Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Lisa - 28 januari 2011 22:01

Alltid när vi är i valet om vi ska se ett avsnitt till eller inte å funderar på å va uppe de där extra minuterna som avsnittet kommer innebära, då vaknar Leo å vill ha mat.  

Det slår aldrig fel därför brukar vi gå uppåt å inte trycka på next.

Nu var vi lite tvunga att fortsätta kolla, dels för det är fredag(å då måste man ju va uppe längre. :P)å dels har vi glömt vad som händer. :P

Ni kan ju gissa vad som hände efter fem minuter? :)

Jojjomensan, Leo vaknade. :)

Fattar egentligen inte varför han vaknar så tidigt första gången.

Det gjorde han inte närjag ammade( i allafall inte när det funkade som det skulle)..

Oftast äter han två gånger till sen under natten med.

Har inga planer på å försöka avvänja det just nu.

Å kommer kanske aldrig göra det aktivt.

Hellre att han äter å somnar om än att hela familjen ska väckas.

Dessutom håller vi på med en övergång till mat dagtid.

Han har bara fått två mål ersättning under dagen å sen mat det övriga målen.

Så det är ju inte omöjligt att han faktiskt är hungrig på nätterna...

Nån gång ska man nog bli klok på det där, som sagt vi har ju precis börjat. :)


Nu, back to PB... :)

Av Lisa - 28 januari 2011 20:32

Blev inte så värst mycke fredagsmys med Viggo. :(

Han satte i gång å tjabba rejält, kastade mat på golvet å la sej på Leo å en massa annat han vet att han inte får.

Inget bet å han bara fortsatte å fortsatte ända till han la sej.


Sånna dagar är så sabla trista, när det känns som det enda man gör är å tjatar. :(

Men jag tycker ändå att trotset har minskat radikalt mot för ett par månader sen.

Hoppas det är min vanliga pojke som vaknar i morron bitti...


Datenight-middagen blev lyckad även fast en viss stor son vaknade å hade kli fötterna precis nör vi skulle sätta oss. :)

Han somnade snabbt igen så vi åt i lugn å ro. :D

Potatissallad å fläskfilé blev det men recept å de numera obligatoriska bilderna på min man får ni i morron. :D


Resten av kvällen är det ryggläge i soffan å PB som gäller. :D

Underbart med fredag å en kommande helg med lite mysiga planer å kanske ett par minuter över till lite fix. :)


Life is good! :)

Av Lisa - 28 januari 2011 15:38

Vi sitter i gillestugan å gosmyser med godis å Playhouse Disney.

Viggo anser att det är så fredagsmyset ska se utå jag säger inte emot. :)

Söta ungen har pratat om detta hela dagen. :D


Vi har som sagt varit hos Malin å Casper å lekt på förmiddagen! :D

Jättekul å mysigt! Fick på både lunch å fika med. :D

Tack för i dag!


När vi varit där körde vi till Coop för att inhandla det där efterlängtade godiset å ingredienser till datenight-middagen. Det blir ljummen potatis-sallad, fläskfilé(grillad tror jag) å vitlöksbröd. :D

Nån efterrätt har jag inte planerat, kanske kommer vi på nått eller så får det räcka med kärleksmums som är över från fikat i går. :)

Vem vet, i kväll kanske jag tar det där glaset med vin? :P


Slutar inte å överraskas av Viggos fantasi. :)

När vi handlade lekte han att scannern var mellanbocken Bruse som gick över broar å hade sej där i kundvagnen.   

Var får han allt i från den ungen? :D


Åååå vad det känns härligt med fredag i dag.

Vi längtar efter Martin allihopa. :)

Glada nyheter inför kommande vecka levererades för en stund sen.

No More Älmhult from måndag! Jippi! :)


Hoppas ni får en härlig fredagskväll. :)

Av Lisa - 28 januari 2011 06:51

Har vaarit uppe sen sex.

I dag är det Leo som är morronpigg medan Viggo fortfarande sover.

Tänk om bägge kunde sova till sju-halv åtta på samma dag nån gång?

Jag är trött som tusan.

Leo har dock bara ätit två gånger sen han la sej, vid halv ett å halv fyra, men mellan dess har ju Viggo vaknat så så värst många timmar sömn i rad blir det liksom inte ändå.

Natten är fört kort, det är bara till konstatera. :D

Jag har sovit utan bh i natt. :) Det är ju ett faktum som är helt värt att fira med en facebook-status. :)

Bh å jag är ingen vidare kombo överlag, å dygnet runt är en rejäl uppoffring. :)

Men nu är det slut med det som sagt, min kropp är min egen igen efter att ha varit utlånad till Leo i närmare ett år! :D Yeeej till det. :)


I dag är det fredag å jag håller verkligen mina tummar för att Martin kommer hem från Älmhult för sista gången. Det är så tradigt när han jobbar där det är inte klokt. Mest för honom, som ska köra den där tradiga treckan ensam två gånger om dagen. Man kan aldrig va säker, men jag håller tummarna som sagt!


I dag ska vi i väg å leka på förmiddagen. Sen blir det nog en liten runda till Coop innan här ska fredagsmysas. :)

Tanken är att det är datenight, men nån mat har vi inte bestämt...

Helgen är ganska oplanerad. Gympa i morron å så skulle Martin hjälpa Susanne att lasta skräp.

Jag hoppas kunna sortera kläder å lägga upp på tradera å stortsäda allt!

Får se vad som hinns med, har hela kylen fulle med jäst också, så lite brödbak kanske skulle passa? :D

Nu ska jag fixa kaffe å gröt åt oss här. :D

Trevlig helg. :)  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards