Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Lisa - 1 februari 2011 22:15

Jag lämnade min soffa vid halv tio å tänkte mej en tidig kväll.

Tänkte var ordet för som ni märker är jag uppe.

Har satt en grunddeg till Pain de Martin's sportbröd, tömt diskmaskin, ätit en macka å matat bebis å nu, ja nu sitter jag halvt om halvt på en kökstol å skräpar.

Jag ska gå å lägga mej.

Snart...

Ska bara lite till först, typ hämta upp en bok å packa lite Leo mat å buteljer i skötväskan så det är gjort i morron.

Ska ju baka bröd innan vi sticker till Öppna förskolan vid tio så då gäller det å va väl förberedd. :D

Om jag är lite störd? :P Troligtvis, hinner vi inte så få vi baka efteråt eller komma nån minut sent! :D


Innan jag lägger mej vill jag framför en önska till högre makter inför morrondagen:

Ingen mer trots nu, please?

Det står mej upp i halsen å jag börjar bli trött på å tjata.

Ge mej mitt barn tillbaka, snälla...? :D



Av Lisa - 1 februari 2011 20:58

Jag har gillat Arlas recpet i åratal.

Redan på den tiden då man kunde ringa ett nummer å få recpetbroschyren Arla köket hemskickad. :)

Hemsidan har alltid varit super å servicen där är toppen.

Jag mailade å effterlös(eller hur var det, efterlyste..?) ett recept på en vit kladdkaka å fick omgående just detta skickat till mej. :D

Nu prisar jag Arla Appen till iphone å mitt senaste tillskott i kökboks samlingen...

 

Må va hänt att den del recpet känns lite väl enkla att följa ordagrant, men som inspiration är den briljant. :D

Välinvesterade 80 spänn vill jag lova. :D


Till både gårdagens å dagens middag har jag använt recept från boken som grund.


I går var det dragonkyckling å i dag italienska fiskbiffar. :D

Bägge var fullpottare enligt mej. :D


Till biffarna vi åt i dag mixade man bara fisk(jag tog ett torskfilé-block) tillsammans med lite grädde, potaismjöl å frysta provanceska örter å kryddade med svartpeppar å salt å sen formar man biffar å steker i smör. :D

Jag la till pepparrot i mina å det var ett bra drag.

Jag serverade biffarna tillsammans med vit sås å potatismos å kokta morrötter, mycket gott. :D


Hjärta Arla. :D


Av Lisa - 1 februari 2011 19:45

Jag har två barn.

Två söner.

Två av samma kallas det av vissa.

Men nä, jag håller inte med.

Mina pojkar är så olika till sättet som två barn(eller jag, kan ju bara jämnföra bebistiden..)bebisar kan bli.


Viggo vägrade flaska, Leo vägrade tillslut å ammas.

Leo sover i sin egen säng, Viggo ligger fortfarande hos oss.

Viggo stoppade aldrig nått i munnen, Leo suttar å tuggar på ALLT.

Leo älskar att va ifred på sitt täcke, Viggo ville mest ha sällskap.

Viggo sov max tjuo minuter i streck, Leo måste sova i timmar.

Leo testar vanlig mat utan å tveka, Viggo knep i hop munnen.

Viggo satt stilla i knät, Leo får tag i allt på bordet.


Det är så häftigt att trots att vi är samma föräldrar å borde prägla å forma dem liksdant så är det så tydligt att de är så olika individer.   

 


  

    

Av Lisa - 1 februari 2011 19:29

Åååå vad det var skönt å slänga sej på soffan i kväll. :D

Att man ska va så trött jämt?

Tur att man kan vila sej med någrolunda gott samvete en del kvällar i allafall. :)

Grabbarna sov bägge två redan klockan sju, de var också trött i dag trots att vi inte varit hemifrån på hela dagen.


Leo sov ju tidigare än vanligt med så han var extremt trött å höll låda redan vid fem när vi försökte oss på å äta middag.

Det slår liksom aldrig fel, hur man än beter sej så är det rätt mycke kaos varje middag hos oss.

Om det är nått jag kan längta efter så är det när Leo är så pass stor att han faktiskt kan sitta i en egen stol å peta i sej lite mat. :D

Men bortsett från det kunde jag gärna bromsat tiden...! :P


Martin mummlade nått om fotboll i kväll.

Så det är inte säkert att det blir PB alls i kväll å då kan ni räkna med en massa babbel från mej. :D

Av Lisa - 1 februari 2011 12:50

Som sagt så fyller min lilla pappa år den 7 denna månaden å kalaset ska äga rum nu på lördag. :D

Han önskar sej ytterst få grejer å allra mest en Baksten.

Som de fantastiska döttrar vi är så ska jag å Stina uppfylla hans önskan om just detta. :D

 

Han hade själv letat upp den här tvådelade varianten på google.


Det visade sej att den fanns å köpa på MIKA Design, en helt fantastik shoppingsida med lite av varje. Eller kanske mycke av varje, det beror på hur man ser det. :D

Jag skulle kunna fylla en å annan shoppningkorg där vill jag lova. :D

Hittade bla. ett kokbokställ för 129 kronor. :D

 

Oturligt(eller kanske turligt? :)) nog var det slutsålt, annars hade det säkerligen slinkt(eller slunkit..? :P) med i min beställning. :D


Så kolla in MIKA design, det kommer möjligtvis bara er plånbok att ångra. :)

Av Lisa - 1 februari 2011 12:32

Leo har somnat å jag å Viggo soffmyser lite.

Han ser på Musses klubbhus å jag splitar ner ett par rader här. :)

Det är grått å trist i Asarum i dag, man blir trött bara av å titta ut så vi valde nog rätt tag för vår hemmadag. :D


Leo's mage är det fortfarande lite sisodär med.

Han är dock betydligt gladare i dag. :)

Dock så väcktes han ur morronluren av magknip så han sover tidigt nu.

Han ligger ute i hopp om att den friska luften ska bidra till att han sover färdigt den här gången. :)


Hittills har vi väl inte gjort så värst mycket i dag, läst böcker å lekt med Lego å myst bara.

Ska snart bege mej uppåt å stöka undan lite i köket så vi får plats å baka där sen. :D

Har blivit så sugen på semlor, så släta bullar ska bakas å sen får vi se hur de ska användas. :D

Kan tro att Viggo gillar dem bäst som de är. :)

Hemmagjorda semlor kräver ju såklart hemmagjord madelmassa så det ska vi kanske med få i hop. :D


Dags att sätta lite fart då. :D


I kväll ska jag inte va hurtig alls utan bara ligga i soffan från sju å framåt med möjligtvis en avstickare till duschen, så förhoppningsvis kan jag få i hop ett par inlägg här då om inte PB blir för spännande. :D

Av Lisa - 1 februari 2011 10:56

Laddade hem itunes å fick där igenom i gån filmerna jag filmat med min mobil på datorn.

Att de sen på nån vänster lyckats ladda upp på fel håll det får ni ha överseende med å helt enkel lägga huvudet på sne, eller vända datorn om ni har möjlighet till det. :)


Här följer i vilket fall som helst två filmklipp ned mina grabbar. :)



 


Viggo snart 3 år å Leo 4½ månad.





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards