det utan att maska det minsta. :)

Det var såklart ruskigt svårt, men jag klarade mej ändå ganska bra även med rörelserna. :D

Om jag är nöjd med min insats? Jaaaa. :D


Övriga dagen då?

Fika med mammagruppen som var trevligt såklart. :D

Sen en slapp eftermiddag som jag inte är så nöjd med av olika anledningar...

Städat har jag inte gjort, så det får vi fixa i morron det också. :D

Det brukar bli bra i slutändan, men nästa vecka ska jag skärpa till mej ingen stress å inga fegis-val, å nyårslöftet, det ska infrias...!

Jag har så dåligt samvete för att Viggo har drabbats av mina dåliga val på sistone å så vill jag bara inte ha det!!! :D

Min älskade stora grabb är värd så mycke bättre!   



Nu ska jag duscha, sen byta av Martin som försöker trösta en ledsen liten Leo..?!

Verkar nästan som han är på g till å bli förkyld igen, stackarn...

Hej på er!


Av Lisa - 26 januari 2011 08:56

Här har morronen flyigt förbi i rasande fart. :)

Leo sov till tjugo över sju, skönt värre. :)

Jag å Viggo hade dock varit vakna en stund då, men legat kvar i sängen kelgosat. :D

Håller på å vänja mej vid att jag har två frukostätande barn vid bordet numera.

Går inte helt smidigt ännu dåde bägge har ätit färdigt innan jag själv hunnit börja. :D

Satte på kaffe det första jag gjorde när jag steg upp, men har precis hällt upp första koppen. :)

Fler än en blir det nog inte för filterskrället hade vikt sej. :S

Det kan va det mest irriterande som finns det.

Blaskigt kaffe blir man inte så glad av...

Tur man har två fina barn att va glad över i stället. :D


I dag ska vi på fika med mammagruppen, första å sista gången vi är med på en onsdag.

Det har inget med sällskapet å göra, tvärtom, jag trivs bra med allihopa, men på onsdagar går ju vi på Öppna förskolan i vanliga fall, å det tänker vi fortsätta med. :D Viggo's sociala relationer går före mina egna. :)


I eftermiddag måste vi ta tag i alla kaffefläckar å damm.

Rensa i svinstian helt enkelt.

Blörk som här ser ut.

Mer som en rövarkula än ett hem... :S


Som sagt, i eftermiddag MÅSTE vi städa.

Kan ju inte ha nästan tjugo gäster här i morron å tvinga dem borsta av sej när desuttit på golvet. :P

Stolarna paxar vi till de som är gravida, the rest of us, får nog sitta utan. :D

Den nya kollektionen släpps i dag.

Kolla in hemsidan, efter tolv om ni vill se den, jag tror jag ska hålla mej till å se kläderna irl i morron. :D


Nä, nu ska här på med kläder sen ska vi rulla vagnen uppåt byn. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards